Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksaisitko koirvahdille jos siitä ei alunperin sovittu?

Vierailija

Naapuri kysyi saisiko koirani hoitoon, jos joskus tarvitsen hoitoapua. Kuulemma tykkää koirista, eikä omaa ole ja koiria ikävä. Sanoin että ilmottelen jos tarvitsee. Vähän aikaa sitten koirani oli siellä vuorokauden, ja kun hain sen, naapuri sanoi sitten että niin se ois sitten 10€. Sovittiin että maksan myöhemmin kun ei ollut käteistä sillä hetkellä, ja nyt pyysi sitä rahaa joka olikin yhtäkkiä muuttunu 15€. Alkoi tuntua koko juttu ihan kusetukselta ja aloin muutenkin ajatella koko juttua enemmän. mitä te muut tekisitte? Eli naapuri itse halus hoitaa, ei puhuttu hinnasta mitään kun sovittiin siitä hoidosta, ja nyt se olikin yhtäkkiä vielä noussut. Tottakai maksan jos niin sovitaan, käsitin vain että nimenomaan itse haluaa sen hoitoon, eikä maininnut missään vaiheessa että haluaa maksun siitä. En olis sinne vieny jos oisin etukäteen tiennyt, kaverit nimittäin haluaa myös hoitaa koiraa ja tekee sen ilmatteeks + sillon ku koira tuolla oli, se ei edes ollut pakollista, vaan olisin voinut jättää koiran myös kotiin. Mitä tekisitte tilanteessani?

Kommentit (14)

Vierailija

tuossa tilanteessa maksaisin ihan vaan naapurisovun vuoksi mutta jatkossa kyllä pitää taksat sopia etukäteen.

Vierailija

Maksaisin tämän ainoan kerran jotta pääsen tyypistä siististi eroon. Tuollaisilla ihmisillä on taipumus kääntää jutut omaksi hyväkseen, joten todennäköisesti muuten levittäisi juttua ettet maksanut vaikka sovittiin niin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin tämän ainoan kerran jotta pääsen tyypistä siististi eroon. Tuollaisilla ihmisillä on taipumus kääntää jutut omaksi hyväkseen, joten todennäköisesti muuten levittäisi juttua ettet maksanut vaikka sovittiin niin. 

joo, toi on kyllä totta :/ lisäks keskustellessa tuli ilmi, että luottotiedot on menny, joten tuli vaan sellanen olo että rahat on loppu eikä lisää saa mistään joten yrittää kusettaa kun oon nuori  ja oletuksena etten uskalla pitää puoliani. Oon opiskelija ja se 10 tällä hetkellä iso raha ja ihan periaatteesta en haluais maksaa kun siitä ei sovittu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo, toi on kyllä totta :/ lisäks keskustellessa tuli ilmi, että luottotiedot on menny, joten tuli vaan sellanen olo että rahat on loppu eikä lisää saa mistään joten yrittää kusettaa kun oon nuori  ja oletuksena etten uskalla pitää puoliani. Oon opiskelija ja se 10 tällä hetkellä iso raha ja ihan periaatteesta en haluais maksaa kun siitä ei sovittu.

Voi hitto, onpa ikävä tilanne. Itekin olen opiskelija ja kyllä kirpaisisi jos 10-15 euroa menisi ihan kusetuksen takia. Yksi vaihtoehto olisi, että sanoisit hänelle selkeästi että ikävä kyllä et aio maksaa kun maksusta ei sovittu etukäteen mitään ja hän itse tarjosi apuaan. Sanoisit nuo hyvin selkeästi ja nauhoittaisit puhelimella keskustelunne. Saa nauhoittaa keskustelun johon itse osallistuu. Jäisi ainakin "mustaa valkoiselle".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hitto, onpa ikävä tilanne. Itekin olen opiskelija ja kyllä kirpaisisi jos 10-15 euroa menisi ihan kusetuksen takia. Yksi vaihtoehto olisi, että sanoisit hänelle selkeästi että ikävä kyllä et aio maksaa kun maksusta ei sovittu etukäteen mitään ja hän itse tarjosi apuaan. Sanoisit nuo hyvin selkeästi ja nauhoittaisit puhelimella keskustelunne. Saa nauhoittaa keskustelun johon itse osallistuu. Jäisi ainakin "mustaa valkoiselle".

jepp.. Harmittaa kun en ois tonne vieny jos ois heti sanonu et maksaa, saan koiran nii moneen paikkaan ilmatteeks. Pakko kai sit suoraa sanoo et en maksa, ens kerralla jos sellasta tulee nii sovitaan se hinta etukäteen.

Vierailija

Maksa suosiolla, että pääset eroon, eikä aiheuta sinulle harmia myöhemmin. Jos oli otsaa tehdä tuollainen temppu, ei oikein voi tietää, mitä tuon tyypin päässä liikkuu. Ja vastedes pelkkä "päivää" riittää tämän henkilön kanssa.

Vierailija

En tiedä... tuskin olisi olettanut että naapuri hoitaa ilmaiseksi vaan olisi ottanut kustannukset/maksun puheeksi itse ennen koiran hoitoon viemistä. Jos asia tulisi tosiaan ilmi vasta jälkikäteen maksaisi luultavasti, mutta en veisi toiste.

Vierailija

Mikset sano kuten asia on? En tiennyt että haluat tästä rahaa, mutta jos todella haluat sen kympin, niin voin maksaa sen mieluummin vasta kun olen seuraavan kerran töissä, eli joulun jälkeen tai ehkä vasta ensi kesänä, sillä olen opiskelija ja tilanteeni on taloudellisesti hyvin tiukka.

Vierailija

Vie tyypille suklaalevy tai kahvipaketti kiitokseksi, ja jos vielä kyselee rahan perään, niin näytät hölmistyneeltä ja kerrot jo tuoneesi kiitoslahjan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat