Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöporukalla saunaan, alasti vai bikinit?

Vierailija
05.11.2015 |

Sain siis koulukaverilta kutsun tyttöjen saunailtaan. En oo ikinä ennen ollut tollaisessa. Ollaanko siellä alasti vai biksut päällä? Entä suihkussa? Ikää meillä on 20-25, vaikka tän viestin perusteella voi olla vaikea uskoa :D

Mulla ei ole ongelmaa mennä yksin uimahallin suihkuun alasti, mutta en koe mukavaksi olla kavereiden edessä alasti.

Apua!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten saunoissa käyttäydytään siivosti toisin kuin miesten vastaavissa. Huomaahan sen jo kommenteistakin mikä mielessä. Pohjimmiltaan pojat tykkää pojista, minkäs sille voi.

Vierailija
22/32 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän saunan väliin.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolme ( yläaste/lukio kaverit, opiskeluaikainen, jonka kanssa treffataan kerran vuodessa sekä nykyiset työkaverit) kaveriporukka joiden kanssa olen "saunonut" 20 vuotta. Ikinä ei kukaan ole yrittänyt saunaan uikkarit päällä. Asut Suomessa. Täällä käydään saunassa alasti saman sukupuolen kanssa. Jenkkilän yliopistossa oli kielletty saunaan meno ilman vaatteita/pyyhettä. Siinä oli suomitytöllä nieleskelemistä, että mitä hittoa mennä saunaan jos siellä pitää istua t-paita ja shortsit päällä :-) Kahdenkymmenen vuoden kuluttua olet kiitollinen kyseisestä porukasta joka on vuodet kannatellut mielenterveyttäsi.

Nainen 40 v

Täällä toinen N40v. ja en todellakaan menisi alasti saunaan tuntemattomien tai tuntemieni henkilöiden kanssa, en naisten enkä miesten. Kun menen saunaan, menen yksin. En käy edes siskojeni tai äitini kanssa enää saunomassa, ei vaan pysty. Juu asun kyllä Suomessa, mutta en ole koskaan tottunut alastomuuteen, vaikka lapsuusperheen kanssa saunottiinkin yhdessä ja myöhemmin saunoin lapseni kanssa hänen teini-ikään asti, jolloin hän itse lakkasi käymästä kanssani.

Ymmärrän ap:ta. Ei kaikki halua jukisesti esitellä paikkojaan ja kyllä niitä näyttää kyyläävän naisetkin arvostellen, johan se tulee ilmi tälläkin palstalla. Olkaa te muut vapaamielisiä, mutta samaa arvomaailmaa ei tarvitse tyrkyttää muille ja naureskella muiden häveliäisyydelle. Ihme akkoja, onneksi en tunne teitä oikeassa elämässä.

Vierailija
24/32 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän saunan väliin.

-ap

No niin. Tasan näin minäkin tekisin, jos tulisi kutsu johonkin yhteissaunailtaan. Oletettavasti siellä "pitäisi" olla alasti, joten se siitä. En osaisi rentoutua vaan oloni olisi vain tosi epämukava.

Tässä ei ole kyse huonosta itsetunnosta, vaan siitä että koen alastoman vartaloni niin yksityiseksi asiaksi, ettei se kuulu muiden silmille. En myöskään halua nähdä kavereitani alasti.

N27

Vierailija
25/32 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän saunan väliin.

-ap

Vierailija
26/32 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolme ( yläaste/lukio kaverit, opiskeluaikainen, jonka kanssa treffataan kerran vuodessa sekä nykyiset työkaverit) kaveriporukka joiden kanssa olen "saunonut" 20 vuotta. Ikinä ei kukaan ole yrittänyt saunaan uikkarit päällä. Asut Suomessa. Täällä käydään saunassa alasti saman sukupuolen kanssa. Jenkkilän yliopistossa oli kielletty saunaan meno ilman vaatteita/pyyhettä. Siinä oli suomitytöllä nieleskelemistä, että mitä hittoa mennä saunaan jos siellä pitää istua t-paita ja shortsit päällä :-) Kahdenkymmenen vuoden kuluttua olet kiitollinen kyseisestä porukasta joka on vuodet kannatellut mielenterveyttäsi.

Nainen 40 v

Täällä toinen N40v. ja en todellakaan menisi alasti saunaan tuntemattomien tai tuntemieni henkilöiden kanssa, en naisten enkä miesten. Kun menen saunaan, menen yksin. En käy edes siskojeni tai äitini kanssa enää saunomassa, ei vaan pysty. Juu asun kyllä Suomessa, mutta en ole koskaan tottunut alastomuuteen, vaikka lapsuusperheen kanssa saunottiinkin yhdessä ja myöhemmin saunoin lapseni kanssa hänen teini-ikään asti, jolloin hän itse lakkasi käymästä kanssani.

Ymmärrän ap:ta. Ei kaikki halua jukisesti esitellä paikkojaan ja kyllä niitä näyttää kyyläävän naisetkin arvostellen, johan se tulee ilmi tälläkin palstalla. Olkaa te muut vapaamielisiä, mutta samaa arvomaailmaa ei tarvitse tyrkyttää muille ja naureskella muiden häveliäisyydelle. Ihme akkoja, onneksi en tunne teitä oikeassa elämässä.

Miksi käyt saunassa? Jotenkin ajattelen, että se on kulttuuriin kuuluva, rentoutumisen paikka, myös sosiaalinen sellainen. En suinkaan naureskele ihmisten häveliäisyydelle. Lähinnä ihmettelen sitä, miten paljas iho voi olla tabu. Arabimaassa matkalla seurasin sivusta, miten neljä nuorta naista ( vain silmät näkyivät) supisivat ja selvästi paheksuivat kahta länsimaista nuorta, jotka olivat pukeutuneet shortseihin ja toppiin. Toivoisin, että ihmisillä olisi niin terve itsetunto, ettei tarvis miettiä, että mitä muut ajattelevat ulkonäöstä.

Nainen 40 v

Vierailija
27/32 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan vaihto-oppilaana Yhdysvalloissa, ja mun isäntäperheen äiti järkkäs mulle yllätyksen ja vei paikalliselle kuntoklubille saunomaan. Intoni kyllä laantui aika äkkiä kun huomasin, että "saunassa" oli lämpöä reilu 30 astetta ja porukka istui lauteilla verkkarit päällä ja lenkkarit jalassa :D Kiuas oli Helo (made in Finland), mutta ei puhettakaan että sinne olis saanut heittää vettä (sähköisku tulee kuulemma)

Vierailija
28/32 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten saunoissa käyttäydytään siivosti toisin kuin miesten vastaavissa. Huomaahan sen jo kommenteistakin mikä mielessä. Pohjimmiltaan pojat tykkää pojista, minkäs sille voi.

Niinpä niin. Ihan heteromiesten kesken löylykauha on saanut uuden merkityksen. Älä kysy minkälaisen :/

Vierailija
29/32 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka luonnollisesta asiasta on -- taas-- saatu väännettyä niin hirveän vaikea? Ilmeisesti ette ole sinut vartalonne kanssa, kun vaatteet päällä pitää saunoa..

Vierailija
30/32 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä välttämättä ole kyse oman vartalon kanssa sinuna olemisesta. Eikä mistään kierosta ajattelutavasta. Me ihmiset olemme erilaisia. Jollekulle on aivan sama, ketä siellä saunan lauteilla istuu ilman rihman kiertämää. Mä oon 43-v. perheenäiti ja muistan miten parikymppisenä mulle oli hämmentävää mennä opiskelukavereiden (tyttöjen) kanssa saunaan, siis kun en tiennyt miten siellä toimitaan. Osa siellä istui bikinit päällä, osa ilman. Eikä kukaan katsonut kieroon, olipa kummin vain. Mulle aikanaan oli ylitsepääsemätön asia sekasauna leirillä, jossa olin ohjaajana. Ajan säästämiseksi ohjaajat menivät uikkarit päällä saunaan, miehet ja naiset yhtäaikaa. Ja mä olisin halunnut rentoutua siellä saunassa tyttöjen kanssa ilman nihkeää uikkaria. En sitten mennyt toiste leirin aikana saunaan. Nykyään käyn harvakseltaan uimahalleissa, saunassa ja suihkussa tietty nakuna, mutta ei se mulle mikään nautinto ole jos kotisaunaan vertaa. Niin, ja olen ihan sinut vartaloni kanssa enkä häpeä alastomuutta. Yritin vain sanoa, että ei se välttämättä oo kaikkien juttu, alasti kavereiden kanssa saunominen.

Vierailija
31/32 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunassa ollaan alasti, aina. Koulussa, työpaikan illanvietoissa, kavereiden sekä perheen kesken. Jos jollain aikuisella ihmisellä on tarve mun makkaroita kyylätä niin ihan vapaasti, ei kiinnosta.

Vierailija
32/32 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"saunassa" oli lämpöä reilu 30 astetta ja porukka istui lauteilla verkkarit päällä ja lenkkarit jalassa :D Kiuas oli Helo (made in Finland), mutta ei puhettakaan että sinne olis saanut heittää vettä (sähköisku tulee kuulemma)

Oliko kiuas päällä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme