Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keneltä sinä perit alkoholismin

Vierailija
28.05.2026 |

Vai mistä opit

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keneltäkään, isä kuoli alkoholiin ja sekä äidillä, että isällä on suvussa alkoholisteja, mutta ei se ole periytynyt.

Onko olemassa jotain suomalaista kenellä ei olisi alkoholismia suvussa?

Vierailija
2/10 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketit kaljahyllyineen ovat pahimpia alkoholismin aiheuttajiani. Hitto vieköön, menenkö vaikka Tokmannille tai Motonettiin ja ennen kassaa minulle tarjoillaan kylmää asennuskaljaa. Sama juttu Lidlissä ja K-marketissa ja Prismassa ja S-marketissa ja Alepassa. Kaljaa! Osta! 

Ostan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikissa sukuhaaroissa on sitä ja moni on siihen menehtynytkin, mutta ehkä se johtui sen aikakauden tietämättömyydestä. Itsellä olisi nyt saunajuomana olutta, mutta eipä tee mieli avata sitä ees.

Vierailija
4/10 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omillani onnistuin .

Vierailija
5/10 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vierestä, mutta aika jännä että miten kielteisesti alkoholismiin tässä maassa suhteudutaan, KUN ottaa huomioon että jokaisessa suvussa sitä täällä on. Ja miten viinaa rakastava maa tämä itse asiassa onkin. Mutta alkoholismiin sairastuminen on jotenkin kyllä aivan perisynti ja häpeä. 🤔

Vierailija
6/10 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan isältä vaikka hän oli sukunsa ainoa holisti. Äitini puolella ei ole alkoholisteja.

Vierailija
7/10 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Isoisä ei dokannut. Isä ei dokannut. Isän veljellä oli ilmeisesti potentiaalia siinä suhteessa, mutta jokin piti poissa noilta teiltä. Isän veljen puolelta serkku tetsasi alkoholismin polkua jonkin aikaa, ja löysi kumppanin, jonka kanssa tinata. Lopettivat sitten yhdessä. Onneksi niin. 

Minä, en ole löytänyt ketään kenen kanssa lopettaa, tai ketään kenen takia lopettaa, joten tänään lasissani on Tapsacolaa, tuplana ja triplana. Tai korostan, minä kyllä löysin ihmisen kenen takia olisin voinut lopettaa, vaan täysin ymmärrettävistä syistä, hän ei halunnut yhteistä elämää kanssani. 

Vierailija
8/10 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen itselleni juoppouden aiheuttanut enkä ole kenenkään apua siihen tarvinnut.

Vierailija
9/10 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammoilta

Vierailija
10/10 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marketit kaljahyllyineen ovat pahimpia alkoholismin aiheuttajiani. Hitto vieköön, menenkö vaikka Tokmannille tai Motonettiin ja ennen kassaa minulle tarjoillaan kylmää asennuskaljaa. Sama juttu Lidlissä ja K-marketissa ja Prismassa ja S-marketissa ja Alepassa. Kaljaa! Osta! 

Ostan.

Minulla sama ohi ei voi kävellä ilman ettei ostaisi jotain juomaa mukaan.

Vierailija
11/10 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhempamme olivat alkoholisteja, me kolme jälkeläistä olemme absolutisteja, joten vastaukseni on että emme keltään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi