Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi tietokone samantien rikki

!
02.11.2015 |

Ostin syyskuun alussa uuden läppärin, eli alle 2kk sitten. Siinä oli ensimmäisen parin viikon jälkeen jo pikkuvikoja ja kuukauden kuluttua isompaa häikkää. Kokoajan oltiin yhteydessä asiakaspalveluun, josta annettiin aina uutta neuvoa mitä voisi kokeilla, että kone alkaisi toimia. Nyt sieltä sitten ilmoitettiin, että lähetettävä huoltoon.

Voiko tämä mennä näin, että ostan tietokoneen, joka on ilmeisesti alusta asti ollut risa, enkä saa siitä mitään hyvitystä vaan joudun istumaan odottamassa tuliterää konetta huollosta. Tarvitsen tietokonetta töihin ja opiskeluihin päivittäin, joten turhautuminen on ihan järjettömän suuri.

Auttaako tämmöisessä mitkään kuluttajasuojalait tms. vai pitääkö vaan tyytyä siihen että maksaa paskasta >:-(

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tietoa noista asioista, mutta tosi kurja tilanne. Onneksi koneissa on yleensä aika pitkä takuuaika. 

Vierailija
2/50 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ystävällinen ja kerrot vielä merkin niin osaa muutkin varoa? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuksen kone kyseessä. En muista enää tarkkaa mallia, mutta juuri kesällä julkaistu malli. Ilmeisesti joko ko. mallissa vikaa tai sitten windows 10 ohjelmistopäivitys paskonut koneen.

Ap

Vierailija
4/50 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vastaavassa tilanteessa sain kyllä koneen tilalle odotellessani huoltoa. Ehkä voit vaatia tai ainakin pyytää sellaista.

Kone lähti Tukholmaan huoltoon juuri joulun alla ja ajattelin, että tulee kyllä kestämään. Mutta tulikin jo välipäivinä takaisin. Sen jälkeen on pelannut täysin moitteettomasti jo seitsemättä vuotta. On nyt lapsellani. 

Tästä on kauan, merkki Asus. 

Vierailija
5/50 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostitko Gigantista? 

Vierailija
6/50 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa pitää mennä takuuhuoltoon, vasta sitten saat uuden tilalle tai rahat takaisin. Kannattaa vaatia konetta lainaan sieltä, voi olla että toi rumba jatkuu vielä...

Vierailija
7/50 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu  "oikeudelta ja kohtuudelta" että olet  oikeutettu jonkinlaiseen korvaukseen viallisesta tuotteesta.

Tuotteessa täytyy olla jotain vikaa jos menit liiikkeeseen eivätkä he saaneet sitä toimimaan.

Ei oikeuskäsityksen mukaan riitä että saat esim.kuukausien jälkeen tietsikan takaisin ja olet koko tämän välsien ajan ilman vaan kyllä pitää jotenkin korvata tuo aika. Helpoimmin kävisi jos liike antaisi jonkun laitteen tilalle  tuoksi odotusajaksi.

Vierailija
8/50 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et syyllisty rikokseen jos ilmoitat liikkeen nimen :)

Vierailija
9/50 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on sitten niin vtun tyhmiä. Aina joku tehoton läppäri.

Kone kasataan itse valituista osista ja jos ei osata, niin kysy apua vaikka joltain nuorelta osaavalta mieheltä. Ylilaudaltakin saa hyviä neuvoja, jos kysyy asiallisesti. 21v.m.

Vierailija
10/50 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajaneuvoja. 0718731901

Vierailija
11/50 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus. En viitsisi alkaa edes vastaamaan tähän "naiset on niin vitun tyhmiä kommenttiin, kun joku trolli olet kuitenkin. Se että yksi läppäri on paska, ei tarkoita että kaikki läppärit ovat paskoja ja tehottomia. Ei ole aikaa, rahaa, eikä niin minkäänlaista mielenkiintoa alkaa kasaamaan konetta itse valituista osista, kun pääsääntöisesti kaupasta saa alle tonnilla omiin tarpeisiin riittävän tehokkaan koneen (kirjoittaminen, tekstinkäsittely, nettiselaus, isojen kuvamäärien muokkaus ja lataus). Kiitos kuitenkin oikein asiallisesta kommentistasi. Terveisin, vitun tyhmä nainen

Vierailija
12/50 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kone kasataan itse valituista osista ja jos ei osata, niin kysy apua vaikka joltain nuorelta osaavalta mieheltä. Ylilaudaltakin saa hyviä neuvoja, jos kysyy asiallisesti. 21v.m.

Kerropa vitun viisas mies kuinka kasaat itse läppärin valituista osista?

Mistä saisin edullisimmin komponentit i7 prossuun, 14" Full-HD kosketusnäyttöön, 8 GT ram. 256 SSD . 9 tunnin akunkestoon ja valaistuun näppäimistöön

Vierailija
13/50 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies osti mulle läppärin. On ollut it-alalla töissä yli 20 vuotta ja kasannut monta konetta. Läppäriä nyt ei vaan kannata rueta itse värkkäämään. Aika monessa työpaikassakin, it-alallakin, on yleisessä käytössä läppärit. 

Vierailija
14/50 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoon kone. Jos ostit verkkokaupasta niin sinne kiikutat.  Jos et, kysy mikä on huoltopaikka. Takuu on voimassa joten korjataan ilmaiseksi. Älä ala itse avaamaan konetta tai takuu raukeaa heti.

Vierailija
15/50 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan laittaa läppäriin vähän enemmän rahaa. Marketeissa myydään näitä sekundakoneita, jos haluaa ammattilaisten koneen niin applen tietokone tai fujitsun kalliimmat.

Vierailija
16/50 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako udella että  minkä hintainen kone on kyseessä + mistä ostettu?

Vierailija
17/50 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tosiaan laittaa läppäriin vähän enemmän rahaa. Marketeissa myydään näitä sekundakoneita, jos haluaa ammattilaisten koneen niin applen tietokone tai fujitsun kalliimmat.

Markettikoneet ajaa kyllä tavan tallukalle asiansa ihan täysin. Ei mitään järkeä ostaa jotain 2500e thinkpadia tai macbook prota, jos käyttö on lähinnä face, aavee, kissavideot ja valokuvien varastointi.

Vierailija
18/50 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Läppärit kestää max. 2 vuotta. Omani on vuoden vanha, ja pahalta alkaa näyttää. Löytäis takuulapun vaan jostain... Seuraavaksi ostan tabletin. Niitä saa 60 eurolla.

Vierailija
19/50 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kone siis tekee (tai ei tee?) ? 

Periaatteessa Windowsin ongelmat eivät ole valmistajan syy. Mutta jos ne ilmenevät heti paketista oton jälkeen niin toki kyseessä voi olla fyysinen vika ja siksi takuuhuolto on aiheellinen. 

Jos itse on asentanut esim. Windows 10n ja ongelmat alkavat selkeästi sen jälkeen, ei se kuulu valmistajan takuuseen (siis jos mitään ei ole rikki). Tai koneella on sählätty itse jotain muuta (päällekäisiä tietoturvia, haittaohjelmia yms). 

Myyjällä on oikeus lähettää kone huoltoon, ei sitä tarvitse mitenkään asiakkaalle hyvittää. Se on tottakai ikävää, mutta ei siitä korvauksia ensimmäisellä kerralla saa. Mikä vaan tekninen vempain voi mennä rikki.

Mutta olishan se asiakkaalle kohtuullista, että myyjällä olisi ammattitaitoa sanoa että mistä vika johtuu ja tarvitaanko sitä takuuhuoltoa vai ei. 

Vierailija
20/50 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne mutta myyjällä on oikeus korjata kone "kohtuullisessa" ajassa. Eli viikkojakin voi mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi