Erityislapsi kaupan ostoskärryissä - ok?
http://www.ts.fi/mielipiteet/lukijoilta/374633/Erityisen+lapsen+kanssa+… Mitä ajatuksia kirjoitus herättää? Itse en veisi kauppaan lasta joka ei siellä pärjää istumatta ostoskärryissä tavaroiden keskellä.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9, miten äiti käy kaupassa ilman lasta jos hän on vaikkapa yksinhuoltaja? Monen autistisen lapsen vanhemmat eroavat ennemmin tai myöhemmin, varsinkaan miehet eivät kestä lapsen ongelmia arjessa.
Ruokaa voi tilata kotiin. Itsekin tilasin juuri monta kassillista vaikka olen sinkku. Jos olisi lapsia, en varmaan kävisi kaupassa juuri ikinä vaan hoitaisin kaiken kotiinkuljetuspalveluilla. Halpaa ja helppoa.
Asut ehkä pk-seudulla? Muutin itse Helsingistä kehyskuntaan ja kas, ei täällä vaan ole kotiinkuljetuspalveluita.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa tietysti voisi olla parit kärryt, joissa lukisi että näihin voit laittaa lapsesi istumaan. Muut sitten tietäisivät, että nuo kärryt ovat likaisemmat. En silti tiedä, mitä evirat ja muut tähän sanoisivat. Tuskin tykkäisivät.
Okei. Pitäisikö olla myös eri kärryt sellaisille, jotka ei pese käsiään vessassakäynnin jälkeen, niille joilla on tapana yskiä ja räkiä käsiinsä, kärryille joka seisoo likaisessa parkkihallissa... että muut sitten tietää että nuo kärryt ovat likaisemmat. En tiedä silti, eihän niitä puhtaita kärryjä tuon jälkeen enää jäisi.
Turussakin saa tilattua ruokaa kotiin. Ja eikö voi ostaa enemmän kerralla, miten usein käytte kaupassa? Kerran viikossa riittää hyvin.
84 kauppojen säännöt kieltävät laittamasta lasta ostoskärryihin. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Grow up.
En kehtaisi laittaa ostoskärryihin... Oikeasti.
Kyllä on taas ihmisillä ongelmat vähissä kun tämmöinen asia jaksaa kuohuttaa näin tavattomasti.
On se kiva, ettei tässä maailmassa ole enää mitään muuta bakteerien lähdettä kuin kauppojen ostoskärryt! Ja hei, niiltäkin voi välttyä kuin käyttää ostoskoria. Problem solved.
(Te bakteerihysteerikot: oletteko muuten ollenkaan seurailleet viimeaikaista uutisointia alentuneen vastustuskyvyn ja allergioiden syistä?)
Mun 3v aina pyytäää kärryihin. Pitää varmaan toteuttaa toive jatkossa xD
Erityislapselle nimenomaan kuuluu opettaa käytöstä vielä enemmän kuin muille. Ei autismi tai AD(H)D tee ihmisestä idioottia. Väsyttää se, että meitä aliarvioidaan. Toki se vaatii enemmän panostusta kasvattaa lasta, ja lapsen laittaminen kärryyn on paljon helpompaa.
T: erityisaikuinen ja erityislapsen äiti