Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityislapsi kaupan ostoskärryissä - ok?

Vierailija
03.11.2015 |

http://www.ts.fi/mielipiteet/lukijoilta/374633/Erityisen+lapsen+kanssa+… Mitä ajatuksia kirjoitus herättää? Itse en veisi kauppaan lasta joka ei siellä pärjää istumatta ostoskärryissä tavaroiden keskellä.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut avata linkkiä mutta itse olen käynyt kaupassa erityislapsen kanssa vain pakon edessä. Olen pitänyt ranteesta tiukasti kiinni ja heitellyt toisella kädellä tavarat pikaisesti kärryyn. Kassaa olen pyytänyt pakkaamaan ja aina suostuvat . Kassajono on tosi haastava paikka. Viimeksi oikein huvitti kun 14v poikani kiukutteli ja huusi selättään lattialla eikä suostunut nousemaan ja koko pitkä jono ihmisiä teeskenteli ettei huomaa mitään =)

Poika käytöskouluun.

Etkö tiedä mitä tarkoittaa jos on erityislapsi?

Erityislapselle nimenomaan kuuluu opettaa käytöstä vielä enemmän kuin muille. Ei autismi tai AD(H)D tee ihmisestä idioottia. Väsyttää se, että meitä aliarvioidaan. Toki se vaatii enemmän panostusta kasvattaa lasta, ja lapsen laittaminen kärryyn on paljon helpompaa.

T: erityisaikuinen ja erityislapsen äiti

Vierailija
82/89 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

81, respect.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9, miten äiti käy kaupassa ilman lasta jos hän on vaikkapa yksinhuoltaja? Monen autistisen lapsen vanhemmat eroavat ennemmin tai myöhemmin, varsinkaan miehet eivät kestä lapsen ongelmia arjessa.

Ruokaa voi tilata kotiin. Itsekin tilasin juuri monta kassillista vaikka olen sinkku. Jos olisi lapsia, en varmaan kävisi kaupassa juuri ikinä vaan hoitaisin kaiken kotiinkuljetuspalveluilla. Halpaa ja helppoa.

Asut ehkä pk-seudulla? Muutin itse Helsingistä kehyskuntaan ja kas, ei täällä vaan ole kotiinkuljetuspalveluita.

Vierailija
84/89 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa tietysti voisi olla parit kärryt, joissa lukisi että näihin voit laittaa lapsesi istumaan. Muut sitten tietäisivät, että nuo kärryt ovat likaisemmat. En silti tiedä, mitä evirat ja muut tähän sanoisivat. Tuskin tykkäisivät.

Okei. Pitäisikö olla myös eri kärryt sellaisille, jotka ei pese käsiään vessassakäynnin jälkeen, niille joilla on tapana yskiä ja räkiä käsiinsä, kärryille joka seisoo likaisessa parkkihallissa... että muut sitten tietää että nuo kärryt ovat likaisemmat. En tiedä silti, eihän niitä puhtaita kärryjä tuon jälkeen enää jäisi.

Vierailija
85/89 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussakin saa tilattua ruokaa kotiin. Ja eikö voi ostaa enemmän kerralla, miten usein käytte kaupassa? Kerran viikossa riittää hyvin.

Vierailija
86/89 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

84 kauppojen säännöt kieltävät laittamasta lasta ostoskärryihin. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Grow up.

Vierailija
87/89 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi laittaa ostoskärryihin... Oikeasti.

Vierailija
88/89 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas ihmisillä ongelmat vähissä kun tämmöinen asia jaksaa kuohuttaa näin tavattomasti.

On se kiva, ettei tässä maailmassa ole enää mitään muuta bakteerien lähdettä kuin kauppojen ostoskärryt! Ja hei, niiltäkin voi välttyä kuin käyttää ostoskoria. Problem solved.

(Te bakteerihysteerikot: oletteko muuten ollenkaan seurailleet viimeaikaista uutisointia alentuneen vastustuskyvyn ja allergioiden syistä?)

Vierailija
89/89 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 3v aina pyytäää kärryihin. Pitää varmaan toteuttaa toive jatkossa xD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi