Suomalaisen nettikaupan hitaus

Vierailija

Hohhoijaa. Eli sunnuntai-iltana laitoin yhteen suomal. nettikauppaan tilauksen ja siellä se vieläkin makaa ei ole edes Postissa vielä! :D

Lähetys ei vielä ole Postissa.
Rekisteröinti: 1.11.2015 klo 12:25:17
Paikka: KORSNÄS 66200

Saksasta tilatessa olisi ajat sitten pakattu ja  lähtetetty Suomeen kunnes taas täällä päässä paketti makaisi jossain tullissa tai ties missä. Miksi niitten kanssa vitkutellaan?? Onko se sen takia ettei asiakas vaan vaatisi liikoja toimitusajoista? Koska henkilökuntaa Tullissa todellakin tuntuu olevan riittävästi, jokaikinen Feeluniquesta tullut paketti on jäänyt tulliin.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Ei tuo nyt vielä niin kauhean hidasta minusta ole. Osa varsinkin pienemmistä firmoista elää vielä vähän postimyyntiajan aikataulussa, ja pitävät ihan ok:nä että viikko-puolitoista menee postittamiseen tilauksesta. Jos ei nopeampia toimitusaikoja luvata sivuilla, ei tuossa mitään ongelmaa ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt vielä niin kauhean hidasta minusta ole. Osa varsinkin pienemmistä firmoista elää vielä vähän postimyyntiajan aikataulussa, ja pitävät ihan ok:nä että viikko-puolitoista menee postittamiseen tilauksesta. Jos ei nopeampia toimitusaikoja luvata sivuilla, ei tuossa mitään ongelmaa ole.

Ehkä ei vielä, mutta jos tänään ei tapahdu yhtään mitään niin sitten on mielestäni kankeata toimintaa.

Vierailija

Riippuu niin paljon nettikaupasta. Jotkut pakkaa ja lähettää todella nopeasti ja joissakin kestää viikon ja ylikin. En enää tilaakaan muista kun näistä nopeasti toimittavista kaupoista. Noissakin on kilpailu jo niin kovaa että hitaasti toimittavat kaupat jää jalkoihin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Riippuu niin paljon nettikaupasta. Jotkut pakkaa ja lähettää todella nopeasti ja joissakin kestää viikon ja ylikin. En enää tilaakaan muista kun näistä nopeasti toimittavista kaupoista. Noissakin on kilpailu jo niin kovaa että hitaasti toimittavat kaupat jää jalkoihin.

Tämä.

Itse tilaan säännöllisesti nettikaupasta, jossa tuotteet lähetetään samana päivänä jos tilaus tehty ennen klo 10. Jos sen jälkeen, tuotteet lähtee seuraavana päivänä.

Parhaimmillaan aamulla tekee tilauksen niin paketti kotona seuraavana päivänä.

Vierailija

Oliko sitä tuotetta varastossa vai ei? Jos myyjä tilaa sen muualta, niin eipä mahda mitään jos ei alihankkijan toimitus ole tullut. Ps. Zalandon toimitusaika varastotuotteille on Hkiin se 5+ arkipäivää...

Vierailija

Jossain on vikaa jos Saksasta lähtee tilaus nopeammin kuin Suomen sisällä. Nettikauppa ei ole oikein herännyt tässä maassa. Puhumattakaan postitusten hinnoista ulkomaille, ei mitään järkeä ne hinnat on sikamaisia.

Vierailija

Osoitteesta päätellen olet tilannut Dermosililtä.

Sunnuntai-iltana siellä tuskin on kukaan tilauksia pakkaamassa. Ja nyt joulukuvaston ilmestyttyä voi tilaukset vähän hitaammin tulla. Ja villi veikkaus on, että pakkaamosta ei non-stoppina paketit eteenpäin lähde, vaan esim. kerran päivässä ja varmaan iltapäivällä. Että siinä mielessä tuo 12.25 on aika aikainen kellonaika tuota katsoa.

Itse olen tuolta monestikin tilannut, niin esimerkkinä, että maanantaina tehty tilaus on minulla työpaikan postilaatikoilla keskiviikkona. Suomen Postin tietäen tuo on tosi hyvin.

Ja ihan sellaisen käytännön asian olen huomannut, että mikäli on mahdollisuus tilata tuotteet työpaikalle, niin tulevat huomattavasti nopeammin, kuin jos tilaisi kotiosoitteeseen. Esimerkiksi juuri tuolla Dermolla yrityksen paketit tulevat jollain Business Express -toimituksella, kun taas kotiosoitteisiin Keltainen kuljetus 16 -palvelulla (tai mitä nuo palvelut nyt nykyään ovatkaan nimeltään).

Vierailija

Meidän pienessä verkkokaupassa (on siis ihan harrastusluonteista) postitetaan kyllä samana tai viimeistään seuraavana päivänä, mutta lähetys kirjataan lähetetyksi vasta lähetystä seuraavana aamuna.

Vierailija

Mä ostin kotimaisesta nettikaupasta tuotteen pari viikkoa sitten. Ostaminen sujui normaalisti, maksoin siis tuotteen samalla. Seuraavana päivänä firmasta tuli viesti, jossa kerrottiin, että haluamani tuote on loppunut, mutta niitä on tulossa lisää. Minulta kysyttiin, koska tarvitsen tuotteen. Vastasin, että koska olen maksanut tuotteen oletan saavani sen heti, kun mahdollista riippumatta siitä, milloin minulla on tuotteelle tarvetta. Vetosivat siihen, että toimitusaika on 14vrk (jota en ollut siis missään kohtaa kyseenalaistanut). Saa nähdä, onko minulla ensi viikolla tuote käsissä.

Vierailija

Mun mielestä nyt on kyse siitä, että ulkomailta posti tulee nopeammin perille kuin Suomesta. 

Monesti huomannut saman. 

Tosin EMP on poikkeus. Viimeksi tilasin sieltä, postarit 9 euroa ja lähettivät paketin vasta, kun heidän varastossaan oli kaikki tuotteet. Odotin siis 2 viikon sijaan 2 kuukautta postia ja vaikka otin sinne yhteyttä ja kerroin, että yksi tuote tulossa synttärilahkaksi, niin eivät suostuneet lähettämään kahdessa paketissa. Oma vika tietty, kun multa jäi joku printti lukematta. 

Yleebsä vain parin euron postareilla tai ilmaisella toimitukselle lähettävät ihan joka paikasta tuotteet heti, vaikka 3 pakettia voi tulla samasta tilausksesta. 

No, EMP:ltä en tilaa enää mitään. En vaikka 3 teiniä toivookin sitä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä nyt on kyse siitä, että ulkomailta posti tulee nopeammin perille kuin Suomesta. 

No ei todellakaan tule. Esim. UK:sta kestää postin kautta tulevilla toimituksella jopa useita(!) viikkoja. Ja siitä ajasta se on ollut Suomen postin käsittelyssä ehkä yhden tai max 2 arkipäivää...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Osoitteesta päätellen olet tilannut Dermosililtä.

Sunnuntai-iltana siellä tuskin on kukaan tilauksia pakkaamassa. Ja nyt joulukuvaston ilmestyttyä voi tilaukset vähän hitaammin tulla. Ja villi veikkaus on, että pakkaamosta ei non-stoppina paketit eteenpäin lähde, vaan esim. kerran päivässä ja varmaan iltapäivällä. Että siinä mielessä tuo 12.25 on aika aikainen kellonaika tuota katsoa.

Itse olen tuolta monestikin tilannut, niin esimerkkinä, että maanantaina tehty tilaus on minulla työpaikan postilaatikoilla keskiviikkona. Suomen Postin tietäen tuo on tosi hyvin.

Ja ihan sellaisen käytännön asian olen huomannut, että mikäli on mahdollisuus tilata tuotteet työpaikalle, niin tulevat huomattavasti nopeammin, kuin jos tilaisi kotiosoitteeseen. Esimerkiksi juuri tuolla Dermolla yrityksen paketit tulevat jollain Business Express -toimituksella, kun taas kotiosoitteisiin Keltainen kuljetus 16 -palvelulla (tai mitä nuo palvelut nyt nykyään ovatkaan nimeltään).

Noh, en halua mustamaalata mitään yritystä joten jätin sanomatta, mikä...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Yli 150 euroa maksavat paketit postikuluineen jäävät Suomen tulliin.

Miksi jäisivät jos eu:n alueelta (Saksasta) tilaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan tule. Esim. UK:sta kestää postin kautta tulevilla toimituksella jopa useita(!) viikkoja. Ja siitä ajasta se on ollut Suomen postin käsittelyssä ehkä yhden tai max 2 arkipäivää...

Tilaan säännöllisesti UK:sta kosmetiikkaa. Tilaus on aina kestänyt noin viikon. Ja tästä ajasta pakkaamiseen menee ainakin yksi pvä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat