Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Escape room, onko joku käynyt?

Vierailija
02.11.2015 |

Oliko pelottavaa, kauheaa, hauskaa vai jotain muuta?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliossa ja Vuosaaressa olen käynyt. Jos on hyvä tiimi, niin homma toimii loistavasti!

Jos taas mukana on jurottava teini, niin voi olla vähän vaikeampaa. (Ää, emmätajuu, tää on ihan tyhmä - hitto kun sitä ovea ei voinut avata ja tuupata marisijaa käytävälle).

Vierailija
22/36 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaww, parasta viihdettä. Oltiin perheen kanssa, aikuiset ja kaksi teiniä. Kaikki tykkäsivät, oli tosi hauskaa ja ' jännittävää'. Teinit olivat täysillä mukana ja tosi nokkelia. Kaikille riitti jotain hoksattavaa ja parhaita olivat ahaa -elämykset tai yllätykset huoneessa. Suosittelen escape roomeja kaveri- ja työporukoille, perheille isompien lasten kanssa. Sinänsä ei ole mitään pelottavaa, mutta alle 12 v. ei ehkä pysy kaikessa mukana. Menemme toistekin, ei vaan ihan joka viikonlopun hommaa hintansa puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kerran pelaamassa työkaverien kanssa ja mukavaa oli. Pelasimme Truescape Escape Roomin(www.truescape.fi) Prison Break -pelin Punavuoressa Helsingissä. Hauskaa oli, vaikka emme päässeetkään peliä läpi. Truescapessa on myös K18-peli Hannibal. Se voisi olla jännittävää testata seuraavaksi.

Vierailija
24/36 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkavereiden kanssa oltiin Jyväskylässä, porukka jakautui kahteen eri paikkaan. Oli yllättävän hauskaa eikä aika meilläkään ihan riittänyt, saatiin pidennystä. Itseä hämmensi se, miten monella eri tavalla voi asioita lukita ja avata monenlaisilla lukoilla, ei aina tajunnut että joku juttu on auennut vaikka oli tehnyt ihan oikein. Aion mennä joskus uudestaan toisenlaiseen huoneeseen.

Vierailija
25/36 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöritetään vaimon kanssa truescape.fi Escape Roomia, joku oli täällä kommentoineista olikin käynyt jo meillä pelaamassa. 

Kauhupelejäkin on olemassa, mutta yleensä pelit keskittyvät ongelmanratkaisuun ja pohdintaan. Meillä esim. Prison Break ja Ghost Photolab sopivat 12v+ lapsille jos vanhemmat ovat mukana. Sen sijaan Hannibal-kauhupeli on vain aikuisille.

Lisäksi ryhmäkoko vaikuttaa pelin valintaan; jos arvoituksia on tosi paljon, pelaaminen on mielekkäämpää isolla ryhmällä. Jos on epävarma, kannattaa kysyä pelinhoitajalta mikä peli parhaiten teille sopii.

Pelaaminen on hauskaa, suosittelen. Nimim. 78 peliä takana :)

- Jaska & Sanni

ps. teimme blogin pelinhoitajan roolista pelin aikana, lisätietoa 

https://www.truescape.fi/2017/03/millainen-hyva-escape-room-pelikokemus/

Vierailija
26/36 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kokeilemassa vähän erilaista pakohuonetta, joka siis ollut huone vaan saari (Pihlajasaari). Oli kivaa vaihtelua! Lisää voi lukea mun blogista https://rosaliinarousu.wordpress.com/2017/08/22/room-escape-pihjalasaar…

Vierailija
27/36 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme miehen kanssa pelanneet hiukan yli 20 peliä, noin puolet Suomessa ja loput Eestissä ja Puolassa. Tallinnassa on jäänyt mieleen Ilock niminen paikka, jonka Mummy huone oli todella hyvä.  Helsingissä on kaksi mieleen painuvinta kokemusta, eli Escape roomin Dinner party huone ja Room Escape Running Rabbit  Murharyhmä: Kitaristin Kuolema. Kumpikin tosi huikeita, joskin ihan eri tavalla. Ollaan jääty ihan koukkuun!

Vierailija
28/36 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtenyt työporukan kanssa. Kammottava ajatus olla lukitussa huoneessa josta ei pääse halutessaan pois. Varsinkaan työkavereita pakoon.

Vierailija
29/36 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivaa/ärsyttävää, olen niin tyhmä etten tajua niistä vinkeistä mitään ja se alkaa ärsyttämään. Teinit meilläkin on tosi nokkelia, ne menee siellä ja ratkoo kauheaa vauhtia kaikkia pulmia. Minä seuraan perässä.

Vierailija
30/36 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit on tykänneet kovasti, itse en ole vielä käynyt.

Aika kallista :(.

Vierailija
31/36 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työporukalla oltiin Naantalin kylpylällä, meitä oli 5 henkilön porukka. Ideana oli jälki-istunto ja ratakaistavat asiat liittyivät kouluaineisiin. Sopivan vaikeita tehtäviä ja pohtimaankin jouduttiin. Pari minuuttia hävisimme ajalle, mutta oli mukavaa tietää että olimme loppuratkaisussa.

Vierailija
32/36 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
33/36 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun: Pakohuonepeleistä innostuneet, tervetuloa uuteen ryhmään: https://www.facebook.com/groups/491082934735484/

Vierailija
34/36 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelannut pakohuonetta eri kokoonpanoilla. Paljon tarvitaan ryhmähenkeä ja yhteistyötä. Jos ryhmässä on yksikin komentelija joka dominoi koko peliä ja jyrää muiden mielipiteiden yli, niin fiilis menee. Tuossa pelissä huomaa lyhyessä ajassa ihmisten luonteenlaadun.

Vierailija
35/36 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin kaveriporukalla oelaamassa Jyväskylässä ja kyllä pidin. Oli sopivan haastavaa. Oltiin aika lähellä ratkaisua, mutta aika loppui kesken.

Vierailija
36/36 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vissiin ainoa, jonka mielestä noi on tosi tylsiä. Arvoituksia on tietty hauska ratkoa, mutta muuten rasittava tilanne. Olen käynyt työporukan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan