Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusperheen asumisratkaisu: isäpuoli yh-äidin kanssa ja isän teineille kaksio

Vierailija

Olen seurustellut miehen kanssa usean vuoden. On nähty lapsien kanssa ja ilman. Tullaan ihan hyvin toimeen, ja kummankin exät  ovat ihan fiksuja. Minulla on yksi lapsi, ekaluokkalainen ja miehellä kaksi lasta: 16 ja 17,5 -vuotiaat lukiolaiset. Miesystäväni on asunut ennestään kolmiossa, jossa lapsilla yhteinen huone. On nähnyt lapsiaan noin joka toinen viikonloppu lisäksi hoitanut harrastuskuljetuksia yms. Puolen vuoden päästä vanhin saa ajokortin, joten sitten voi hoitaa kuljetuksia itse. ( haaveilee siitä itse.) Nuorempi on menossa ensi syksynä vaihto-oppilaaksi.

Itse asun lapseni kanssa kolmiossa, jossa lapsellani oma huone, ja minulla oma huone.

Miehen molemmat lapset haaveilevat lukion jälkeen opiskelupaikasta tässä kaupungissa, jossa asun.

Olemme puhuneet miehen kanssa yhteen muutosta useamman kuukauden ajan. Helpottaisi tapaamistiameidän kahden välillä, koska  mies auu tällä htekellä lastensa kanssa samalla paikkakunnalla noin 70 km päässä täältä. Tältä alueelta ( lapseni koulualueelta) ei oikein löydy suuria perheasuntoja, ja omakotitaloon emme haluaisi muuttaa. Nyt samasta talosta, samasta kerroksesta ( ylin kerros)  on tullut kaksio myyntiin. Toimisiko sellainen järjestely, että teinien makuutilat olisivat tuossa kaksiossa ( samoin kuin ainakin aluksi, myös osa miehen harrastusvälineistä.) Ruokaa yms, tietenkin söisimme tapaamisissa yhdessä jne.

Kommentit (6)

Vierailija

Kuulostaa hyvältä. Mutta kannattaa silti kysyä teineiltä, miltä ratkaisu heistä tuntuisi. Ja mitä mieltä teinien äiti on asiasta, jos heillä on yhteishuoltajuus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Entä lukion loppu? Entä lasten äiti? Nyt isä on nähnyt lapsia vain jokatoinen viikonloppu

No lukion lopun kävisivät tietenkin omassa lukiossaan äidin luona asuen ( elleivät halua muuttaa, mutta kavereita kuitenkin on siellä kotipaikkakunnalla enemmän.) Lähinnä niitä viikonloppuja varten olisi sitten siellä kaksiossa tilaa teineille.

ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat