Uusi tietokone samantien rikki

!

Ostin syyskuun alussa uuden läppärin, eli alle 2kk sitten. Siinä oli ensimmäisen parin viikon jälkeen jo pikkuvikoja ja kuukauden kuluttua isompaa häikkää. Kokoajan oltiin yhteydessä asiakaspalveluun, josta annettiin aina uutta neuvoa mitä voisi kokeilla, että kone alkaisi toimia. Nyt sieltä sitten ilmoitettiin, että lähetettävä huoltoon.

Voiko tämä mennä näin, että ostan tietokoneen, joka on ilmeisesti alusta asti ollut risa, enkä saa siitä mitään hyvitystä vaan joudun istumaan odottamassa tuliterää konetta huollosta. Tarvitsen tietokonetta töihin ja opiskeluihin päivittäin, joten turhautuminen on ihan järjettömän suuri.

Auttaako tämmöisessä mitkään kuluttajasuojalait tms. vai pitääkö vaan tyytyä siihen että maksaa paskasta >:-(

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Asuksen kone kyseessä. En muista enää tarkkaa mallia, mutta juuri kesällä julkaistu malli. Ilmeisesti joko ko. mallissa vikaa tai sitten windows 10 ohjelmistopäivitys paskonut koneen.

Ap

Vierailija

Vähän vastaavassa tilanteessa sain kyllä koneen tilalle odotellessani huoltoa. Ehkä voit vaatia tai ainakin pyytää sellaista.

Kone lähti Tukholmaan huoltoon juuri joulun alla ja ajattelin, että tulee kyllä kestämään. Mutta tulikin jo välipäivinä takaisin. Sen jälkeen on pelannut täysin moitteettomasti jo seitsemättä vuotta. On nyt lapsellani. 

Tästä on kauan, merkki Asus. 

Vierailija

Kolme kertaa pitää mennä takuuhuoltoon, vasta sitten saat uuden tilalle tai rahat takaisin. Kannattaa vaatia konetta lainaan sieltä, voi olla että toi rumba jatkuu vielä...

Vierailija

Tuntuu  "oikeudelta ja kohtuudelta" että olet  oikeutettu jonkinlaiseen korvaukseen viallisesta tuotteesta.

Tuotteessa täytyy olla jotain vikaa jos menit liiikkeeseen eivätkä he saaneet sitä toimimaan.

Ei oikeuskäsityksen mukaan riitä että saat esim.kuukausien jälkeen tietsikan takaisin ja olet koko tämän välsien ajan ilman vaan kyllä pitää jotenkin korvata tuo aika. Helpoimmin kävisi jos liike antaisi jonkun laitteen tilalle  tuoksi odotusajaksi.

Vierailija

Naiset on sitten niin vtun tyhmiä. Aina joku tehoton läppäri.

Kone kasataan itse valituista osista ja jos ei osata, niin kysy apua vaikka joltain nuorelta osaavalta mieheltä. Ylilaudaltakin saa hyviä neuvoja, jos kysyy asiallisesti. 21v.m.

Vierailija

Voi jeesus. En viitsisi alkaa edes vastaamaan tähän "naiset on niin vitun tyhmiä kommenttiin, kun joku trolli olet kuitenkin. Se että yksi läppäri on paska, ei tarkoita että kaikki läppärit ovat paskoja ja tehottomia. Ei ole aikaa, rahaa, eikä niin minkäänlaista mielenkiintoa alkaa kasaamaan konetta itse valituista osista, kun pääsääntöisesti kaupasta saa alle tonnilla omiin tarpeisiin riittävän tehokkaan koneen (kirjoittaminen, tekstinkäsittely, nettiselaus, isojen kuvamäärien muokkaus ja lataus). Kiitos kuitenkin oikein asiallisesta kommentistasi. Terveisin, vitun tyhmä nainen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kone kasataan itse valituista osista ja jos ei osata, niin kysy apua vaikka joltain nuorelta osaavalta mieheltä. Ylilaudaltakin saa hyviä neuvoja, jos kysyy asiallisesti. 21v.m.

Kerropa vitun viisas mies kuinka kasaat itse läppärin valituista osista?

Mistä saisin edullisimmin komponentit i7 prossuun, 14" Full-HD kosketusnäyttöön, 8 GT ram. 256 SSD . 9 tunnin akunkestoon ja valaistuun näppäimistöön

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mun mies osti mulle läppärin. On ollut it-alalla töissä yli 20 vuotta ja kasannut monta konetta. Läppäriä nyt ei vaan kannata rueta itse värkkäämään. Aika monessa työpaikassakin, it-alallakin, on yleisessä käytössä läppärit. 

huolto

Huoltoon kone. Jos ostit verkkokaupasta niin sinne kiikutat.  Jos et, kysy mikä on huoltopaikka. Takuu on voimassa joten korjataan ilmaiseksi. Älä ala itse avaamaan konetta tai takuu raukeaa heti.

hep

Kannattaa tosiaan laittaa läppäriin vähän enemmän rahaa. Marketeissa myydään näitä sekundakoneita, jos haluaa ammattilaisten koneen niin applen tietokone tai fujitsun kalliimmat.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat