Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pahoinvointi

Vierailija

Minulla on ollut oksettava olo jo muutamana päivä mutta kuitenkaan en oksenna. Yököttävä olo voi tulla melkein milloin vaan tänään viimeksi kun olin keittämässä kahvia alkoi taas oksettaa. Olen 25 vuotias 6kk vauvan äiti ja täysimetän niin voiko johtua imetyksestä vai mistä?

Kommentit (1)

Mia Terveydenhoitaja
Seuraa 
Liittynyt8.6.2015

Hei,

aaltomainen pahoinvointi voi liittyä moneenkin asiaan, joten on vaikea sanoa, mistä se voisi kohdallasi johtua.

Olethan muistanut syödä ja juoda säännöllisesti? Imetys vie varsinkin nestettä kehoistasi, joten riittävä juominen on tärkeää.

Jos olet kovin väsynyt, voi keho reagoida fyysisillä oireilla. Onko vauva kovin itkuinen juuri nyt tai joudutko muuten olemaan paljon hereillä?

Voit myös olla tulossa kipeäksi. Pahoinvointi voi olla alkavaa vatsatautia tai pieni pahoinvointi voi ennakoida myös ihan tavallista flunssaa.

Yksi mahdollisuus on, että täysimetyksestä huolimatta olet raskaana. Ovatko kuukautisesi palanneet synnytyksen jälkeen? Jos kuukautisia ei ole vielä ollut, voi raskauden mahdollisuuden helposti unohtaa. Tee siis varmuuden vuoksi raskaustesti.

Toivottavasti syy huonolle ololle löytyy.

t. Mia, terveydenhoitaja

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat