Aspartaami juomista kurkkuun tuntuma
Aspartaami juomista kurkkuun tulee tuntuma. En osaa selittää, muuta kuin, että tuntuma tulee. Tuleeko kenelläkäön muulla? Mistä se johtuu? Onko se niin epäterveellistä, kun väitetään? Diabeetikkona alkanut nyt juomaan light juomia
Kommentit (14)
Sen verran epäterveellistä että tekee aivoihin pieniä reikiä.
Join töissä lightmehutiivisteestä tehtyä mehua samasta pullosta viikon aina päivittäin huuhtoen pullon. Sitten tiskatessa huomasin, että sitä mehua oli pullon reunoissa ja pohjassa kuin tervaa. Piti raapia irti se mönjä.
kurkkuun ei tule, mut maha tulee kunnolla kipeäksi eli välttelen light-juomia. Kerran pari vuodessa tulee ehkä limua juotu, niin silloin valitsen suosiolla sen sokeriversion.
Aspartaami on myrkkyä. Kannattaa juoda vettä, lasillinen päivässä täysmehua muuten vettä. Itse en ole koskaan käyttänyt mitään aspartaamituotteita. En halua tuollaista myrkkyä kehooni.
Aspartaami muuttuu kehonlämpötilassa myrkyksi-
ja siten sitä saa myydä koska ei ole huoneenlämmössä myrkkyä.
Amerikkalaista osaamista, - Suomessa mm havaittu joskus jossain Lidlin tuotteessa.
Mulle tulee kurkkuun aivan lievästi "ahdistava" olo. Olen miettinyt että olen aspartaamille allerginen. Välttelen myös sukraloosia ja kuten yksi edellä kertoi, itsekin valitsen limusta sen sokeriversion silloin kun sitä juon, eli 1 puolen litran pullo viikossa menee saunajuomana.
Aspartaami sitä paitsi ei minusta edes mitenkään makeuta juomaa, tekee siitä vain oudon makuisen. Jos haluan makeaa, syön sokeria/hunajaa sisältävää tuotetta, en tuollaista moskaa.
Joo! Luulin ain että oon harhanen mut ilmeisestieen?! Eli tulee pieni kipu ja tuntuu oudolta.
Makeutusaineet eivät ole terveellisiä. Kun kysyit, niin vastaus siihen. Monille tulee vatsaoireita tai muuta.
Aspartaamia ei hyväksytty elintarvike käyttöön ennen kuin Rumsfield solutti myyränsä senaattin jai sai läpi tuon hyväksynnän. Donald Rumsfield työskenteli elintarviketeollisuuden palveluksessa ennen ulkoministeriyttään. Vuosisadan huijaus.
Vierailija kirjoitti:
Aspartaamia ei hyväksytty elintarvike käyttöön ennen kuin Rumsfield solutti myyränsä senaattin jai sai läpi tuon hyväksynnän. Donald Rumsfield työskenteli elintarviketeollisuuden palveluksessa ennen ulkoministeriyttään. Vuosisadan huijaus.
Oliko niin että löydettiin tämä aine kun kehiteltiin uusia hyönteismyrkkyjä? Margariinihan oli aluksi myös teollisuuskoneiden osien voitelua varten kun keksittiin että tätähän voi alkaa syöttää ihmisille ja tienata kun laittaa rasiaan sydämen kuvan. Kysyin kerran margariinin ostajalta että miksi ostaa margariinia niin sanoi että kun on hyväksi sydämelle ja osoitti rasiassa olevaa sydämen kuvaa.
Aspartaamista tulee helvatin moinen päänsärky itselläni. Ensin ajattelin ettei se voi siitä tulla, mutta kyllä vain. En juo enää light-juomia.
No mulla on ollu tän "kurkkuun tuntuma" lisäks päänsärkyä. Mitä ei koskaan ole, ei edes krapulassa. Kyllä tästä selvästi huomaa, et ei ainakaan mun kropalle sovi tää. Jo pienenä ihmettelin, ku pepsi maxista tulee kans sama homma. Näköjään muillekkin tulee, en ole siis yksin
Ylös!