Naiset joiden miehet eivät tee metatyötä
Muuutama kysymys kiivaan nettikeskustelun kirvoittamana.
Oliko mies samanlainen jo seurustelun aikana? Ei osannut hankkia passia ajoissa, osasi grillata makkarat vain jos joku muu oli ostanut ne valmiiksi ja laittanut lisukkeet, ei osannut pitää kiinni varatuista ajoista esim. lääkäriin..? Vai muuttuiko mies osaamattomaksi pikkulapseksi vasta lasten synnyttyä? Miksi näin?
En suinkaan kiistä sitä että tällaisia miehiä olisi - olen seurustellut sellaisen kanssa nuorempana, ja sen kyllä huomasi ihan kaikesta. Kotonaan äiti ja sisko tekivät kaikki kotityöt, äiti jopa siivosi aikuisen poikansa huoneen. Poika ei osannut edes keittää perunoita tai paistaa kananmunaa, koska ruoka tehtiin aina valmiiksi ja jos mamma oli lähdössä reissuun, teki ruoat annosrasioihin kaappiin.
Tämä kuitenkin siis näkyi arjessa ja tiesin aina ettei suhteesta voisi tulla mitään vakavampaa esimerkiksi näistä syistä. Lastenhankkiminen tuollaisen miehen kanssa on selvä miina.
Mietin myös eikö lastenhankintaa ole edeltänyt keskustelu jossa jaetaan vastuut. Näin meillä nykyisen miehen kanssa, ollaan puhuttu jo etukäteen esimerkiksi siitä miten vastuu jaetaan ja mietitty yhdessä esimerkiksi syntymättömän lapsen ruokintaa, uimakoulua ja kasvatusperiaatteita. Vaikea kuvitella että järkevä ja itsenäinen mies yhtäkkiä taantuu kun tulee isäksi. Vai kävikö näin sittenkin teidän kodeissanne?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän te naiset tämän termin olette keksineet, ja vieläpä ylläpidätte sitä.
Sama kun miehet alkaisivat kerskailemaan vähäpätöisillä hommillaan, ja vielä nimeäisivät sen ja kerskailisivat ajattelevansa.
Harhaista kitinää, joko on uimahousut huuhdottu kuivumaan?
Josolet näitä keskusteluita lukenut muut kuin "te naiset"-lasit silmillä, niin kyse oli miehistä jotka eivät osaa käydä kaupassa, hankkia passia ennen matkaa tai edes pukea lapselle ulkovaatteita.
Oletko oikeasti sitä mieltä että on harhaista kitinää vaatia että mies osaisi käyttäytyä niin kuin aikuinen?
Vähättelet ja mollaat miehiä, lisäksi olet niitä mammoja, jotka ovat nimenomaan aina VAATIMASSA.
Kuinkahan sinkkumiehet ovat edes hengissä, kun eivät ole sinun holhouksessasi?
Säälin miestäsi, jos olet sellaisen saanut nalkkiin.
Minä en ole vähätellyt ja mollannut miehiä ryhmänä. Minä olen kysynyt että ovatko nämä miehet jotka eivät osaa toimia arjessa normaalisti olleet sellaisia jo ennen seurustelua. Et ole ilmeisesti lukenut aloitusviesitä loppuun, koska siellä lukee että esimerkiksi oma mieheni osaa käyttäytyä kuten aikuinen ihminen ja ihmettelen miten hän muka yhtäkkiä isyyden myötä taantuisi.
Sen sijaan täällä on jatkuvasti naisten mollaamista. Nimitetään harhaiseksi kitinäksi sitä että odottaa että kumppani osaa hankkia oman passin, käytetään yleistyksiä kuten "te naiset", etsitään jatkuvasti syytöksiä joita ei viesteissä ole. On ihan selvää että odotat nyt että tässä olisi tietynlainen sävy etkä siksi osaa nähdä muuta kuin oman agendasi mukaista tekstiä.
Viimeinen niitti on ehkä se että oikein "säälit" miestäni jos olen saanut sellaisen "nalkkiin" (hänhän ei ole aikuinen ihminen joka osaa tehdä omia päätöksiä, vaan ihan ohjailtavissa?) koska odotan että hän osaa hoitaa omat passinsa ja käydä kaupassa. Vaatiminen parisuhteessa on tervettä, vaikka sinä yritätkin saada sen vaikuttamaan siltä että sitä tekee vain pirttihirmu. Joku vaatii että kumppani on uskollinen, toinen ettei pelaa kaikkia yhteisiä rahoja raveissa, kolmas että kotityöt jaetaan tasan. Sinullakin on varmasti vaatimuksia kumppanisi suhteen.
Mikä olikaan sinun agendasi? Miesvihan julistaminen.
Sieltä se taas tuli. Sinulla ei ole mitään järkevää vastattavaa, joten heittelet vain sokkona lisää syytöksiä.
Usko jo että se miesviha on sinun päässäsi. Minä olen vain ja ainoastaan ihmetellyt, että eikö se kiivasta keskustelua herättänyt käytös ole näkynyt miehestä jo etukäteen. Oma kokemukseni kun on se, että miehestä näkee kyllä ennen lapsia että osaako hän hoitaa yksinkertaisia askareita vai ei.
Tässä on tullut aika paljon lokaa niskaan ja esimerkiksi sinä olet mennyt ihan henkilökohtaisuuksiin, mutta minä en ole provosoitunut. En myöskään koe että käytöksesi johtuu siitä että olet mies, vaan siitä että olet huonokäytöksinen ja ennakkoluuloinen.
Kukahan tässä niitä syytöksiä esittelee? ; )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän te naiset tämän termin olette keksineet, ja vieläpä ylläpidätte sitä.
Sama kun miehet alkaisivat kerskailemaan vähäpätöisillä hommillaan, ja vielä nimeäisivät sen ja kerskailisivat ajattelevansa.
Harhaista kitinää, joko on uimahousut huuhdottu kuivumaan?
Josolet näitä keskusteluita lukenut muut kuin "te naiset"-lasit silmillä, niin kyse oli miehistä jotka eivät osaa käydä kaupassa, hankkia passia ennen matkaa tai edes pukea lapselle ulkovaatteita.
Oletko oikeasti sitä mieltä että on harhaista kitinää vaatia että mies osaisi käyttäytyä niin kuin aikuinen?
Vähättelet ja mollaat miehiä, lisäksi olet niitä mammoja, jotka ovat nimenomaan aina VAATIMASSA.
Kuinkahan sinkkumiehet ovat edes hengissä, kun eivät ole sinun holhouksessasi?
Säälin miestäsi, jos olet sellaisen saanut nalkkiin.
Minä en ole vähätellyt ja mollannut miehiä ryhmänä. Minä olen kysynyt että ovatko nämä miehet jotka eivät osaa toimia arjessa normaalisti olleet sellaisia jo ennen seurustelua. Et ole ilmeisesti lukenut aloitusviesitä loppuun, koska siellä lukee että esimerkiksi oma mieheni osaa käyttäytyä kuten aikuinen ihminen ja ihmettelen miten hän muka yhtäkkiä isyyden myötä taantuisi.
Sen sijaan täällä on jatkuvasti naisten mollaamista. Nimitetään harhaiseksi kitinäksi sitä että odottaa että kumppani osaa hankkia oman passin, käytetään yleistyksiä kuten "te naiset", etsitään jatkuvasti syytöksiä joita ei viesteissä ole. On ihan selvää että odotat nyt että tässä olisi tietynlainen sävy etkä siksi osaa nähdä muuta kuin oman agendasi mukaista tekstiä.
Viimeinen niitti on ehkä se että oikein "säälit" miestäni jos olen saanut sellaisen "nalkkiin" (hänhän ei ole aikuinen ihminen joka osaa tehdä omia päätöksiä, vaan ihan ohjailtavissa?) koska odotan että hän osaa hoitaa omat passinsa ja käydä kaupassa. Vaatiminen parisuhteessa on tervettä, vaikka sinä yritätkin saada sen vaikuttamaan siltä että sitä tekee vain pirttihirmu. Joku vaatii että kumppani on uskollinen, toinen ettei pelaa kaikkia yhteisiä rahoja raveissa, kolmas että kotityöt jaetaan tasan. Sinullakin on varmasti vaatimuksia kumppanisi suhteen.
Mikä olikaan sinun agendasi? Miesvihan julistaminen.
Sieltä se taas tuli. Sinulla ei ole mitään järkevää vastattavaa, joten heittelet vain sokkona lisää syytöksiä.
Usko jo että se miesviha on sinun päässäsi. Minä olen vain ja ainoastaan ihmetellyt, että eikö se kiivasta keskustelua herättänyt käytös ole näkynyt miehestä jo etukäteen. Oma kokemukseni kun on se, että miehestä näkee kyllä ennen lapsia että osaako hän hoitaa yksinkertaisia askareita vai ei.
Tässä on tullut aika paljon lokaa niskaan ja esimerkiksi sinä olet mennyt ihan henkilökohtaisuuksiin, mutta minä en ole provosoitunut. En myöskään koe että käytöksesi johtuu siitä että olet mies, vaan siitä että olet huonokäytöksinen ja ennakkoluuloinen.
Kukahan tässä niitä syytöksiä esittelee? ; )
Katsotaas. Minua on nyt haukuttu harhaiseksi, useaan kertaan miestenvihaajaksi, säälitty miestäni, väitetty että mollaan kaikkia miehiä, pidetty epäsopivana sitä että minulla on mitään vaatimuksia parisuhteessa.
Minä vastaan tähän että se miesviha on kirjoittajan omassa päässä ja että se että hän menee henkilökohtaisuuksiin on epäkohteliasta ja koko miesvihasyyttely ennakkoluuloista, kun en missään kohtaan ole mitään miehiä alentavaa sanonut.
Minä selvästi olen se kurja tyyppi, vai mitä? "; )"
Nämä esimerkit ovat niistä keskusteluista joita tämä alkuperäinen nettikolumni kirvoitti. Niitä voit ihailla esimerkiksi vauva.fi:ssä aiemmin olleessa ketjussa. Siellä oli lukuisia tarinoita esimerkiksi puolisoista jotka eivät osanneet edes hankkia passia ajoissa, osasivat laittaa ruokaa vain jos joku muu on hoitanut kaikki valmistelut etukäteen jne.
Minun kysymykseni on se, että eikö tämä ole näkynyt arjessa jo ennen lapsia, sillä kyllähän tuollaisten juttujen pitäisi tulla esiin jo seurusteluaikana.
Asiallisia vastauksia on vain ollut valitettavan vähän, suurin osa ketjusta taitaa olla minun haukkumistani.