Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä asian olet luullut olevan kaikille itsestäänselvyys, mutta huomannut, ettei olekaan?

Vierailija
04.11.2015 |

Olen aina kuvitellut, että on itsestään selvää, ettei vessasta vedetä tamponeja, siteitä, topsipuikkoja ja ruokaa alas.

Kommentit (303)

Vierailija
21/303 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vanhemmat jakavat hoitovastuun lapsista ja kodista, jos päättävät perustaa perheen.

Että isät haluavat käyttää osan vanhempain- ja hoitovapaasta.

Vierailija
22/303 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija<br />Ihmiset eivät käy töissä huvikseen, suurin osa käy vain rahan takia.<br />Mitäs muuta? Ai niin, delfiini ei ole kala eikä suuria kissapetoja tavata kutsua kaikkia samalla nimellä "iso kissa".</p><p>[/quote kirjoitti:

siis eikö töissä käydä vain rahan vuoksi? tosin tiedän yhden joka käy töissä vain huvinvuoksi.. tosin ei ole muuta elämää, hänellä!

Ja miksei kissapetoja voi tai saa kutsua isoksi kissaksi??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/303 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että perheessä lapset eivät saa lyödä eivätkä muutenkaan kiusata toisiaan. Ja jos niin tehdään niin pyydetään anteeksi. Ja tämä sitten tietysti laajennetaan kotipiirin ulkopuolelle. 

Vierailija
24/303 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vanhenee. Oikeasti, todella moni nuori ei tunnu tajuavan, ettei pysy itse ikuisuutta nuorena. 

Tämä. Olin itse just tuollainen nuorempana. Nyt 28-vuotiaana hirvittää.

Vierailija
25/303 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten ihmisten kunnioittaminen. Minut on kasvatettu empaattiseksi ja kaikki kohtaamani ihmiset hyväksyväksi ihmiseksi. Vanhempani muistuttivat usein, että kaikista ihmisistä ei tarvitse pitää, mutta jokaista voi kunnioittaa ihmisenä. Kun kerroin heille lapsena huhuja koulukavereista tai heidän perheistään, he koristivat ettei kaikki, mitä muut kertovat totena ole totta. He myös osoittivat olevansa ylpeitä minusta, kun puolustin syrjittyjä oppilaita. Itse olin aika suosittu ja opettajat yleensä pitivät minusta.

On ollut järkytys aikuisena huomata, että monet vanhemmat ja opettajat hyväksyvät koulukiusaamisen ja jopa puolustavat kiusaajia. Vielä järkyttävämpää on ollut huomata, että mikään muukaan viranomainen ei puutu kiusaamiseen. Koulukiusaamisen vastustamisesta puhutaan kauniisti, mutta käytännössä mikään taho ei aidosti puolusta kiusattua

Meillä on KiVa koulu /Verso-vertaissovittelu yms., mutta ne ovat vain opettajien suosimien oppilaiden 'pätemisjärjestelmiä'. Ja myös tapoja lyödä kiusattua kaksinaismoraalilla: Olemme KiVa koulu, joten meillä ei kiusata.

Vierailija
26/303 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syödessä ei pidetä suuta auki eikä mässytetä. Kenguruita ei ole muualla kuin Australiassa. Joka muuten on sekä maa että maanosa.

Käsien pesu vessareissun jälkeen. Säännöllinen suihku ja siivous.

Ihmiset eivät käy töissä huvikseen, suurin osa käy vain rahan takia.

Mitäs muuta? Ai niin, delfiini ei ole kala eikä suuria kissapetoja tavata kutsua kaikkia samalla nimellä "iso kissa".

Tämän kirjoittaja kuulostaa rasittavalta besserwisseriltä.

Vierailija
27/303 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sanat, joilla viitataan yhteen ja samaan käsitteeseen (kuten moottoripyörä), ovat yhdyssanoja.

Vierailija
28/303 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielestäni itsestäänselvää, että ihmisistä ei voi tietää päältäpäin millaisia tyyppejä he ovat. Hieman hämmästyttää ihmiset, jotka omien sanojensa mukaan tunnistavat esimerkiksi huijarit. On myös aika itsestäänselvää, että tarot-kortit tai televisiossa oleva nainen ei voi ennustaa tulevaisuuttasi tai että lahjoittamalla rahaa jollekin hövelille miehelle et parane syövästä. Silti monet näihin uskoo ja se on aika surullista, koska parempaakin käyttöä niille rahoille olisi.

Vierailija
29/303 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kellään ei ole oikeutta parkkeerata mun (tai kenenkään muunkaan)  paikalle, mutta näköjään suurin osa ihmisistä  katsoo oikeudekseen ajaa autonsa vapaaseen paikkaan riippumatta kielto- ym. merkeistä :O Vaikka itse satut tulemaan paikalle, niin saa poliisilla uhata, että lähtee. Voivat vaan pokkana ilmoittaa että "En mä kauaa viivy".

Ja toinen. Kun menen mieheni kanssa kuppilaan kahden hengen pöytään, odotan ettei siihen yks kaks vaan joku seuranhakuinen vedä tuolia ja "liity joukkoon iloiseen" tuosta noin vain kysymättä sopiiko ehkä tulla. Vastaisin takuulla kohteliaasti "Anteeksi vain, mutta haluaisimme olla nyt ihan kahden".

Ja yleensäkin ihmisten käyttäytyminen alkaa olla jo ihan käsittämätöntä. No niinhän ne ovat entiset autovarkaudetkin nykysin luvattomia käyttöönottoja, ja kohta kai vain lainauksia. Virkavaltakin vain rauhoittelee, että äläs hermostu, antaa asian olla, kun autokin löytyi. :O

Vierailija
30/303 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei töitä koskaan tule riittämään kaikille.

Vierailija
31/303 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toisten ihmisten kunnioittaminen. Minut on kasvatettu empaattiseksi ja kaikki kohtaamani ihmiset hyväksyväksi ihmiseksi. Vanhempani muistuttivat usein, että kaikista ihmisistä ei tarvitse pitää, mutta jokaista voi kunnioittaa ihmisenä. Kun kerroin heille lapsena huhuja koulukavereista tai heidän perheistään, he koristivat ettei kaikki, mitä muut kertovat totena ole totta. He myös osoittivat olevansa ylpeitä minusta, kun puolustin syrjittyjä oppilaita."

Tämän kun kaikki tajuaisivat opettaa lapsilleen, olisiko meillä juurikaan kiusaajia enää?

Vierailija
32/303 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut järkytys aikuisena huomata, että monet vanhemmat ja opettajat hyväksyvät koulukiusaamisen ja jopa puolustavat kiusaajia. Vielä järkyttävämpää on ollut huomata, että mikään muukaan viranomainen ei puutu kiusaamiseen. Koulukiusaamisen vastustamisesta puhutaan kauniisti, mutta käytännössä mikään taho ei aidosti puolusta kiusattua

Meillä on KiVa koulu /Verso-vertaissovittelu yms., mutta ne ovat vain opettajien suosimien oppilaiden 'pätemisjärjestelmiä'. Ja myös tapoja lyödä kiusattua kaksinaismoraalilla: Olemme KiVa koulu, joten meillä ei kiusata.

Tämä. Itsekin oletin, että KiVa-koulu toimii, kun sitä lapseni koulussa niin hehkutettiin (kiusaaminen loppunut 100 % tapauksista). KiVa-prosessin lopputulos oli se, että lastani ei kiusata. Tässä vaiheessa järjestelmällinen kiusaaminen oli jatkunut opettajien siihen puuttumatta jo yli vuoden. Kyse ei ollut siitä, ettei opettaja olisi tiennyt, vaan siitä ettei halunnut puuttua. Lapsi oli niin pahasti traumatisoitunut sekä itse kiusaamisesta että etenkin nöyryyttävästä KiVa-prosessista, että oli pakko vaihtaa koulua. 

Vierailija
33/303 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että suihkussa käydään joka päivä.

Vierailija
34/303 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mikään ei ole itsestäänselvyys!

Vierailija
35/303 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, en lukenut ketjua läpi, sillä kello on jo puoli yksitoista enkä halua kirjautua.

Minulle on itsestään selvää, ettei paristoja tai lamppuja heitetä roskikseen. Mutta juuri todistin pari päivää sitten, ettei näin ole.

Vierailija
36/303 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että perse pestään veskissä käydessä vähintään kakkoshädän jälkeen mutta ei tältä palstalta opin että siitä saa suunilleen kuolemansairauden jos sen alapäänsä vaivautuu huuhtasemaan useamman kerran päivässä vai olikohan se viikossa?Hyi helvata teidän kanssa!

Vierailija
37/303 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina kuvitellut, että on itsestään selvää, ettei vessasta vedetä tamponeja, siteitä, topsipuikkoja ja ruokaa alas.

Äläs nyt, kun mun exäni heitti pönttöön käytetyt partaterätkin. Isot riidat oli.

Vierailija
38/303 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että on itsestään selvää, että kaikki pyyhkii pyllyn pissan jälkeen takakautta. Mutta ei näköjään ookaan...

Vierailija
39/303 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys, se ei todellakaan ole itsestäänselvyys

Vierailija
40/303 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi tarvitsee välillä lomaa päivähoidosta