Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

huonolla tavalla liian mustasukkainen kaveri!!!

ihmettelevä

Olen tuntenut ystäväni päälle kolme vuotta, ja olemme olleet aina läheisiä. Ystävälläni on ollut aina ehkä liiankin vahvat mielipiteet asioihin, ja tapana arvostella muiden tekemisiä. Kun päädyimme eri kouluihin, emme olleet enää nähneet niin usein. Olen alkanut liikkumaan paljon nykyisen kouluni kavereiden kanssa, mutta olen silti jatkanut aktiivisesti yhteydenpitämistä vanhaan kaveriini ja näemme kuitenkin suht. usein. Ystäväni on alkanut seurassani käyttäytymään minua kohtaan hieman kontrolloivasti, hän käyttäytyy, kuin kaikki mitä tekisin, on väärin ja minun pitäisi tehdä kaikki niinkuin hän haluaa. Hän ei tunnu hyväksyvän sitä, että minulla on muita ystäviä ja omia mielipiteitä asioihin. En pysty olemaan oma itseni, vaan väkisinkin mielistelen häntä ja joudun peittelemään luonnollista käyttäytymistäni, jota voin kuitenkin toteuttaa muiden ystävieni kanssa. Kuitenkin ystäväni on nyt tapojensa mukaan "loukkaantunut" siitä, että olen muiden kanssa paljon, ja ehkä osoittanut asian hieman ilkeästi. Hän ei kuitenkaan myönnä asiaa minulle, vaan puhuu muille yhteisille ystävillemme asiasta. Hän ajattelee, että se pidättäytyvä minä joka olen tottunut olemaan hänen seurassaan, on se oikea minä, ja muiden seurassa muka muutun täysin vain koska olen oma itseni. Yhteiset ystävämme ovat sanoneet, että hän on minusta riippuvainen, eikä tahtoisi menettää minua muille, mutta minusta asian voisi näyttää eritavalla, ja se tekee oloni hyvin epämukavaksi. Vähänkuin joku yrittäisi omistaa minut. Minua vaivaa ystäväni käytös ja asiasta on hyvin hankala puhua hänelle, koska en pysty sanomaan asioista hänelle suoraan, pelkään hänen mielipiteitään ja tuomitsemista. Ystäväni ei ole kenellekkään mulle samallainen. Muut voivat sanoa hänelle mitä vaan, mutta jos minä sanon, olen "muuttunut" uusien ystävieni seurassa ilkeäksi ihmiseksi. Minua ihmetyttää myös se, että aina porukassa hän jollaintapaa piilossa solvaa minua, haukkuu tekemisiäni tai ulkonäköäni, niinkuin hän tahtoisi pahoittaa mieleni tai nöyryyttää minua muiden silmissä. Mitä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (4)

Vierailija

Mulla on vähän vastaava ystävä aikoinaan.  Olin hänen seurassaan myös pidättyväinen enkä oikein kertonut itsestäni mitään koska hän ei kuunnellut ja jos kuunteli, niin naureskeli mielipiteilleni ja hänellä oli myöskin kovin ahdas malli, johon sovin. Hänellä oli minusta ihan väärä kuva ihmisenä, eikä hän ikinä oppinut minua myöskään tuntemaan. Hän ei OSANNUT OLLA YSTÄVÄ.

Hänellä ei ikinä tainnut olla ystävää, josta hän olisi välittänyt kuin siskostaan, hyväksyen että heissä on huonot ja hyvät puolet, mutta silti heille haluaa hyvää, ja mikä tärkeintä, ei ymmärtänyt että jokainen ihminen on omasta mielestään kaunis ja tyylikäs, eikä ota arvostelua minään "kiva kun olet rehellinen ja oikeasti näet kuinka rumat nämä housut, naamani ja kengät ovat, kiitos".

Joillakin on näet ap ystävyydestä sellainen käsitys, että se on kahden ihmisen välinen kilpailu. Nämä ihmiset eivät ymmärrä, että ei se suhde ja mahdollinen paremmuuskaan siihen toiseen ihmiseen nähden tee tästä toisesta ihmisestä aktuaalisesti parempaa.

Vierailija

Ihmeellisintä tässä on se, että hän näyttää mustasukkaisuutensa ja riippuvuutensa niin, että minun pitäisi olla sellainen kuin hän tahtoo. Hän ei ymmärrä sitä, että ihmiset on erilaisia, ja se erilaisuus ei aina tarkoita sitä, että on huono ihminen. Miten selvisit tilanteesta? Todella ahdistavaa, kun tuntuu siltä että joku yrittää väkisin muokata minut tiettyyn muottiin, siihen minkälaiseksi hän itse minut haluaa. Varsinkin kun seon se ns. "Paras ystävä" jonka pitäisi välittää minusta sellaisena kun olen. Omana itsenäni oleminen vain ei onnistu hänen seurassaan, ei sitten millään. -Ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat