Ahdistaa tuo Korisevan syöpäuutinen:/

Vierailija

Siitä tulee tässä kuussa 10v kun 40+v äitini kuoli kys tautiin, siis rintasyöpään ja nyt olen itse parin vuoden päästä sen ikäinen kun äitini oli kyhmyn löytäessään ja diagnoosin saadessaan. Ahdistaa ihan helvetisti, tuntuu että päässä napsahtaa. Pitäisi raataa töissä täysiä päiviä saamatta siitä kummempaa iloa/tyydytystä ja palkka on mitä on, ei hurraamista. Eläkesäästäminen olisi pitänyt aloittaa ajat sitten mutta nyt sen teen, lisää vaan paskasta palkasta pois, odottamaan tulevaisuutta jota en tiedä onko sitä edes.

Mikä halvatun järki tässä oikein on, muutaman vuoden kuluttua lapsetkin jo aikuisia ja mitäs minä, jatkan raatamista paskassa työssä paskalla palkalla JOS olen edes elossa.

:´(

Kommentit (7)

Vierailija

Olipas sekava vuodatus, Arjan syöpä ja paska työ ja täti ja sitä ja tätä. Mitäpä jos voit alkaa vaikuttamaan omiin asioihisi. Ja ala elää. Ja jos on syöpäriski, käy siellä mamografissa, ennusteet paranee kun heti löydetään. Tolkkua sun hommiin.

Vierailija

Käy siinä geenitestissä, että onko korkeampi riski sairastua. Niitä tehdään ihan Suomessakin, jopa ilmeisesti julkisella jos on näyttöä mahdollisesta riskistä. 

Vierailija

Samahan se meillä kaikilla on? Työtä tehdään, lapsia kasvatetaan, toivotaan että pysytään terveinä. Ahdistusta ja stressiä on, joillain tavalla niitä pitää yrittää hallita ja tehdä juttuja joista nauttii.

Sulla (ja meillä kaikilla muillakin, tietty) on mahdollisuus tehdä asialle jotain; jos syöpä ahdistaa niin käy tutkimuksissa vaikka vuosittain, siitä saat ainakin hetkeksi huojennusta. Yritä myös pitää mielessä, että se sun ahdistus ja huolestuminen ei auta asiaa yhtään, se syöpä joko tulee tai sitten ei, etkä sä valitettavasti voi asialle mitään. Siihen sen sijaan voit vaikuttaa, miten reagoit ja miten ennakoit asioita. Tsemppiä sulle ap!

Vierailija

Syöpä on siitä paska, että siihen ei voi itse vaikuttaa. Se on lähinnä huonoa onnea. Tai sen verran voit vaikuttaa, että käyt tutkimuksissa säännöllisesti. 

Kaikkeen muuhun tylsään ja paskaan, ap, voit elämässäsi vaikuttaa. 

Vierailija

Sairastumisriskiä voi pienentää terveysvalinnoilla, mutta poistaa riskiä ei tietenkään voi. Toisaalta voi sairastua muihinkin vakaviin sairauksiin tai kuolla auto-onnettomuudessa tai tuntemattoman puukoniskuun. Jokaisen on löydettävä oma mielekkyytensä elämälleen, kun erilaisia kaikki olemme. Kannattaa ahdistuneenakin muistaa elämän ainutkertaisuus ja lyhyys, aikaa ei kannata käyttää turhaan murehtimiseen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat