Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ONKO TÄMÄ NYT IHAN NORMAALIA

Vierailija

Että eka neuvolakäynti vasta vko 8?

Miksi monella muulla on jo viikolla 5 tai 6?

Melkeen tekis mieli soittaa uudelleen neuvolatätille ja sanoa että alkaa pistämään vähän lähemmäs sen ensimmäisen ajan.. Kai mut tuolloin sitten ultrataankin ensimmäisen kerran? Voinko vaatia ultraa itse?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Ihan normaalia. Ekat ultrat on sitte 12+ viikoilla, jos haluaa osallistua seulontoihin. Suurimmassa osasta tavallisia neuvoloita di edes o,e ultralaitteita.

Vierailija

Jep, ihan normaalia on. Ensimmäinen ultra on yleensä np-ultra noin vk 12, jotkut kaupungit/kunnat tarjoavat myös ilmaisen varhaisultran joka taitaa olla 8 tienoilla. Yleensä varhaisultraa kaipaileva joutuu kuitenkin kaivelemaan omaa kukkaroaan yksityisellä, ellei erityistä syytä varhaisultraan ole kunnallisella puolella. Odottavan aika on pitkä. Monessa neuvolassa ei edes ole ultrausmahdollisuutta. Tämä tilanne oli ainakin 2v sitten. 

Vierailija

Ompa kamalaa! Voiko syyksi varhaisultraan käyttää vaikkapa stressaamista, että kun ei tiedä onko kaikki kunnossa? Entä vatsakipuilut? Vaikka että katsotaan ettei ole kohdun ulkopuolinen raskaus?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ompa kamalaa! Voiko syyksi varhaisultraan käyttää vaikkapa stressaamista, että kun ei tiedä onko kaikki kunnossa? Entä vatsakipuilut? Vaikka että katsotaan ettei ole kohdun ulkopuolinen raskaus?

AP siis täällä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En usko että riittää syyksi. Usko pois suuri osa kokee samanlaista epävarmuutta. Yksityiselle lääkäriasemalle voit toki marssia tarkistuttamaan tilanteen vaikka ihan huviksesi. Esimerkiksi epäsäännölliset kuukautiset ovat puolestaan käypä syy päästä kunnalliseen ultraan jo varhaisvaiheessa raskauden keston määrittämiseksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En usko että riittää syyksi. Usko pois suuri osa kokee samanlaista epävarmuutta. Yksityiselle lääkäriasemalle voit toki marssia tarkistuttamaan tilanteen vaikka ihan huviksesi. Esimerkiksi epäsäännölliset kuukautiset ovat puolestaan käypä syy päästä kunnalliseen ultraan jo varhaisvaiheessa raskauden keston määrittämiseksi.

Huh! No mulla onkin ollut epäsäännöllinen se "viiminen kierto" ennen plussaa! Alkoi menkat yli viikon myöhässä ja tiputteli sen 8 päivää. Oli muutenkin epätavallisen runsaat kuukautiset.

Noh, jos nyt näillä sitten pääsis eteenpäin. Onneks en oo ainut, siis tää epätietoisuus on ihan kamalaa! Sittenkun on ehtinyt jo mennä hehkuttaan parille ihmiselle että on raskaana ja sitten jos se oliskin ihan kaikkea muuta.. On mulla melko luottavainen olo että normaali raskaus tämä on, sillä oireet on niin selkeät, mutta silti haluaisin varmistuksen asialle. Ymmärtänette varmaan.. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mene yksityiselle, jos haluat varhaisultraan. 

Vierailija

Ensinmäinen käynti neuvolaa sijoittuu normaalisti viikoille 8-10.

Rauhotu hyvä ihminen! Pitkä 9kk edessä, jos jo alussa hypit seinille. Asiosta kannattaa yleensä ottaa riitävän kattavasti selvää jo kun suunnittelee raskautta niin ei tarvitse ihan normaaleista asioista panikoida.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ensinmäinen käynti neuvolaa sijoittuu normaalisti viikoille 8-10.

Rauhotu hyvä ihminen! Pitkä 9kk edessä, jos jo alussa hypit seinille. Asiosta kannattaa yleensä ottaa riitävän kattavasti selvää jo kun suunnittelee raskautta niin ei tarvitse ihan normaaleista asioista panikoida.

Siis yllätti tieto, että joidenkin ensimmäiset ultrat ja neuvolakäynnit on niin paljon aikaisemmin entä mun oma. Siksi ihmettelin ja panikoin. :) AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh! No mulla onkin ollut epäsäännöllinen se "viiminen kierto" ennen plussaa! Alkoi menkat yli viikon myöhässä ja tiputteli sen 8 päivää. Oli muutenkin epätavallisen runsaat kuukautiset.

Noh, jos nyt näillä sitten pääsis eteenpäin. Onneks en oo ainut, siis tää epätietoisuus on ihan kamalaa! Sittenkun on ehtinyt jo mennä hehkuttaan parille ihmiselle että on raskaana ja sitten jos se oliskin ihan kaikkea muuta.. On mulla melko luottavainen olo että normaali raskaus tämä on, sillä oireet on niin selkeät, mutta silti haluaisin varmistuksen asialle. Ymmärtänette varmaan.. :)

No yhtään ymmärrystä ei heru multa, jos alat valehdella jotain vatsakipua ja sillä verukkeella yrität päästä yhteiskunnan maksamaan ylimääräiseen ultraan. Maksa itse, jos sellaisen haluat.  

Kaikilla on epävarma olo alussa, ja alun jälkeenkin. Kuuluu asiaan, ala totutella. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä. Tuollainen on ihan turhaa vauhkoamista.

Sille on ihan syynsä miksi neuvola on vasta kun kahdet kuukautiset jää välistä. Mutta niistä ei taida uskalla sinulle sanoa mitään.

Vierailija

Mitä se auttaisi, että pääsisit neuvolaan rv 5? Ei sydänäänet kuulu silloin, sitten sä itkisit täällä "onx normaalii?" 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat