Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies, asunto, kysymys?

Vierailija

Olen tullut sellaiseen ikään, että minua kiinnostaa kokea asioita joita en ole koskaan ennen kokenut. Yksi sellainen on yhdessä asuminen jonkun kanssa. Nyt olen erään miehen kanssa harkinnut kämppismeininkiä minun omistamassani asunnossa. Emme ole kavereita vaan lähempänä pariskuntaa, mutta tunteneet toisemme _erittäin_ lyhyen aikaa. Kyseessä ei olekaan minkään sortin ihastuksen sokaisema aivokatkos, vaan lähinnä halu kokea uutta. Ei kai se niin paha voisi olla, minun omaisuuteni olisi jatkossakin minun omaa ja saisin kokea yhteiseloa jonkun kanssa.

Mies tietää varsin hyvin mitä ajattelen asiasta eikä siis luule, että olen jossain sekopäisessä hurmiossa. Mutta välitän kyllä enemmän kuin kaverina hänestä.

Kannattaisiko kokeilla? Otan mielenkiinnolla vastaan perusteluja, mutta viime kädessä päätän tietenkin itse. Sen takia en tarvitse jyrkkiä saarnoja asian typeryydestä. En kuvittelekaan, että kaikki on unelmaa kun asutaan 'kämppiksinä' saman katon alla :) Mutta mukavaa se voisi olla...

Kommentit (4)

Vierailija

No höh, mikäs siinä, mutta kannattaa sopia kaikki kodinhoidolliset ja rahalliset jutut tosi hyvin, ja sitten se, että kun toinen muuttaa kirjat asuntoosi, niin ulos saanti ei olekkaan enää niin helppoa, se on silloin hänenkin koti, eli jos ei suosiolla lähde joutuu hakemaan häätöä. Sitten tietty jos on jotain rahallisia tukihommia, niin avoliitto vaikuttaa suhtkoht kaikkeen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No höh, mikäs siinä, mutta kannattaa sopia kaikki kodinhoidolliset ja rahalliset jutut tosi hyvin, ja sitten se, että kun toinen muuttaa kirjat asuntoosi, niin ulos saanti ei olekkaan enää niin helppoa, se on silloin hänenkin koti, eli jos ei suosiolla lähde joutuu hakemaan häätöä. Sitten tietty jos on jotain rahallisia tukihommia, niin avoliitto vaikuttaa suhtkoht kaikkeen.

Nämä tiesinkin :) Mitä jos mies ei jostain syystä hoitaisikaan omaa osuuttaan maksuista, joutuisinko itse pulaan?
Minulla ei ole syytä epäillä, mutta mietin läpi erilaisia asioita.

Vierailija

Ja mitä jos tulisi ero ja joutuisin hakea häätöä oikeudelta, tulisiko siitä tuhansien eurojen juttu ja olisin kusessa?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat