Minkä asian olet luullut olevan kaikille itsestäänselvyys, mutta huomannut, ettei olekaan?
Olen aina kuvitellut, että on itsestään selvää, ettei vessasta vedetä tamponeja, siteitä, topsipuikkoja ja ruokaa alas.
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävällisyyden, todella monelle on vaikeaa kun hymyilen ilman sen ihmeellisempää syytä heille.
Huoltoasemilla ihmiset eivät usein vaihda sitä tuulilasin pesuvettä. Putsataan oma-auto ja jätetään seuraavalle paskanen vesi. Jotkut jopa putsaavat sillä paskaisella vedellä. Olisi mielenkiintoista nähdä heidän kodit..
Sinä varmaan vaihdat käsitiskeihin vedetkin joka lautasen jälkeen. Me siat pestään samalla vedellä monta astiaa.
Voisko joku kertoa, missäpäin on huoltoasemia, joissa asiakas voi itse vaihtaa sen veden? Täällä syrjäseudulla ei ainakaan ole yhtään. Vesi on valmiiksi laitettuna ämpäriin ja se sama vesi on siinä niin kauan kunnes henkilökunta sen käy vaihtamassa. Ei ole mitään asiakasvesipistettä, jossa sen veden vois vaihtaa...
http://www.kpnet.com/plastmek/fi/luftvattenskap_luftvattenskap.html
"Valmis sisäänrakennettu vesihana" näkyy olevan ihan standardi-mallin varusteena.
Mutta tämä että ihmiset eivät tiedä ko. hanasta ja olettavat että työntekijät vaihtavat vedet selittää asiaa melkoisesti.
Juu, ei noista vaan täällä vettä tule, jos sattuu tuollaista edes olemaan :-) Puhumattakaan, että lähistöltä aina löytyisi paikka, jonne sen likaveden voi tyhjentää... Ihan siihen asfaltille ei viitsisi...
Lue tuo kiertoliittymä/liikenneympyrä setti tästä ketjusta ja mieti omaa asennettasi. ;)
Luin sen toki, kun olen itse toinen niistä kirjoittajista :-) Se, joka ensin kertoi faktat, sitten kiitti toisen palautteesta ja lopuksi myönsi, ettei itsekään tiennyt asian oikeaa laitaa ennen googletusta.
Silti olen sitä mieltä, että kaikilla huoltoasemilla tuo veden vaihtaminen vaan ei ole asiakkaille mahdollista. Kyse ei siis ole siitä, ettenkö tietäisi, että osalla huoltoasemista tuo on mahdollista. Halusin vain tuoda esiin sen faktan, että aina se ei onnistu. Olen pahoillani, jos ilmaisin itseni huonosti ja pahoitin mielesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis eikö töissä käydä vain rahan vuoksi? tosin tiedän yhden joka käy töissä vain huvinvuoksi.. tosin ei ole muuta elämää, hänellä!
Ja miksei kissapetoja voi tai saa kutsua isoksi kissaksi??
[/quote" to-process>
Nehän siis ovat isoja kissoja.
Tarkoitetaan varmaan sitä kun ei viitsitä selvittää onko kyseessä leijona vai tiikeri. Iso kissa riittää.
Luulin olevan itsestäänselvyys kaikille, että pahvitölkit litistetään mahdollisimman litteiksi ennen keräyslaatikkoon laittamista. Monet jopa kilpailevat itsensä kanssa siinä, kuinka monta tölkkiä saa ahdettua yhden litistämättömän sisään.
Kunnes näin miesystäväni heittelemässä alkuperäismuodossaan olevia maito-, piimä, ja mehutölkkejä keräyspisteeseen : O
Kun sanoin, että ne tölkit täytyy litistää, hän totesi, että kyllä ne litistetään siellä, minne ne viedään.
Ei herranjumala, mikä rautalangan vääntäminen tästä tuli miehen kanssa! Voiko kukaan muu olla Noin Tyhmä kuin mun miesystävä?!
Vierailija kirjoitti:
Että pyllyn peseminen kakan jälkeen ei auta. Ne samat bakteerit jne tulee takaisin heti siihen iholle. Ei ne bakteerit tajua ajatella että hui! En mä voi mennä tohon iholle kun se on vasta pesty!!! Kaikenmaailman kutinat on vain mielen omaa harhatuotosta.
Sieltä pytystäkö ne hyppää takaisin pyllyyn?
Lapsen paikka EI ole ostoskärryssä. Koskaan. Ei edes sinun lapsesi.
Vierailija kirjoitti:
On siinä sellainen istuin sitä varten. Max 15kg.
"Luulin olevan itsestäänselvyys kaikille, että pahvitölkit litistetään mahdollisimman litteiksi ennen keräyslaatikkoon laittamista. Monet jopa kilpailevat itsensä kanssa siinä, kuinka monta tölkkiä saa ahdettua yhden litistämättömän sisään.
Kunnes näin miesystäväni heittelemässä alkuperäismuodossaan olevia maito-, piimä, ja mehutölkkejä keräyspisteeseen : O
Kun sanoin, että ne tölkit täytyy litistää, hän totesi, että kyllä ne litistetään siellä, minne ne viedään.
Ei herranjumala, mikä rautalangan vääntäminen tästä tuli miehen kanssa! Voiko kukaan muu olla Noin Tyhmä kuin mun miesystävä?!"
- Miesystäväsi sen sijaan oli opetellut alkeellisesti kierrättämään. Itse olen törmännyt kierrätyspaperi laatikossa sekajätepusseja ja kompostorijätteen seassa kierrätyspaperia. - Nämäkin kivasti "kannen alla" koska vielä ärsyttävämpää on kun roskia ei ole viitsitty lainkaan, mihinkään roskisastiaan, vaan heitetty (tippunut?) maahan, ikäänkuin "tiputtaja" olettaisi, että kyllä me muut sitten noukimme ja siivoamme häneltä tippuneet/ jääneet -jätteet; oli kyse sitten vaikkapa muutamanana esimerkkinä tupakka-askista -irtonatsoista nyt puhumattakaan -tai vaikka pizzalaatikoista...
Pyörätelineestä tuli mieleen, että jos pyörä laitetaan pyörätelineeseen niin se laitetaan oikeasti siihen telineeseen, eikä "väliin" pyörän omaa jalustaa käyttäen, jolloin se vie kahden pyörän paikan telineestä. Jos sen pyörän aikoo laittaa jalustalla seisomaan, niin miksi ei laittaa koko pyörää muutenkin ihan telineen viereen?
Terkuin jalusteettoman pyörän käyttäjä, jolle ei useinkaan riitä pyörätelinepaikkaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä sellainen istuin sitä varten. Max 15kg.
Edellinen tarkoitti varmaan sitä ostoskärryn osaa, johon ostokset laitetaan. Istuimessa voi toki pitää lasta, mutta ei siellä itse kärryssä.
Se, kun mä nukun, niin vieressä ei jäädä kailottamaan puhelimeen, tonkimaan kovaäänisesti tavaroita tai herätellä sellaisten asioiden takia jotka voi hoitaa kun olen saanut uneni nukuttua. Oli tosi raivostuttavaa kun koitin nukkua niin mies roudaa käsilaukkua makkariin eteisestä "sun puhelin soi, joku yrittää soittaa sulle", kun puhelin oli värinällä laukun pohjalla.
Itse hipsin ihan varpaisillani aamuisin kun toiset nukkuvat, en räppää valoja päälle enkä anna puhelimen huutaa. Eks jonka kanssa asun ja jonka luota olen juuri muuttamassa pois, oli ihana ja jätti puhelimen herätysäänen täysille eikä kiirehtinyt hammaspesultaan sammuttamaan sitä. Koska tä oli jo kuinka mones kerta, heitin puhelimen parvekkeelta ja menin jatkamaan uniani.:p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävällisyyden, todella monelle on vaikeaa kun hymyilen ilman sen ihmeellisempää syytä heille.
Huoltoasemilla ihmiset eivät usein vaihda sitä tuulilasin pesuvettä. Putsataan oma-auto ja jätetään seuraavalle paskanen vesi. Jotkut jopa putsaavat sillä paskaisella vedellä. Olisi mielenkiintoista nähdä heidän kodit..Sinä varmaan vaihdat käsitiskeihin vedetkin joka lautasen jälkeen. Me siat pestään samalla vedellä monta astiaa.
Voisko joku kertoa, missäpäin on huoltoasemia, joissa asiakas voi itse vaihtaa sen veden? Täällä syrjäseudulla ei ainakaan ole yhtään. Vesi on valmiiksi laitettuna ämpäriin ja se sama vesi on siinä niin kauan kunnes henkilökunta sen käy vaihtamassa. Ei ole mitään asiakasvesipistettä, jossa sen veden vois vaihtaa...
http://www.kpnet.com/plastmek/fi/luftvattenskap_luftvattenskap.html
"Valmis sisäänrakennettu vesihana" näkyy olevan ihan standardi-mallin varusteena.
Mutta tämä että ihmiset eivät tiedä ko. hanasta ja olettavat että työntekijät vaihtavat vedet selittää asiaa melkoisesti.Juu, ei noista vaan täällä vettä tule, jos sattuu tuollaista edes olemaan :-) Puhumattakaan, että lähistöltä aina löytyisi paikka, jonne sen likaveden voi tyhjentää... Ihan siihen asfaltille ei viitsisi...
Lue tuo kiertoliittymä/liikenneympyrä setti tästä ketjusta ja mieti omaa asennettasi. ;)Luin sen toki, kun olen itse toinen niistä kirjoittajista :-) Se, joka ensin kertoi faktat, sitten kiitti toisen palautteesta ja lopuksi myönsi, ettei itsekään tiennyt asian oikeaa laitaa ennen googletusta.
Silti olen sitä mieltä, että kaikilla huoltoasemilla tuo veden vaihtaminen vaan ei ole asiakkaille mahdollista. Kyse ei siis ole siitä, ettenkö tietäisi, että osalla huoltoasemista tuo on mahdollista. Halusin vain tuoda esiin sen faktan, että aina se ei onnistu. Olen pahoillani, jos ilmaisin itseni huonosti ja pahoitin mielesi.
No nyt tämä asia on viimeistään päätöksessä. Ja ehkä joku jopa intoutuu vaihtamaan sen veden tämän seurauksena. Usein isolla asfalttikentällä on sadevesikaivo johon sen veden voi kaataa. Asfaltille kaataminen talvella voi olla melko huono idea.
Tämän kyllä pitäisi olla huoltoaseman työntekijän homma, mutta esim. Kuopiossa on abcn kylmäasema vesi&ilma kaapilla prisman vieressä. Siellä on sulaa hulluutta olettaa jonkun tulevan tekemään sen veden vaihdon.
Olenko minä liian nöyrä suomalainen kun teen tuon itse? Kohta kai tiskaan astioita (altaallinen vettä per lasi) ABCn astiapalautuksessa muiden kaltaisteni kanssa..
Identtiset kaksoset ovat samasta munasolusta ja siittiöstä, eivät samasta munasolusta ja kahdesta siittiöstä. Niin ei ole koskaan ennen käynyt paitsi Kiinassa ja siitäkään ei olla yksimielisiä.
Ajoissa ulosvetäminen on yhtä luotettava ehkäisykeino kuin kondomi, jos mies osaa sen tehdä ajoissa. Seksin aikana erittyvä touhutippa ei sisällä ainuttakaan siittiötä. Israelilaistutkimuksen mukaan yksikään otannassa olleista miehistä ei erittänyt siittiöitä touhutippojensa sekaan, joten jutut touhutippalapsista ovat joko miehen ajoituksen heikkoutta tai selittelyä.
Pillerit/kierukka ja kumi - yhdistelmällä ei taatusti tulla raskaaksi, vaikka naiset näin väittävätkin.
Vierailija kirjoitti:
Pyörätelineestä tuli mieleen, että jos pyörä laitetaan pyörätelineeseen niin se laitetaan oikeasti siihen telineeseen, eikä "väliin" pyörän omaa jalustaa käyttäen, jolloin se vie kahden pyörän paikan telineestä. Jos sen pyörän aikoo laittaa jalustalla seisomaan, niin miksi ei laittaa koko pyörää muutenkin ihan telineen viereen?
Terkuin jalusteettoman pyörän käyttäjä, jolle ei useinkaan riitä pyörätelinepaikkaa :)
Se pyöräteline vahingoittaa pyörän vanteita ja aina ei viereen mahdu/voi jättää.
Että laskut, vuokra jne pakolliset menot maksetaan ennen kuin lähdetään shoppailemaan jotakin turhaa.
Että asioista ei ruveta pätemään ilman oikeaa faktatietoa. Uskomattoman moni pätee asioista, joista ei oikeasti tiedä yhtään mitään. En vain käsitä tällaista. Aika noloa kailottaa kovaan ääneen ihan väärää tietoa.
Esimerkkinä tästä se, kun tuttuni huusi kovaan ääneen että Hyla-maidossa ei ole laktoosia. Kun kerroin, että kyllä on, niin melkein tosissaan suuttui minulle. Tämä on kyllä lievä esimerkki, mutta kuitenkin junttia ja typerää käytöstä.
Että sokeri lihottaa. Ja, että tuliset mausteet eivät aiheuta vatsahaavaa (miehen mummo on tätä mieltä.)
Vierailija kirjoitti:
Että sokeri lihottaa. Ja, että tuliset mausteet eivät aiheuta vatsahaavaa (miehen mummo on tätä mieltä.)
Siis anteeksi, hän on siis sitä mieltä, että tuliset mausteet ovat syy vatsahaavaan.
Vierailija kirjoitti:
Olenko minä liian nöyrä suomalainen kun teen tuon itse? Kohta kai tiskaan astioita (altaallinen vettä per lasi) ABCn astiapalautuksessa muiden kaltaisteni kanssa..
Ihana!
Tuo ei ole tullut vielä mieleeni, sen sijaan huomaan kyllä siirtäväni kirjastossa väärään paikkaan joutuneen kirjan oikealle kohdalleen ja ennen hotellihuoneen luovutusta nappaan liinavaatteet yhteen nippuun siivoojien työn helpottamiseksi :-D
Mut ne likavedet olen jättänyt huoltoaseman henkilökunnan vaihdettavaksi (lupaan seuraavalla kerralla vaihtaa, jos se vain on suinkin mahdollista).
Minusta on itsestäänselvyys, ettei pienten lasten kuullen a.) kiroilla, b.) juoruta toisista ihmisistä, c.) puhuta rumasti yleisestikään. Muille se ei ole itsestäänselvyys, se on huomattu!
Olen luullut kenen tahansa meistä voivan käydä kirpputorilla ilman, että ajateltaisiin kirpputorilla käyvän ja tai yleisemmin, mitä tahansa käyettynä ostavan täytyy olla köyhä, tai ainakin pienituloinen. Luulisi olevan kaikille selvää, että myös parempi tuloinen, jopa oikeasti rikas voi käydä kirppareilla, tai olla kiinnostunut ostamaan vaikka pienemmän tai keskikokoisen käytetyn auton, sen sijaaan, että haluaisi ostaa sen uutena, jonka tulisi olla vähintään keskikokoinen.