Luin miehen Facebook-viestit - saankohan koskaan luottamusta takaisin?
Luin siis huonon itsetunnon kourissa miehen Facebook-viestejä. Kaduttaa ja hävettää. En voi uskoa, että vajosin niin alas. Tunnustin miehelle ja hän raivostui. Nyt ilmeisesti pohtii suhteen jatkoa.
Pystyisittekö itse jatkamaan suhteessa enää tällaisen jälkeen? Saanko luottamusta ja kunnioitusta enää ikinä takaisin?
Viesteistä ei paljastunut muita naisia ym., mutta joitakin vanhoja asioita kyllä, joista pahoitin mieleni.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin siis huonon itsetunnon kourissa miehen Facebook-viestejä. Kaduttaa ja hävettää. En voi uskoa, että vajosin niin alas. Tunnustin miehelle ja hän raivostui. Nyt ilmeisesti pohtii suhteen jatkoa.
Pystyisittekö itse jatkamaan suhteessa enää tällaisen jälkeen? Saanko luottamusta ja kunnioitusta enää ikinä takaisin?
Viesteistä ei paljastunut muita naisia ym., mutta joitakin vanhoja asioita kyllä, joista pahoitin mieleni.
En todellakaan antaisi anteeksi. Liitto päättyisi välittömästi ja nostaisin rikossyytteen.
Tyypillinen epärehellisen ihmisen reaktio, salaat jotakin paljon pahempaa. Minun viestejäni on luettu, suutuin kyllä, mutten nostanut rikossyytettä. Minulla ei ollut mitään salattavaa.
Laitas sitten koko historiasi Facebookista, puhelimesi tekstiviesteistä sekä sähköposteistasi nettiin. Eihän sinulla ole mitään salattavaa.
Samalla voit laittaa omat potilastietosi/sairashistoriasi nettiin. Sekä tietenkin luettelon omaisuudestasi, pankkitietosi sekä kaikki viranomaisten tietosi sinusta sinne nettiin.
Mitäs sitä salaamaan kun sinulla ei ole mitään salattavaa?
Jep, tuo ei mulla/sulla ole mitään salattavaa on kyllä maailman kehnoin syy perustella toisen kännyn tms. tutkimista salaa. Että jos et tee mitään väärää niin olet vapaata riistaa, sun yksityisyyttäs ei tarvi kunnioittaa, kaiken saa tutkia. Tekijä tekee tämän vieläpä salaa ja kiinnijäädessään vaan toteaa että mitä se haittaa kun sulla ei ole mitään salattavaa. Oman kyttäyksensä se tekijä kyllä salaa, se on varma. Mutta muiden pitäis olla hälle aina auki.
Ihminen on utelias. Jotkut uteliaampia kuin toiset. Minusta se ei ole väärin olla luottamatta nykyaikana kun kuulee kaikenlaisia pettämistarinoita. Luottamus on tärkeää mutta siihen ei voi pakottaa. Todistetustikin joillekin ihmisille on käynyt niin, että se oma 100% luotettava kultamussukka on pettänyt ja asia selvinnyt just toisen viestejä lukemalla. Tämän perusteella et todellakaan tarvitse mitään terapiaa.
Jos mies päättää erota tuollaisen takia, niin tuskin tarvitsetkaan tuollaista akkaa itsellesi joka näkee asiat noin mustavalkoisena,eikä suostu ymmärtämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa ihan rauhassa lukea viestini ja puhelimenikin tarkistaa, koska olen rehellinen mies. Mies
Kyllä minunkin viestini periaatteessa saa lukea, ei ole mullakaan muuta salattavaa kuin isänpäivälahja. Tosin loukkaantuisin hyvinkin paljon, jos mieheni ei luottaisi minuun, vaan menisi lukemaan yksityisiä viestejäni.
Nainenminunkin viestit saa tutkia. Miksi ei saisi? Ei ole mitään salattavaa.
N47
Miksi se ettei ole salattavaa antaa jollekin oikeuden tutkia toisen puhelimen? Viattoman ihmisen puhelin rassataan kerta toisensa jälkeen syyttä suotta. Ja aina vaan perustellaan se sillä, että ei sulla ole mitään salattavaa niin mitä se haittaa. Haittaahan se nyt helkutti sentään. On mulla vielä ihmisoikeudet, vai saako nekin viedä sillä perusteella että ei sulla ole mitään salattavaa. Mitä muuta ihmiselle saa tuolla perusteella tehdä? Ihan melkeinpä mitä vaan. Saa penkoa kaapit ja laatikot. Sairauskertomukset saa lukea jne. Jos ei ole salattavaa niin on vapaata riistaa kaikille. Ilmeisesti yksityisyyden saa vain silloin kun on jotain salattavaa?
Ahaa, meillä on yhteinen vaatehuone miehen kanssa, pitäisikö nyt oikein kysyä lupa kun puhtaita pyykkejä vien viikattuna ja silitettynä hänen kaappeihinsa? Kun 25 vuotta on yhdessä asunut, ei niitä tuntemattomia laatikoita ja kaappeja paljon ole kummallakaan...
Mutta nämä kotkottajat täällä onkin teinijonneja ja -jennejä sekä pettäjiä, jotka ovat hirrrrveän huolissaan yksityisyydestään. Mitäs jos ihan pysyisitte sinkkuina, olisi ehkä kaikille paras ratkaisu?
Siis onko tää koko ketju pelkkää trollia? Vai oikeasti laittaisitte pitkän suhteen poikki tommosen takia? vissiin ihan oikeeta rakkautta..
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tää koko ketju pelkkää trollia? Vai oikeasti laittaisitte pitkän suhteen poikki tommosen takia? vissiin ihan oikeeta rakkautta..
Kannatan myös yksityisyyttä, mutta ei FB-viestien lukeminen nyt voi olla ainoa syy eroon.. Pettäminen on huomattavasti pahempi synti.
Mua on aiemmassa suhteessa petetty (ja olen itsekin aikanaan pettänyt exää), joten mulla on tiettyjä haasteita luottamuksen suhteen. Lähinnä tiedän miten helppoa on valehdella.
Aviomieheeni luotan täysin, ja asiaa on auttanut se, että meillä saa mennä lukemaan sähköpostit sun muut jos haluaa, salasanat molemmilla tiedossa. Ja siis mies tosiaan saa lukea mun viestit, tietää mun pettämistaustasta exän kanssa, ja siksikin musta on ihan ok, jos haluaisi tarkistaa tilannetta. (En ikinä pettäisi enää, läksyni opin exän suhteen.)
Jos jotain kavereiden luottamuksellisia viestejä on, ne voi poistaa, ellei halua kenenkään lukevan, mutta ei me niitä lueta vaikkei olis poistettukaan. Mua ei kiinnosta miehen kaverin Peran henk. koht. jutut eikä miestä mun kaverin Mirkun jutut.
Ja kun on lupa, ei tule luettua, ei edes kiinnosta, kumpaakaan. Mutta jos toinen salailisi kovasti kännyä/s-postia ym (muulloinkin kun joulun ja synttäreiden alla) en tiedä olisiko luottamus niin helppoa säilyttää.
Mutta luvatta ei saa musta lukea, siinä ap on mokannut. Eron miettiminen tuollaisen takia kuullostaa silti mustakin niin teiniltä että on vaikea kuvitella aikuisten ihmisten sellaista harkitsevan..
Vierailija kirjoitti:
No se on rikos. Toisin kuin esimerkiksi pettäminen.
Siinä vaiheessa kun ei ole enää täyttä luottamusta toiseen niin liiton pitääkin kaatua
Vierailija kirjoitti:
Mua on aiemmassa suhteessa petetty (ja olen itsekin aikanaan pettänyt exää), joten mulla on tiettyjä haasteita luottamuksen suhteen. Lähinnä tiedän miten helppoa on valehdella.
Aviomieheeni luotan täysin, ja asiaa on auttanut se, että meillä saa mennä lukemaan sähköpostit sun muut jos haluaa, salasanat molemmilla tiedossa. Ja siis mies tosiaan saa lukea mun viestit, tietää mun pettämistaustasta exän kanssa, ja siksikin musta on ihan ok, jos haluaisi tarkistaa tilannetta. (En ikinä pettäisi enää, läksyni opin exän suhteen.)
Jos jotain kavereiden luottamuksellisia viestejä on, ne voi poistaa, ellei halua kenenkään lukevan, mutta ei me niitä lueta vaikkei olis poistettukaan. Mua ei kiinnosta miehen kaverin Peran henk. koht. jutut eikä miestä mun kaverin Mirkun jutut.
Ja kun on lupa, ei tule luettua, ei edes kiinnosta, kumpaakaan. Mutta jos toinen salailisi kovasti kännyä/s-postia ym (muulloinkin kun joulun ja synttäreiden alla) en tiedä olisiko luottamus niin helppoa säilyttää.
Mutta luvatta ei saa musta lukea, siinä ap on mokannut. Eron miettiminen tuollaisen takia kuullostaa silti mustakin niin teiniltä että on vaikea kuvitella aikuisten ihmisten sellaista harkitsevan..
Miksi olet ihmisen kanssa johon et täysin luota? Jos luotat niin hänen ei mitenkään tarvitse sitä todistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan myös yksityisyyttä, mutta ei FB-viestien lukeminen nyt voi olla ainoa syy eroon.. Pettäminen on huomattavasti pahempi synti.
Siinä vaiheessa kun luottamusta ei enää ole niin ei ole avioliittoakaan.
Pettäminen ei ole niin paha synti kuin toisen yksityisyyden loukkaaminen.
Sellaiseen ihmiseen joka lukee toisen viestejä ei voi luottaa, puolisona, kaverina, vanhempana eikä työntekijänä. Sellainen on epäkelpo ihminen. Jos ihmiseen ei voi luottaa niin kaikki muu on täysin merkityksetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on utelias. Jotkut uteliaampia kuin toiset. Minusta se ei ole väärin olla luottamatta nykyaikana kun kuulee kaikenlaisia pettämistarinoita. Luottamus on tärkeää mutta siihen ei voi pakottaa. Todistetustikin joillekin ihmisille on käynyt niin, että se oma 100% luotettava kultamussukka on pettänyt ja asia selvinnyt just toisen viestejä lukemalla. Tämän perusteella et todellakaan tarvitse mitään terapiaa.
Jos mies päättää erota tuollaisen takia, niin tuskin tarvitsetkaan tuollaista akkaa itsellesi joka näkee asiat noin mustavalkoisena,eikä suostu ymmärtämään.
Jos et luota toiseen niin miksi edes olet hänen kanssaan? Et ainakaan rakasta häntä se on varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiseen ihmiseen joka lukee toisen viestejä ei voi luottaa, puolisona, kaverina, vanhempana eikä työntekijänä. Sellainen on epäkelpo ihminen. Jos ihmiseen ei voi luottaa niin kaikki muu on täysin merkityksetöntä.
Tämähän on hyvin sanottu. Silloin kun petin, mies ei tonkinut puhelintani, luotti vain minuun ja kuvitteli että kaikki on hyvin. Hienosti sain kusetettua miestä luottamuksen varjolla. Tänä päivänäkään hän ei tiedä asiasta, pääasia kuitenkin että luottamus ja usko yhteiseen elämään on säilynyt :).
Tiedän kokemuksesta, kuinka helppo on valehdella ja vedättää sekä riehaantua "yksityisyyden loukkaamisesta". Voisin tehdä sen jopa uudestaan, niin helppoa se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hohhoijaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin luotat sitten pettäjään? On meitä joka junaan..
Ei minullakaan mitään salattavaa ole. Voisin aivan hyvin näyttääkin viestit puolisolle, mutta en siihen ala. Jos minun pitää alkaa todistella rehellisyyttäni kirjallisesti, on aika erota. Minulla on ihan tarpeeksi kokemuksia sairaalloisen mustasukkaisista ihmisistä.
Te jotka sanotte että "ei mulla oo mitään salattavaa, saa lukea kaikki jos tahtoo": ettekö tajua, ettei se koske vain teitä? Entäs viestien lähettäjät, kyllähän ne varmaan tykkää että kaverinsa siippa Make-Petteri saa lukea voivottelut kivuliaista menkoista tai aviollisista ongelmista?
Mieheni luki salaa minun fb-viestejä + puhelimen viestit. Minulla ei ole mitään salattavaa, mutta suutuin kyllä ja ihmettelin miksi tehdä niin salaa, kun voi ihan suoraan kysyä, että "saisinko lukea sun viestir, kun epäilyttää" tms. Ja varmasti saisi lukea, kun mitään ei ole. En kuitenkaan häntä tuon takia ollut jättämässä, mutta nyt on esim. puhelin suojakoodin takana, kun en halua, että näkee ystävieni henk. koht. viestejä. Silloin, kun katsoi, niin pelkään, että näki parhaan ystäväni lähettämät viestit omasta pettämissekoilustaan. Jotenkin pelkään aina, että mieheni möläyttäisi jotain ystäväni miehelle ja minä saisin paskaa niskaan :( pettäjiä ei kuulu tietenkään suojella, mutta ei tieto ollut kuitenkaan tarkoitettu miehelleni.
Meillä on samoin kun jollakin edellisellä. Tiedetään molempien salasanat joka paikkaan, ja on lupa tonkia. En ole tainnut kertaakaan käydä lukemassa viestiketjuja, koska siinä loukataan kolmannen osapuolen ykistyisyyttä. Ja monesti jos olen jotain sähköpostia tai facebookkia jostain syystä käyttänyt olen melkeimpä aina ilmoittanut asiasta, ja myös toisinpäin. Mutta jos jotain salassa pitää touhuta ja valehdella puolisolle, niin sitten minusta ei olla enää hyvässä suhteessa. Meinaan siis että jos salassa menee lukemaan viestit, ilman lupaa ja myös sitä että salaillaan ja valehdellaan tuleeko joitakin viestejä jne. Minun päässäni soisi hälytyskellot ja lujaa jos joku päivä ukko vaihtaisi salasanat tai alkaisi piilottelemaan puhelintaan, eikä rehdisti kysyttäessä vastaa suoraan kuka sieltä niitä viestejä pommittaa urakalla.
Ja voin vain kuvitella millainen mölinä ja peukutus täällä olisi jos se olisi mies joka olisi lukenut ne viestit ja nyt naisen pitäisi vain ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on hyvin sanottu. Silloin kun petin, mies ei tonkinut puhelintani, luotti vain minuun ja kuvitteli että kaikki on hyvin. Hienosti sain kusetettua miestä luottamuksen varjolla. Tänä päivänäkään hän ei tiedä asiasta, pääasia kuitenkin että luottamus ja usko yhteiseen elämään on säilynyt :).
Tiedän kokemuksesta, kuinka helppo on valehdella ja vedättää sekä riehaantua "yksityisyyden loukkaamisesta". Voisin tehdä sen jopa uudestaan, niin helppoa se on.
Olet vastenmielinen. Kehtaat vielä rehennellä sillä että petät miestäsi ja valehtelet hänelle koko ajan.
Toivottavasti miehesi löytää paremman naisen rinnalleen. Jonkun joka oikeasti hänestä välittää
Heh, perheen kaikki Padit ja Phonet on yleistä riistaa saman katon alla. Kaikkiin laitteisiin on asennettu jokaisen perheenjäsenen sormenjälkitunnistus. Jos joku haluaa salailla jotain, ostakoon prepaid-liittymän tai lähteköön suosiolla vetämään, jos ei perhe-elämä nappaa.