Minkä asian olet luullut olevan kaikille itsestäänselvyys, mutta huomannut, ettei olekaan?
Olen aina kuvitellut, että on itsestään selvää, ettei vessasta vedetä tamponeja, siteitä, topsipuikkoja ja ruokaa alas.
Kommentit (303)
Liikenneympyrässä oikeaoppisesti toimiminen... Jumalauta on tästä jo varmaan viitisen vuotta kun tähän kaupunkiin tuli ensimmäinen liikenneymyrä ja edelleen esimerkiksi äitini näyttää vilkkua oikealle kun ajaa siihen, ja sitten uudelleen kun poistuu. Moni jää myös siihen ympyrään hidastelemaan tai jopa pysähtyy että muut autot pääsee ympyrään, siinähän sitten on koko systeemi tukossa...
Ja antakaas olla kun muutama kuukausi sitten aukesi ensimmäinen kaksikaistainen ympyrä :@ En mäkään sellaisessa ollut koskaan ennen ajanut mutta oli kaikki saakelin ilmaislehdet täynnä kuvia siitä ja selvästi selitetty miten siinä ajetaan, katsoin kerran sellaista ja sitten osasin. Ei helvetti kun ärsyttä että aina joku menee siihen sisäkaistalle vaikka on kääntymässä ensimmäisestä oikealle ja sitten kiilaa eteen!!!
Musta oli kans huvittava kun kaverin kanssa nähtiin kaupungilla lyhytkasvuinen nainen ja kaverini totesi että hän on varmaan kääpiö. Kauhistuin kun tuollaista sanaa käytti. Hän sitten taas oli ihan hämillään kun oli luullut sen olevan ihan korrekti sana, mitä kuuluukin käyttää. :D
Luulin, että kaikille on itsestäänselvää, että "alkaa tekemään" -ilmaisu on nykyään sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Liikenneympyrässä oikeaoppisesti toimiminen... Jumalauta on tästä jo varmaan viitisen vuotta kun tähän kaupunkiin tuli ensimmäinen liikenneymyrä ja edelleen esimerkiksi äitini näyttää vilkkua oikealle kun ajaa siihen, ja sitten uudelleen kun poistuu.
Siis mitä vikaa siinä on mielestäsi, että näyttää vilkkua, kun poistuu liikenneympyrästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikenneympyrässä oikeaoppisesti toimiminen... Jumalauta on tästä jo varmaan viitisen vuotta kun tähän kaupunkiin tuli ensimmäinen liikenneymyrä ja edelleen esimerkiksi äitini näyttää vilkkua oikealle kun ajaa siihen, ja sitten uudelleen kun poistuu.
Siis mitä vikaa siinä on mielestäsi, että näyttää vilkkua, kun poistuu liikenneympyrästä?
Poistuessahan sitä kuuluukin näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertotaulu, yksinkertaisten tautien kotihoito, yhdyssanat, Euroopan maiden sijainti, leipätaikinan ohje, sään mukaan pukeutuminen...
miksi tälle tuli niin monta alapeukkua? :D eikö täällä osata leipätaikinaa vai onko muuten uusavuttomia linjoilla?
No enpä näin päälle viiskymppisenä tiedä miten tehdään leipätaikina, en taida tehdä sillä tiedolla mitään. Ostan leivän kaupasta tai leipomon myymälästä. En ole ikinä leiponut yhtään mitään ja hyvin oon pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Meilläpäin on suojatie ihan liikenneympyrän vieressä ja näin jalankulkijan/pyöräilijän kannalta on melko kiva tietää koska joku on tulossa autolla ympyrästä suojatielle. Ajokorttia minulla ei kyllä ole, joten ehkä vilkun käyttämättömyydelle on joku järkisyy?
Olin aiemmin luullut, että vanhusta, sairasta ym kohtaan sellainen peruskohteliaisuus kuten oven avaaminen ja auki pitäminen ois ihan jokaisella hallussa.
Sitten sairastuin itse, olen nyt invalidi ja jos meinaan käydä esim. lähikaupassa jonka ovet eivät ole itsestään avautuvat niin joudun pyytämään jonkun mukaan avaamaan ovia, koska kanssaihmiset eivät sitä tee.
Olen jopa pyytänyt, että "voisitko pitää sitä ovea auki" ja silti ovi on ns. heitetty naamalle.
Minun on myös erittäin vaikeaa kantaa kauppapussia ja se näkyy (yleensä mulla onkin reppu) ja kerran arvioin sen hetkiset voimani väärin ja tullessani ulos kaupasta joku rouva huuteli "voi voi kun on hankalan näköistä, voi voi"
Sanoin sitten, että olisinkin tosi kiitollinen avusta.
Tämä rouva säpsähti ja söpötti hädissään et "enhän minä sillä".. Mutta ojensin tyynesti kassia hänelle niin otti hän sen sitten ja auttoi minut n. 5 askeleen päähän autolleni (näki siis jo alkujaan mihin olin menossa). Kiittelin tietysti vuolaasti avusta.
Joskus nuorempana kuvittelin, että kaikki ymmärtävät, että ihmiset eivät halua samoja asioita. Nyt aikuisena lapsettomana, ei naimisissa (mutta hyvässä parisuhteessa), ei-omakotitaloasukkaana ja ateistina huomaan, ettei asia suinkaan ole niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Meilläpäin on suojatie ihan liikenneympyrän vieressä ja näin jalankulkijan/pyöräilijän kannalta on melko kiva tietää koska joku on tulossa autolla ympyrästä suojatielle. Ajokorttia minulla ei kyllä ole, joten ehkä vilkun käyttämättömyydelle on joku järkisyy?
Pointti taitaa nyt olla siinä että "liikenneympyrään" eli kiertoliittymään sisään ajettaessa sitä vilkkua ei kuulu käyttää. Usein käy nimittäin niin, että se vilkku jää päälle, ja sitten ajetaan koko liittymän läpi se vilkku päällä vaikka ollaan poistumassa vasta viimeisestä ulosajosta.
Että tavatessa tervehditään, ruokapöydästä noustessa kiitetään ja viedään astiat pois, lähtiessä sanotaan heipat, puhujaa ei keskeytetä, erotessa lapsista huolehditaan, ketään ei kiusata...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon pitänyt itsestään selvänä sitä, että kaikille aikuisille naisille nää kuukautisiin liittyvät asiat ovat selviä. Siis minkä pituiset menkat on normaalit, kuinka kauan tamponia voi pitää, pitääkö tamponi vaihtaa jokaisella vessakäynnillä, mikä on kuukuppi ja niin edelleen. En ymmärrä miten nämä asiat ovat menneet ihan ohi tai miten ihmiset eivät näitä pohdi ja googlaile. Mulla on paljon ihan korkeasti koulutettuja kavereita, jos sillä koulutuksella nyt on väliä, jotka ovat aivan pihalla näistä asioista. Yksikin kaveri ihmetteli ääneen kun juteltiin näistä asioista, että voiko oikeasti tamponin kanssa käydä kusella.
Toinen mikä tuli mieleen on sähköpostiviesteihin vastaaminen. Minun mielestäni on outoa jos tulee vaikkapa duunista viestiä, että voisko joku vaihtaa vuoron ensi viikon sunnuntaina tai ottaa kyseisen vuoron. On kohteliasta vastata viestiin myös silloin kun vuoroa ei voi ottaa. Tämä ei ole vain nykyisen duunipaikan ongelma, vaan kaikissa työpaikoissa on ollut sama: mihinkään sähköposteihin ei koskaan vastata. Jos teet palveluksen ja kerrot vaikka jonkun vinkin sähköpostilla, kukaan ei vastaa että "kiitos". Kyselet vuoronvaihtoa, kukaan ei vastaa paitsi jos joku voi sen ottaa. Itse kyllä vastaan aina, että sori en voi ottaa tai muuta. Mun mielestä on kohteliasta vastata viesteihin. Tietenkään nyt ihan kaikkiin viesteihin ei tarvitse reagoida, mutta ymmärsitte varmaan pointin.
Minä taas olen luullut, että kaikki tietävät menkkojen pituuden ja vuodon määrän olevan hyvin yksilöllisiä. Yleensä se on minulla vaikea käsittää, että jos jollakin asia menee keskiarvon mukaan, miten joku ei sitä ymmärrä, että suurella osalla ei kitenkaan mene.
Arvasin, että joku ymmärtää tämän väärin. Olisi pitänyt ehkä täsmentää tarkemmin. Tarkoitin ihmisiä, joilla ei tosiaan ole MITÄÄN käryä edes näistä yksilöllisistä eroista. Tarkoitin tällä nyt sitä, että luulin kaikkien ymmärtävän sen, että ei ole normaalia jos aikuisella menkkoja ei ole ollenkaan (luomuna ollessa) tai jos vuotaa 24/7. Pitää mennä lääkäriin. Esimerkiksi edellä mainitsemallani kaverilla ei ole mitään käryä, että voisi olla ehkä ihan normaalia vuotaa jotain kolmesta päivästä kymmeneen päivään, vaan hänen mielestään on ihan normaalia vuotaa 28 päivää kuusta. Näin niin kuin esimerkkinä. Toinen kaveri taas pyörittelisi sitä samaa tamponia sisällään monta päivää jos vuotoa ei tulisi ja ihmettelee miksi niin ei voi tehdä :D
Se että sossun rahoilla ei elä mukavasti. Monen joka huutelee että tuet on liian hyvät on hyvä oikeasti itse elää vaikka toimeentulotuen minimisummalla vaikka vuoden (yhden kuukauden kokeilu ei kerro mitään) tai mielummiin vaikka useita vuosia ja katsoa kuinka mukavaa se elämä loppujen lopuksi on... Kyllä sitä masun saa täyteen ruokaa varmaan mutta kyllä siinä keskiluokkainen, keskituloinen aika nopeasti joutuisi huomaamaan että paljon muuttuuisi jos oma elämä vaihtuisi sossun elätin elämään. Nimittäin omistusasunto vaihtuu vuokra-asunnoksi, ulkomaanmatkohin ei ole varaa, auto vaihtuu uudehkosta perheautosta romuksi tai tod. näkö sitä ei ole varaa ostaa tai pitää ollenkaan, uusia huonekaluja ei ole varaa ostaa kun edelliset vanhenee tai hajoaa jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti taitaa nyt olla siinä että "liikenneympyrään" eli kiertoliittymään sisään ajettaessa sitä vilkkua ei kuulu käyttää. Usein käy nimittäin niin, että se vilkku jää päälle, ja sitten ajetaan koko liittymän läpi se vilkku päällä vaikka ollaan poistumassa vasta viimeisestä ulosajosta.
Mikä on ympyrän viimeinen ulosajo? Sama kuin mistä tultiin ympyrään?
btw se on kiertoliittymä
Vierailija kirjoitti:
Ystävällisyyden, todella monelle on vaikeaa kun hymyilen ilman sen ihmeellisempää syytä heille.
Huoltoasemilla ihmiset eivät usein vaihda sitä tuulilasin pesuvettä. Putsataan oma-auto ja jätetään seuraavalle paskanen vesi. Jotkut jopa putsaavat sillä paskaisella vedellä. Olisi mielenkiintoista nähdä heidän kodit..
Miksi 94 alapeukkua?
Vierailija kirjoitti:
Ystävällisyyden, todella monelle on vaikeaa kun hymyilen ilman sen ihmeellisempää syytä heille.
Huoltoasemilla ihmiset eivät usein vaihda sitä tuulilasin pesuvettä. Putsataan oma-auto ja jätetään seuraavalle paskanen vesi. Jotkut jopa putsaavat sillä paskaisella vedellä. Olisi mielenkiintoista nähdä heidän kodit..
Sinä varmaan vaihdat käsitiskeihin vedetkin joka lautasen jälkeen. Me siat pestään samalla vedellä monta astiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syödessä ei pidetä suuta auki eikä mässytetä. Kenguruita ei ole muualla kuin Australiassa. Joka muuten on sekä maa että maanosa.
Käsien pesu vessareissun jälkeen. Säännöllinen suihku ja siivous.
Ihmiset eivät käy töissä huvikseen, suurin osa käy vain rahan takia.
Mitäs muuta? Ai niin, delfiini ei ole kala eikä suuria kissapetoja tavata kutsua kaikkia samalla nimellä "iso kissa".
Millaisten ihmisten kanssa oikein olet tekemisissä? Yliopistolla olk tuon sorttista porukkaa töissä. Proffat jatkoivat tutkimusta vaikka professuuri ja palkanmaksu olivat päättyneet..
Osaatko lukea? Se, että että suurin osa ihmisistä käy töissä palkan takia sisältää mahdollisuuden, että tuntemasi rohvessorit eivät tee niin.
Vierailija kirjoitti:
Syödessä ei pidetä suuta auki eikä mässytetä. Kenguruita ei ole muualla kuin Australiassa. Joka muuten on sekä maa että maanosa.
Käsien pesu vessareissun jälkeen. Säännöllinen suihku ja siivous.
Ihmiset eivät käy töissä huvikseen, suurin osa käy vain rahan takia.
Mitäs muuta? Ai niin, delfiini ei ole kala eikä suuria kissapetoja tavata kutsua kaikkia samalla nimellä "iso kissa".
Australia ei ole maanosa. Oseania on se maanosa, johon Australia kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin, että on itsestään selvää, että kaikki pyyhkii pyllyn pissan jälkeen takakautta. Mutta ei näköjään ookaan...
Mä en vaan jotenkin taivu. Haluaisin jonkun havainnolistavan kuvan miten tää tapahtuu. Varsinkin siis jos istualteen pitäisi tämä suorittaa.
Selkäläskejä pienemmäksi ja joka ilta teet selkärangan kiertoja, niin joustavuus lisääntyy. Kyllä se siitä ajan kanssa alkaa sujua.
Että pyllyn peseminen kakan jälkeen ei auta. Ne samat bakteerit jne tulee takaisin heti siihen iholle. Ei ne bakteerit tajua ajatella että hui! En mä voi mennä tohon iholle kun se on vasta pesty!!! Kaikenmaailman kutinat on vain mielen omaa harhatuotosta.
Taisi nyt osua joillekin tunteisiin. :D