Naiset joiden miehet eivät tee metatyötä

Vierailija

Muuutama kysymys kiivaan nettikeskustelun kirvoittamana. 

Oliko mies samanlainen jo seurustelun aikana? Ei osannut hankkia passia ajoissa, osasi grillata makkarat vain jos joku muu oli ostanut ne valmiiksi ja laittanut lisukkeet, ei osannut pitää kiinni varatuista ajoista esim. lääkäriin..? Vai muuttuiko mies osaamattomaksi pikkulapseksi vasta lasten synnyttyä? Miksi näin?

En suinkaan kiistä sitä että tällaisia miehiä olisi - olen seurustellut sellaisen kanssa nuorempana, ja sen kyllä huomasi ihan kaikesta. Kotonaan äiti ja sisko tekivät kaikki kotityöt, äiti jopa siivosi aikuisen poikansa huoneen. Poika ei osannut edes keittää perunoita tai paistaa kananmunaa, koska ruoka tehtiin aina valmiiksi ja jos mamma oli lähdössä reissuun, teki ruoat annosrasioihin kaappiin. 

Tämä kuitenkin siis näkyi arjessa ja tiesin aina ettei suhteesta voisi tulla mitään vakavampaa esimerkiksi näistä syistä. Lastenhankkiminen tuollaisen miehen kanssa on selvä miina. 

Mietin myös eikö lastenhankintaa ole edeltänyt keskustelu jossa jaetaan vastuut. Näin meillä nykyisen miehen kanssa, ollaan puhuttu jo etukäteen esimerkiksi siitä miten vastuu jaetaan ja mietitty yhdessä esimerkiksi syntymättömän lapsen ruokintaa, uimakoulua ja kasvatusperiaatteita. Vaikea kuvitella että järkevä ja itsenäinen mies yhtäkkiä taantuu kun tulee isäksi. Vai kävikö näin sittenkin teidän kodeissanne?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Metatyö on hämärä sana josta ainoa mikä tulee mieleen on metakokki. Tv-sarjoissa ja elokuvissa nähny kun narkit kokkaa metamfetamiinia ja niistä puhuvat metakokkeina. Omituinen sana, metatyö??

Vierailija

Metatyö on työtä, jonka naiset kokee että vaan he tekee kotona ja joka miehen pitäisi tehdä automaattisesti kotona. Siis kaikki se työ mikä jäi mieheltä naisen horomonipöllyjen sekoittaman mielen mukaan tekemättä.

Vierailija

Itsehän te naiset tämän termin olette keksineet, ja vieläpä ylläpidätte sitä.

Sama kun miehet alkaisivat kerskailemaan vähäpätöisillä hommillaan, ja vielä nimeäisivät sen ja kerskailisivat ajattelevansa.

Harhaista kitinää, joko on uimahousut huuhdottu kuivumaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oliko mies samanlainen jo seurustelun aikana? Ei osannut hankkia passia ajoissa, osasi grillata makkarat vain jos joku muu oli ostanut ne valmiiksi ja laittanut lisukkeet, ei osannut pitää kiinni varatuista ajoista esim. lääkäriin..? Vai muuttuiko mies osaamattomaksi pikkulapseksi vasta lasten synnyttyä? Miksi näin?

En suinkaan kiistä sitä että tällaisia miehiä olisi - olen seurustellut sellaisen kanssa nuorempana, ja sen kyllä huomasi ihan kaikesta. Kotonaan äiti ja sisko tekivät kaikki kotityöt, äiti jopa siivosi aikuisen poikansa huoneen. Poika ei osannut edes keittää perunoita tai paistaa kananmunaa, koska ruoka tehtiin aina valmiiksi ja jos mamma oli lähdössä reissuun, teki ruoat annosrasioihin kaappiin

Tämä kuitenkin siis näkyi arjessa ja tiesin aina ettei suhteesta voisi tulla mitään vakavampaa esimerkiksi näistä syistä. Lastenhankkiminen tuollaisen miehen kanssa on selvä miina. 

Mietin myös eikö lastenhankintaa ole edeltänyt keskustelu jossa jaetaan vastuut. Näin meillä nykyisen miehen kanssa, ollaan puhuttu jo etukäteen esimerkiksi siitä miten vastuu jaetaan ja mietitty yhdessä esimerkiksi syntymättömän lapsen ruokintaa, uimakoulua ja kasvatusperiaatteita. Vaikea kuvitella että järkevä ja itsenäinen mies yhtäkkiä taantuu kun tulee isäksi. Vai kävikö näin sittenkin teidän kodeissanne?

Tämäkö oli miehen vikaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sama kun miehet alkaisivat kerskailemaan vähäpätöisillä hommillaan, ja vielä nimeäisivät sen ja kerskailisivat ajattelevansa.

Josolet näitä keskusteluita lukenut muut kuin "te naiset"-lasit silmillä, niin kyse oli miehistä jotka eivät osaa käydä kaupassa, hankkia passia ennen matkaa tai edes pukea lapselle ulkovaatteita.

Oletko oikeasti sitä mieltä että on harhaista kitinää vaatia että mies osaisi käyttäytyä niin kuin aikuinen?

Vierailija

Meillä mies ei tee ns. metatyötä eikä muutenkaan juuri kotitöitä, ja tämä on ollut tiedossa miehen ottaessani ja olen sen hyväksynyt. Mies on äärimmäisen epäkäytännöllinen ihminen, sellainen asperger-tyylinen huippuälykäs nörtti. On aina ollut, ja ennen kuin minut löysi, oli kyllä aika hukassa arjen hallitsemisensa kanssa. 

Mutta en minä ole koskaan tästä valittanut, olen tiennyt mihin olen ryhtynyt tämän miehen ottaessani ja 2 lasta hänen kanssaan tehdessäni. Itse asiassa minä olen siitä outo että minua ei rasita edes kotitöiden yksin teko yhtään. Leipätyöni on älyllistä ja loogista, henkisesti kuormittavaa, ja jotenkin koen tosi rentouttavaksi vastapainoksi esim. siivoamisen, pyykkäämisen ja muun kotona käsillä tehtävän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Josolet näitä keskusteluita lukenut muut kuin "te naiset"-lasit silmillä, niin kyse oli miehistä jotka eivät osaa käydä kaupassa, hankkia passia ennen matkaa tai edes pukea lapselle ulkovaatteita.

Oletko oikeasti sitä mieltä että on harhaista kitinää vaatia että mies osaisi käyttäytyä niin kuin aikuinen?

Miten ne miehet on saaneet ruokaa aiemmin ja osanneet käydä kavereidensa kanssa ulkomaanmatkoilla?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähättelet ja mollaat miehiä, lisäksi olet niitä mammoja, jotka ovat nimenomaan aina VAATIMASSA.

Kuinkahan sinkkumiehet ovat edes hengissä, kun eivät ole sinun holhouksessasi?

Säälin miestäsi, jos olet sellaisen saanut nalkkiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei tee ns. metatyötä eikä muutenkaan juuri kotitöitä, ja tämä on ollut tiedossa miehen ottaessani ja olen sen hyväksynyt. Mies on äärimmäisen epäkäytännöllinen ihminen, sellainen asperger-tyylinen huippuälykäs nörtti. On aina ollut, ja ennen kuin minut löysi, oli kyllä aika hukassa arjen hallitsemisensa kanssa. 

Mutta en minä ole koskaan tästä valittanut, olen tiennyt mihin olen ryhtynyt tämän miehen ottaessani ja 2 lasta hänen kanssaan tehdessäni. Itse asiassa minä olen siitä outo että minua ei rasita edes kotitöiden yksin teko yhtään. Leipätyöni on älyllistä ja loogista, henkisesti kuormittavaa, ja jotenkin koen tosi rentouttavaksi vastapainoksi esim. siivoamisen, pyykkäämisen ja muun kotona käsillä tehtävän.

Voi, olisinpa niin etuoikeutettu että tuntisin siskosi..:)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suinkaan kiistä sitä että tällaisia miehiä olisi - olen seurustellut sellaisen kanssa nuorempana, ja sen kyllä huomasi ihan kaikesta. Kotonaan äiti ja sisko tekivät kaikki kotityöt, äiti jopa siivosi aikuisen poikansa huoneen. Poika ei osannut edes keittää perunoita tai paistaa kananmunaa, koska ruoka tehtiin aina valmiiksi ja jos mamma oli lähdössä reissuun, teki ruoat annosrasioihin kaappiin

Tämäkö oli miehen vikaa?

Missä lukee että tämä on "miehen vikaa"? Sen sijaan lopputulos oli se että palveluun tottunut, uusavuton mies ei halunnut tehdä mitään kodin eteen eikä hän siksi ollut sopiva esimerkiksi perheen perustamiseen. Hän ei ollut halukas edes oppimaan, totesi vain "en mä osaa" tai että tuo on naisten hommaa, ei minun tarvitse.

Toissijaisesti olen kyllä sitä mieltä että aikuinen ihminen voisi opetella elämäntaitoja vaikkei niitä olisi kotona opetettu. Kyllä minäkin olen ihan itse opetellut sulakkeen vaihtamiset, pyörän huollon ja muut työt mitä meillä ei tytöille opetettu. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne miehet on saaneet ruokaa aiemmin ja osanneet käydä kavereidensa kanssa ulkomaanmatkoilla?

Sitähän minä tässä kysynkin, eli olivatko samanlaisia jo ennen seurustelua.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat