Yrittäjän puolisoita linjoilla?

Vierailija

Teetkö itse töitä puolisosi yrityksessä, vaikka vaan satunnaisesti? Jos teet, tiesitkö että sinutkin lasketaan yrittäjäksi?
Sain lomautuksen oli oli kyllä todistamista, etten ole mieheni firmassa koskaan ollut töissä. Jos olisin ollut, en saisi työttömyyskorvausta!

Kommentit (6)

Vierailija

Teen joskus jotain, mutta en ole palkkakirjoilla. Tiedän että nuo on ihan mielivaltaisia asioita, jos niitä joutuu työkkärin kanssa selvittelemään. Tuurista kiinni miten katsovat. 

Vierailija

Noi puolison yritykset on kyllä pahoja. Meillä sattuu olemaan tilanne, että noin maallikon korvaan mun koulutukseni sopisi miehen firmaan ja pelkään, että jään työttömäksi, koska on vaikea todistaa, etten pysty tekemään miehelle töitä. Tilanne on vähän kuin miehellä olisi laatoitusfirma ja mä olisin rakennus-DI, joten tottahan toki mä miehen laattafirmassa pystyn töitä alan ihmisenä tekemään. Ainoa juttu on, että miehen firmalla ei mene kovinkaan hyvin ja on selvästi nähtävillä, ettei siinä ole kahdelle töitä ja mähän en osaa niitä töitä pätkääkään, vaikka noin äkkiä ajateltuna ollaan samalla alalla.

Vierailija

Onneksi tuossa on aika lailla selkeät ohjeet olemassa, ihmiset vain eivät niitä vaivaudu lukemaan vaan pitävät epäreiluina. Puolisoni on yrittäjä, minä jouduin työttömäksi. Piti vain ilmoittaa työkkäriin, että

a) olen jäänyt työttömäksi kokopäiväisestä työsuhteesta

b) en ole koskaan työskennellyt mieheni yrityksessä

c) mieheni yrityksessä ei ole tarvetta osaamiselleni

d) mieheni yrityksessä ei ole työtehtäviä, joihin minut voisi ottaa töihin

Vierailija

Olen työsuhteessa miehen yrityksessä, ja tiesin, että myös minut katsotaan työkkärin näkökulmasta yrittäjäksi. Ja ei ole oikein, koska käytännössä minua ei voi lomauttaa. Onneksi lomautuksen tarvetta ei ole näköpiirissä.

Vierailija

Mites tulkitaan jos on ollut miehen yrityksessä ihan virallisesti töissä, mutta ennen seurustelua.
Tai jos osaaminen ja tarve natsaisi, mutta firmalla ei ole mahfollisuutta palkata lisää väkeä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tuossa on aika lailla selkeät ohjeet olemassa, ihmiset vain eivät niitä vaivaudu lukemaan vaan pitävät epäreiluina. Puolisoni on yrittäjä, minä jouduin työttömäksi. Piti vain ilmoittaa työkkäriin, että

a) olen jäänyt työttömäksi kokopäiväisestä työsuhteesta

b) en ole koskaan työskennellyt mieheni yrityksessä

c) mieheni yrityksessä ei ole tarvetta osaamiselleni

d) mieheni yrityksessä ei ole työtehtäviä, joihin minut voisi ottaa töihin

Tuollaisessa tapauksessa se on selkeää jos kaikki nämä täyttyy. Meillä vain a ja c täyttyy. Eli olen työskennellyt joskus projekteja mieheni yritykselle. Lisäksi olen saman alan ihminen, it-konsultti kun miehellä on alan konsulttifirma. Mutta ei heillä ole nyt työtä uusille, hyvä kun pystyvät vanhat pitämään ilman että tarvii lomautuksia tai yt:itä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat