Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei vienyt minua sairaalaan synnytyksen alkaessa edellisen päivän PIKKU RIIDAN TAKIA

Vierailija

Riita, tai oikeastaan kina koski sitä kun sanoin että tiskaan tästedes aina itse, koska hän laittaa likaisia astioita kaappiin, muovikulhot rasvassa ja lasien reunoissa vanhat piimät yms.

Riita oli torstaina ja pe-aamuyöstä synnytykseni alkoi. Huusin kuin tapettava kivusta että nyt lähdetään sairaalaan, mies käänsi kylkeään ja sanoi "Kai sinne pääset ilman minun apuanikin kun teet kaiken muutenkin kuulemma itse ja paremmin"

Onneksi, siis onneksi miehen veli oli meillä yötä kun tekee meillä remppaa ja hänellä oli sen verran enemmän järkeä päässä että auttoi minut autoon ja syöksyimme sairaalaan.

Ei voi ihan oikeasti olla totta, että 40-vuotias mies käyttäytyy vakavassa tilanteessa noin. No nyt synnytys on ohi ja terve poika tuli vaikkakin 2vk etuajassa.

Mies ei ole edes pyytänyt anteeksi ja en anopin kuullen viitsinyt alkaa sairaalassa huutaa hänelle. Ihan kuin olisi 5-vuotias.

Sivut

Kommentit (63)

Vierailija

Mä olisin synnytyksen jälkeen todennut, että osaan hoitaa tämänkin itse. Ei vittu mikä pässi. Siinä olis sitten ollutkin hätä kädessä jos olis jotakin tapahtunut kun ei ole apu lähellä.

Vierailija

Onnittelut tuoreelle äidille!

Sitten vakavampaan: normaali mies lähtisi viemään pahinta vihollistaankin sairaalaan synnytyksen alkaessa. Normaalilla ihmisellä olisi niin paljon empatiaa edes syntymätöntä lasta kohtaan, että ei pelleilisi terveydella. Lisäksi on huomattavaa, että jos esim. liikenteessa törmäisi naiseen, joka on synnyttämässä, niin ihminen syyllistyy rkokseen, jos ei auta.

Onneksi sinulla on todistajana miehesi veli. Miehesi on syyllistynyt henkiseen välkivaltaan ja oli todella älytön. Minun mielestäni tuollaiseen mieheen ei voi enää luottaa. Jos hän jättää sinut yksin sillä hetkellä kun eniten apua tarvitset, niin miten voit elää hänen kanssaan enää tästä lähtien. Oletko vielä sairaalassa? Pyydä luoksesi sairaalan sosiaalityöntekijä ( millä nimellä se siellä kulkeekaan.) Kerro hänelle tilanne, ja kysy, mitä sinun hänen mielestään pitäisi tehdä.

Ja niin uskomatonta kuin se on, niin toista itsellesi, että on ihan totta, että miehesi ei sinua sairaalaan viitsinyt viedä riidan takia. Tärkeintä on nyt myös, että haalit itsellesi apua kotiin. Todennäköisesti mies ei tule sinua auttamaan myöskään kotona vauvan kanssa, kun ei sinua synnytykseen auttanut. Kerrot todellakin ( joskin ilman tunnekuohuja, voi olla vaikeaa synytyksen jälkeen) tapahtuneesta vanhemmillesi, ystävillesi, ja jopa sille anopille ( tai pyydät miehen veljeä kertomaan anopille.) Jos anoppisi on järkevä, kuten tämä toinen poika, niin voit hänestäkin saada apua.

Vierailija

Aiotko jatkaa miehen kanssa? 

Mä en jatkaisi. Jos on noin idiootti noin tärkeässä asiassa, niin on oikeasti varmaan kusipää koko ajan. Sä vain et "huomaa" sitä. Normaali ihminen ei todellakaan käyttäydy noin. Ei hän ainakaan rakasta sua eikä lastanne yhtään. 

huh huh

Pitäisin kunnon puhuttelun. Pelottelisin sille kaikki verisimmät faktat mitä olisi voinut sattua sinulle ja hänen lapselleen. Eikö mies tuossa vaiheessa tajua että raskaana ollessa mitättömimmätkin asiat voi äitiä ärsyttää? Ettekö ole käyneet yhdessä neuvolassa?

idiootti

Vierailija kirjoitti:

Sinun nalkuttamisesi siis aiheutti riidan.

Sitä saa mitä tilaa.

Pää kiinni ellet ole kokenut mitä on olla raskaana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun nalkuttamisesi siis aiheutti riidan.

Sitä saa mitä tilaa.

Pää kiinni ellet ole kokenut mitä on olla raskaana.

Alentaako raskaus jotenkin syyntakeisuutta tekemisiinsä ?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat