Erityislapsi kaupan ostoskärryissä - ok?
http://www.ts.fi/mielipiteet/lukijoilta/374633/Erityisen+lapsen+kanssa+… Mitä ajatuksia kirjoitus herättää? Itse en veisi kauppaan lasta joka ei siellä pärjää istumatta ostoskärryissä tavaroiden keskellä.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Jaa, meillä ihan tavalliset muksut istuu kans ostoskärryssä. Miksi ihmeessä ei saisi (painorajoitusten puitteissa siis)?
Ja arvaa miltä heistä tuntuu, kun toiset saavat kävellä ja itse joutuvat häkkiin arestiin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, meillä ihan tavalliset muksut istuu kans ostoskärryssä. Miksi ihmeessä ei saisi (painorajoitusten puitteissa siis)?
Koska se kärry on tarkoitettu ostosten eikä lasten kuljettamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut avata linkkiä mutta itse olen käynyt kaupassa erityislapsen kanssa vain pakon edessä. Olen pitänyt ranteesta tiukasti kiinni ja heitellyt toisella kädellä tavarat pikaisesti kärryyn. Kassaa olen pyytänyt pakkaamaan ja aina suostuvat . Kassajono on tosi haastava paikka. Viimeksi oikein huvitti kun 14v poikani kiukutteli ja huusi selättään lattialla eikä suostunut nousemaan ja koko pitkä jono ihmisiä teeskenteli ettei huomaa mitään =)
Poika käytöskouluun.
Etkö tiedä mitä tarkoittaa jos on erityislapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että tilanne on haasteellinen, mutta ikävä kyllä se ei ole syy matkustaa ostoskärryssä. Pöpöjä on muuallakin, mutta onko se muka hyvä syy levittää niitä lisää?
Juuri näin. Minusta kaikkien ei tule kärsiä niistä pöpöistä muutaman takia. Anteeksi mutta näin vain on.
Kuule kaupassa on pahempiakin pöpöjen levittäjiä. Näin myyjänä kerron pari...
- spurgut syövät suolakurkkupurkista käsin
- narkkarit putsaavat neulansa sitrushedelmillä
- pähkinät kököttävät yli vuoden kirkkaiden valojen alla härskiintymässä
- hedelmät ja vihannekset pyörivät pitkin lattioita, joista ne sitten nostetaan takaisin
- tiskiltä ostettua ruokaa käsitellään samoilla hanskoilla, oli kyse sitten valmisruoasta, tai raa'asta kalasta
jne.
Joten miksi ehdoin tahdoin levittää lisää, jos sen voi estää?
Voi kuule :D Yhdet lapset kengät on pisarat meressä! Säilötäänhän noita kärryjä pitkiä aikoja vaikka paskaisissa ja pakokaasuisissa parkkihalleissakin, ulkoilmmassa, ihmiset työntää niitä paljailla käsillä ja välissä yskäisevät kämmeneen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja arvaa miltä heistä tuntuu, kun toiset saavat kävellä ja itse joutuvat häkkiin arestiin.
Ööö..no eipä tarvitse arvata koska osaan puhua ja lapseni myös. Innosta hihkuen haluavat aina kyytiin, joten selkeästi tuntuu ihan hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. No minkähän takia kärryissä on sitten oikein istumapaikka sille lapselle, jos ei kerran ole tarkoitettu lasten kuljettamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut avata linkkiä mutta itse olen käynyt kaupassa erityislapsen kanssa vain pakon edessä. Olen pitänyt ranteesta tiukasti kiinni ja heitellyt toisella kädellä tavarat pikaisesti kärryyn. Kassaa olen pyytänyt pakkaamaan ja aina suostuvat . Kassajono on tosi haastava paikka. Viimeksi oikein huvitti kun 14v poikani kiukutteli ja huusi selättään lattialla eikä suostunut nousemaan ja koko pitkä jono ihmisiä teeskenteli ettei huomaa mitään =)
Poika käytöskouluun.
Etkö tiedä mitä tarkoittaa jos on erityislapsi?
Jos osaa kiukutella niin osaa myös oppia.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että tilanne on haasteellinen, mutta ikävä kyllä se ei ole syy matkustaa ostoskärryssä. Pöpöjä on muuallakin, mutta onko se muka hyvä syy levittää niitä lisää?
juurihan yksi äiti tuossa kirjoitti, että kengät voi ottaa pois. Omat lapset jo 4-kymppisiä, joten ihan muuten vaan ihmettelen,että mitä ihmettä te nuoret vouhkaatte turhista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Minusta kaikkien ei tule kärsiä niistä pöpöistä muutaman takia. Anteeksi mutta näin vain on.
- hedelmät ja vihannekset pyörivät pitkin lattioita, joista ne sitten nostetaan takaisin
- tiskiltä ostettua ruokaa käsitellään samoilla hanskoilla, oli kyse sitten valmisruoasta, tai raa'asta kalasta
jne.
Voi kuule :D Yhdet lapset kengät on pisarat meressä! Säilötäänhän noita kärryjä pitkiä aikoja vaikka paskaisissa ja pakokaasuisissa parkkihalleissakin, ulkoilmmassa, ihmiset työntää niitä paljailla käsillä ja välissä yskäisevät kämmeneen jne.
Ehkä yhden, mutta entä kymmenen, kahdenkymmenen tai viidenkymmenen lapsen kengät ja likaiset ulkovaatteet? Se, että jossain on paskaa ei ole hyvä syy levittää lisää paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. No minkähän takia kärryissä on sitten oikein istumapaikka sille lapselle, jos ei kerran ole tarkoitettu lasten kuljettamiseen?
Se istumapaikka nyt on asia erikseen. Nyt puhuttiin käsittääkseni siitä varsinaisesta kärryosasta, mihin kerätään ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö..no eipä tarvitse arvata koska osaan puhua ja lapseni myös. Innosta hihkuen haluavat aina kyytiin, joten selkeästi tuntuu ihan hyvältä.
Jospa seuraavalla kauppareissulla sanoisit heille, että "olette jo niin isoja, että eiköhän käveltäisi tällä kertaa. :)
Kumma miten ennen (15-30 vuotta sitten) ei ollut tälläisiä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei nyt puhuttu lapsen kuljettamisesta istuinpaikalla kärryssä, vaan siellä kärryssä itsessään, ostosten paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juurihan yksi äiti tuossa kirjoitti, että kengät voi ottaa pois. Omat lapset jo 4-kymppisiä, joten ihan muuten vaan ihmettelen,että mitä ihmettä te nuoret vouhkaatte turhista asioista.
Kun ne kengät ei ole ainoa likainen osa ulkovaatetuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jne.
Ehkä yhden, mutta entä kymmenen, kahdenkymmenen tai viidenkymmenen lapsen kengät ja likaiset ulkovaatteet? Se, että jossain on paskaa ei ole hyvä syy levittää lisää paskaa.
Ei toki, mutta se olemassa oleva paska tekee sen uuden paskan merkityksettömäksi. On siis aivan turha saada sydäriä tuollaisesta, koska likaisia ne kärryt ovat jokatapauksessa.
Minä en ollut yksinhuoltaja, mutta pakkopa se oli kaupassa käydä, kun mies oli kahden viikon ulkomaankomennuksella. Tosin minulla oli hyvä tuuri, sillä lapsi viihtyi kaupassa aina tosi hyvin ja ei ollut ongelmia erityisyydestä huolimatta, vaan siellä käyttäytyi kuin unelma, mutta halusin vain mainita, että tällaisiakin tapauksia on. Turvaverkkohin satoja kilometreja. Tutuilla omat haasteensa ja yksi ystävä erityisopettaja, ei ollut oikein pokkaa pyytää enää avuksi.
Lapsesta on kiva kulkea kärryssä, leikkii aina olevansa laivassa, tai jossain muussa kulkupelissä. Se istuinosa, jossa istutaan naama vanhemman toppatakin suuntaan, ei ole ollenkaan niin kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ne kengät ei ole ainoa likainen osa ulkovaatetuksesta.
Jos lapsi osaa kävellä niin en näe mitään syytä kuljettaa häntä ostoskärryissä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan tavislapset (2) ja matkustavat aina kärryssä. Että en usko että se erityinenkään siellä sen enempää haittaa. Naurettavia nipottajia löytyy ihmisistä.
Huviksesi pidät niitä ostoskärryssä ostosten paikalla etkä istuimessa?