Opettajien palkat alas

Vierailija

Opettaminen on yksi helpoimmista ammateista. 6 tunnin työpäivät ja 3kk lomaa vuodessa, mutta silti tienaavat hyvää palkkaa. Miksei opettajien palkkoja lasketa, nyt kun kaikki muutkin joutuvat kiristämään vyötään?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Lopeta jo tää ainainen jauhaminen. Mene lukemaan vanhoja ketjuja aiheesta niin huomaat, että noi sun uskomukset ei pidä ede paikkaansa.

Vierailija

Opettajien ammatti on haastava ja siihen ei kuka tahansa pysty. Opettajat ansaitsee sen kohtuu palkan mitä ne nyt saa, sillä työt seuraa kotiinkin eikä se jää ainoastaan siihen koulupäivään. Oppilaita on laidasta laitaan ja huorittelua ym. saattaa joutua kuuntelemaan päivittäinkin. Sun kaltaiset tyypit ei näköjään tajua mistään mitään.
Terveisin opettajan tytär

Vierailija

On totta että opettajan opetettava aika on lyhyt, mutta varmaan ymmärrät että opettaja ei voi vain mennä tunnille ja yhtäkkiä keksiä mitä tehdään. Suunnitteluun , kokeiden korjaamiseen yms kuluu hyvin paljon aikaa. Opettaja tekee siis työtä paljon enemmän kuin sen mitä luokassa tapahtuu. Opettajan työhön kohdistuu myös kokoajan muutospaineita ja työn kuva laajenee alati, oppilaita on luokassa tai ryhmässä hyvin erilaisista taustoista ja monet oppilaiden ongelmat vaativat opettajalta herkkyytä ja huomiokykyä. Opettajan työ on siis henkisestikin raskasta. Opettajaksi opiskelleen yliopistossa 5vuotta, eikä OKL:ään ole todellakaan helppo päästä. Opettaminen voi tuntua helpolta, mutta se ei oikeastaan ole sitä. Opettajien tehtävä on kannustaa, kasvattaa, eriyttää, puolustaa, arvostaa ja sytyttää kipinä opiskeluun, yhteiskunnan jäsenenä toimimiseen, omien kiinnostuksen kohteiden löytämiseen mutta samalla olla auktoriteetti ja kasvattaja. Helppoa? No empä tiedä. Palkitsevaa? Kyllä. Mielestäni yhteiskunnallisesti noin tärkeästi työstä on saatava asianmukainen korvaus.

Vierailija

Älkää nyt viittikö, ottakaa selvää vähän laajemmasta kuvasta.

Opettajan työ on kiristynyt jo vuosikausia ja pahemmaksi menee kun talous tulee olemaan kuralla vielä pitkään.

Ehkä huonoin muuvi ikinä olisi vielä pilata vielä ne tulevaisuuden toivotkin sillä että romutetaan meidän ainoita jotenkin toimivia järjestelmiä eli koulutusta Suomessa.

Lapsilta ei saa enää leikata, ei yhtään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Opettajien ammatti on haastava ja siihen ei kuka tahansa pysty. Opettajat ansaitsee sen kohtuu palkan mitä ne nyt saa, sillä työt seuraa kotiinkin eikä se jää ainoastaan siihen koulupäivään. Oppilaita on laidasta laitaan ja huorittelua ym. saattaa joutua kuuntelemaan päivittäinkin. Sun kaltaiset tyypit ei näköjään tajua mistään mitään.
Terveisin opettajan tytär

En nyt ole ap mutta vastaan kuitenkin.

Miksi aineenopettajaksi pääsee kuka tahansa kunhan on maisteri eikä tarvitse olla sekään? Miksi sijaisuutta saa tehdä kuukausia joku pystymetsästä revitty? Ja miten ne työt seuraa kotiin? Eiköhän se ole oman ajankäytön hallinnasta kiinni miten työt saa tehtyä tai jos ei onnistu, niitä ei tehdä. Se on esimiehen ongelma järjestää käytössä oleva aika niin ettei ylityötunteja tule tai töitä oteta kotiin. Niin se on muuallakin, miksi opettajat olisi eri asia?

Ja kuule, muissakin ammateissa saa kuunnella huorittelua ja lehmättelyä. Asiakaspalvelussa eniten.

T:Terveisin sairaanhoitajan tytär, itsekin asiakaspalvelija

Vierailija

Aineen opettajaksi kyllä pääsee ja ei tarvitse olla ees maisteri että pääsee tekee pitkää siaisuutta. Olen itsekkin tehnyt jo useempia vuosia ja kyllä kyllä on helppo työ. Pitää kyllä paikkansa! Olen aina aviomiestä ennen kotona eikä työ seuraa kotiin. Pitää osata rajata!

Vierailija

Opettajilla kaikilla asteilla on opettamisen lisäksi SUUNNITTELUAIKA melkoisen olennainen osa työtä.

Ei alakoulun tai eskarinkaan opettajalla päivä ole vain 4-5h lasten kanssa olemista, vaan sen lisäksi täytellään lippulappusia, pidetään yhteyttä vanhempiin, suunnitellaan toimintaa ja sen sellaista.

Ja palkkahan on ihan paska siihen nähden, että yliopistosta on valmistuttu, työn henkisestä kuormittavuudesta puhumattakaan. Sisko on luokanopettaja ja tienaa saman verran kuin minä sairaanhoitajana...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Aineen opettajaksi kyllä pääsee ja ei tarvitse olla ees maisteri että pääsee tekee pitkää siaisuutta. Olen itsekkin tehnyt jo useempia vuosia ja kyllä kyllä on helppo työ. Pitää kyllä paikkansa! Olen aina aviomiestä ennen kotona eikä työ seuraa kotiin. Pitää osata rajata!

No tässähän sitä todistetta riittämiin, ei todellakaan ole varaa enää leikata jos aineen opettajat tekee pitkiä siaistuksia.

Vierailija

Tule itse opettaan vuodessa n. 100 eri murrosikäistä ja vastassa on koko Suomen kirjo ilman mitään karsintaa! Olen yläkoulun opettaja. Viineisin ikälisä tuli ja olen palkkani huipulla. Noin 2600 e kuussa käteen ja se on siinä. Täällä oli joskus busskikuski, joka sai saman kuin minä käteen. Olen lukenut yliopistossa 7 vuotta FM- tutkintoon. Eläkkeelle on vähintään 20 vuotta ja ei edes varmaan riitä. Jatkuvasti lisätyötä isketään ilman korvauksia, tunneilla  venkuloitakin pitää sietää. Työsuhde-etuna vittuilua vanhemmilta ja oppilailta säännöllisin väliajoin. Tervetuloa kokeilemaan! 

Vierailija

Hahhhahhaa...ei se, että on hyvä palkka, mutta ajattelepa niitä lyhyitä työpäiviä ja pitkää kesälomaa! 

Tämä oli sitä sarkasmia tämä. Kasvattaisitte nirisijät niitä lapsianne senkin aikaa, kun jauhatte paskaa netissä. Ei mulla muuta. 

T. Ope

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo, ei kaikki ole kuin sinä! Jos et teetä yhtään arvioitava työtä. olet aikamoinen lusmu opettajaksi. Kaikki muut opettajat tuntevat kyllä , miten opetusta pitää nykyään jatkuvasti kehittää uusein opsien myötä ja korjattavaa ja arvioitavaa työtä riittää. Miten oppilaille edes annetaan numero muuten??? Jos rehtori antaa lusmuilla, on rehtori huono,

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat