Mies oli harrastanut seksiä toisen naisen kanssa kun olimme vielä tapailuvaiheessa
Olimme siis tapailleet noin 3 kk, mutta emme sopineet seurustelusta. Tuosta on aikaa yli kolme vuotta. Onko oikeutus suuttua tai loukkaantua?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa nykyajan seurustelukuvioihin :)
Ihan pe*seestähän toi on. En tiedä kuinka itse toimisin. Etenkin siinä tapauksessa tuollaisen paljastuminen olisi erityisen ikävää, jos itse olisi ollut alusta saakka tosissaan ja toinen olisi koeajanut muitakin paremman toivossa, kun ei minun kanssani olisi ollutkaan kyllin mukavaa.
Pitäisi muistaa alusta saakka vääntää ratakiskoa ja pitää palavereja kuinka juuri tässä suhteessa toimitaan ja millä aikataululla.
Ei toimisi itsellä tuollainen suhde. Liian erilaisia oltaisiin. Näköjään syytä ottaa asia esille heti tapailuvaiheessa ettei tule ikäviä yllätyksiä.
Nykymenoon kuuluu että tuo on sallittua ja sikäli ei toiminut sääntöjen vastaisesti. Toisaalta jos et pidä tuolla tavoin toimivaa miestä hyvänä miehenä, niin sulla on oikeus ajatella niin ja vaikka lempatakin mies siksi ettei täytä hyvän miehen kriteereitä .
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuvottaa lukea näiden av-mammojen vastauksia näin miehenä, huh huh. Tuo on asia, jonka monet yrittävät kääntää 'tekniseksi', eli kun ette olleet virallistaneet sitä ja tätä. Miten helvetissä te virallistatte tunteita ja tiettyjä moraalisia koodeja?
Sitä kun paneskellaan vähän kaikkea mikä liikkuu eikä ajatella touhun vaikutuksia muihin ja omaan itseensä niin jäljelle jää vain merkityksetön ja riittämätön olo. Koko hommasta häviää tietty kauneus ja ainutlaatuisuus.
AP:lle tsemppiä, nuo ovat asioita joihin ei ole yleismaailmallisesti oikeaa ratkaisua, mutta kyllä se intuitio kertoo sun omasta moraalista. Ja mikä muu on parempaa kuin olla sellaisen ihmisen kanssa kenen kanssa synkkaa moraalin tasolla. Panotyypit ovat keskenään ja ne ketkä suhtautuvat seksuaalisuuteen syvällisemmin, heidän on parempi olla keskenään.
Se, että itse on vapaa seksuaalisesta moraalista, ei todellakaan tarkoita etteikö omilla teoilla olisi vaikutusta ympäristöön sekä itseensä.
Aamen. - N32
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ollut vain tapailua ennen seurustelua. Entä jos siitä ei olisi kehkeytynytkään mitään enempää? Tietysti se kertoo miehen kiinnostuksesta sinua kohtaan, jos vierasta pillua oli pakko saada.
Joskus sitä tahtoo edetä tärkeän ihmisen kohdalla rauhallisesti, ja valitettavasti tämä ei poista tarpeita. Voi olla ilman, mutta on ihan yhtä ok harrastaa seksiä muidenkin kanssa, kun muusta ei olla sovittu. Minäkään en harrasta mitään tapailun ulkopuolella, mutta en näe syytä miksi näin ei voisi tehdä. M
Tärkein kysymys tässä casessa taitaa olla, että miten teillä muuten menee parisuhteenne kanssa? Annatko kolme vuotta sitten tapahtuneen vaikuttaa nykyhetkeen vai pääsetkö tästä yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ollut vain tapailua ennen seurustelua. Entä jos siitä ei olisi kehkeytynytkään mitään enempää? Tietysti se kertoo miehen kiinnostuksesta sinua kohtaan, jos vierasta pillua oli pakko saada.
Joskus sitä tahtoo edetä tärkeän ihmisen kohdalla rauhallisesti, ja valitettavasti tämä ei poista tarpeita. Voi olla ilman, mutta on ihan yhtä ok harrastaa seksiä muidenkin kanssa, kun muusta ei olla sovittu. Minäkään en harrasta mitään tapailun ulkopuolella, mutta en näe syytä miksi näin ei voisi tehdä. M
Sitten kannattaa varmaan selvittää onko se toinen samoilla linjoilla asiasta. Ei kamalasti lämmitä kertoa kuinka asian on oltava ok koska muusta ei sovittu. Jos se ihminen on vielä niin tärkeä. eri
Ymmärrän kyllä loukkaantumisen. Jos ihminen ei 3 kuukaudessa pysty päättämään, että jättää säädöt ja verkkojen pitämisen vesillä. Jos ei uudelle suhteelle löydy mahdollisuutta antaa aikaa kehittyä rauhassa ilman ympäriinsä paneskelua. Ei ihme jos ihmissuhteet ovat toisille niin vaikeita. Jos siihen tarvitaan joku iso päätös ja hankala ollaan virallisesti kuulutus. Näitä miehiä kyllä näki tinderissä, jossa jatkuvasti haetaan tietämättä mitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kyllä aina ollut sillä linjalla, että kun tapailen jotain ei muut kiinnosta enkä siis myöskään paneskele muiden kanssa. :(
Ap
Olen samaa mieltä ja tuoreeltaan tuo tieto olisi tappanut kiinnostuksen. Mutta yli 3v jälkeen ei ole merkitystä.
Aivan normikuvio toi on. Itse sinkkuna tapailen useita naisia limittäin ja tämä jatkuu niin kauan kuin jostain tapailusta tulee vakavaa, ts tunteet tulee mukaan. Silloin ilmoitan muille naisille, että aloin seurustelemaan ja sen takia en voi jatkaa enää tapailua.
Ihmettelen, että täällä ei tiedetä miten homma nykyään toimii.
Vierailija kirjoitti:
Aivan normikuvio toi on. Itse sinkkuna tapailen useita naisia limittäin ja tämä jatkuu niin kauan kuin jostain tapailusta tulee vakavaa, ts tunteet tulee mukaan. Silloin ilmoitan muille naisille, että aloin seurustelemaan ja sen takia en voi jatkaa enää tapailua.
Ei tuo mikään laki ole, ei kaikkien tarvi toimia kuten sinä. Ihmiset on erilaisia, jos joku haluaa keskittyä yhteen kerrallaan eikä halua tapailla sarjatapailijaa, senkin pitäis olla ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Ja naiselta hyväksyt saman? Jos hänellä on vaikka 3 kuukauden aikana ollut joka viikko uusi mies kierroksissa ja seksiä useamman kanssa? Olen myös törmännyt tapauksiin, jossa sen kohdalla joka kolahti tuo meno kostautui sillä että olikin vain ajanvietettä sille toiselle. Koska tyypistä huomasi/näki että kierroksissa on useampi kerrallaan. Eikä mitään vakavampaa tullut. Jäihän siitä käteen ne muut säädöt, joita jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja naiselta hyväksyt saman? Jos hänellä on vaikka 3 kuukauden aikana ollut joka viikko uusi mies kierroksissa ja seksiä useamman kanssa? Olen myös törmännyt tapauksiin, jossa sen kohdalla joka kolahti tuo meno kostautui sillä että olikin vain ajanvietettä sille toiselle. Koska tyypistä huomasi/näki että kierroksissa on useampi kerrallaan. Eikä mitään vakavampaa tullut. Jäihän siitä käteen ne muut säädöt, joita jatkaa.
Tottakai, itse asiassa välttelen tapailemasta tiukkapipoja, ei sovi mulle ollenkaan. Tykkään sosiaalisista ja vapaamielisintä naisista ja kun kaikki on tapailuasteella, niin lähtöoletukseni on, että nainen tapailee myös muita. Usein tästä tulee aika nopeasti puhe puolin ja toisin. Jos se on ongelma naiselle, niin hyvin todennäköisesti mitään suhdetta ei olisi muutenkaan syntynyt. En siis pidä estyneitä naisist?
Tuo tapailuvaihe on ihan perseestä. Miten pitkään olette varanaisia eli siis tapailette ennen seurustelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo mikään laki ole, ei kaikkien tarvi toimia kuten sinä. Ihmiset on erilaisia, jos joku haluaa keskittyä yhteen kerrallaan eikä halua tapailla sarjatapailijaa, senkin pitäis olla ihan ok.
Juurikin näin. Joku haluaa sulhoksi pukin sijaan miehen.
Aina on oikeus suuttua, ei kukaan voi sulta viedä oikeutta tunteisiin.
Aina on oikeus suuttua, ei kukaan voi sulta viedä oikeutta tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti.
Joo älä! Itsekin tapailin tuollaista äijää, selvisi koko homman juju vasta sitten kun puskista lopetti tapilun. Ei kiitos sitä p*skaa enää.
Me ainakin tapailtiin miehen kanssa muitakin kunnes sitten päätettiin seurustelusta. Tapailu ja seurustelu on eri asioita. Ihan hyvä jos kokeilee alkuun että kiinnostaako se toinen niin paljon enemmän kuin ne muut että jaksaa rauhoittua.
Jos rakastaa toista, niin haluaa ottaa toisen tunteet huomioon. Pettäminen on parisuhteen vakavampia kriisejä. Vain Suomessa taitaa olla hyväksyttävää tapailla useampaa yhtä aikaa. Esim. Ruotsissa ei olisi, vaan pidettäisiin huijarina.