Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei vienyt minua sairaalaan synnytyksen alkaessa edellisen päivän PIKKU RIIDAN TAKIA

Vierailija
02.11.2015 |

Riita, tai oikeastaan kina koski sitä kun sanoin että tiskaan tästedes aina itse, koska hän laittaa likaisia astioita kaappiin, muovikulhot rasvassa ja lasien reunoissa vanhat piimät yms.

Riita oli torstaina ja pe-aamuyöstä synnytykseni alkoi. Huusin kuin tapettava kivusta että nyt lähdetään sairaalaan, mies käänsi kylkeään ja sanoi "Kai sinne pääset ilman minun apuanikin kun teet kaiken muutenkin kuulemma itse ja paremmin"

Onneksi, siis onneksi miehen veli oli meillä yötä kun tekee meillä remppaa ja hänellä oli sen verran enemmän järkeä päässä että auttoi minut autoon ja syöksyimme sairaalaan.

Ei voi ihan oikeasti olla totta, että 40-vuotias mies käyttäytyy vakavassa tilanteessa noin. No nyt synnytys on ohi ja terve poika tuli vaikkakin 2vk etuajassa.

Mies ei ole edes pyytänyt anteeksi ja en anopin kuullen viitsinyt alkaa sairaalassa huutaa hänelle. Ihan kuin olisi 5-vuotias.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan kanssa pärjää paremmin yksin, kun on ihan oikeasti yksin. Vittumaisinta on se että perheessä on toinen aikuinen joka osallistuu kun/jos jaksaa, mutta äitinä olet periaatteessa yh.

Ylläoleva on niin totta kuin olla voi. Olen kokenut saman ja eron jälkeen arki muuttui sata kertaa sujuvammaksi kun miehen osallistumattomuus ei ärsyttänyt, eivätkä hänen tiskinsä ja pyykkinsä olleet ympäri kämppää, eikä hänen valituksensa kaikunut koko ajan korvissani.

Vierailija
62/63 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet vielä sairaalassa, puhu sosiaalityöntekijälle.

Ainoa vaihtoehtosi ei todellakaan ole jäädä yhteen tuon miehen kanssa. 

Yhdyn tähän. Vaikka lähes jokainen tässä ketjussa neuvoo sinua jättämään miehen, et voi tehdä näin isoa päätöstä keskustelupalstan neuvojen perusteella. Tarvitset puolueettoman ihmisen kuuntelemaan sinua ja arvioimaan tilannetta kanssasi. Sairaalan sosiaalityöntekijä on varmasti kohdannut vastaavia tilanteita aikaisemmin ja osaa kokemuksensa perusteella kertoa mitä vaihtoehtoja sinulla. Hän tietää myös miten yleistä tällainen käytös on ja kuinka paljon siitä on syytä huolestua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuhan ne perhesurmatkin tekee...

Mä en jäis kyllä selvitteleen asiaa tollasen miehen kanssa, vaan lähtisin saman tien. Sairaalan sosiaalityöntekijän kanssa juttelet ja tsekkaat, pääsetkö vaikka ensi- ja turvakotiin, kun kotona on tuommoinen tilanne. Sitten hankit itsellesi asunnon tai nakkaat ukon pihalle. Kahdestaan sen kanssa en enää ikinä olis, sen verran ala-arvoista käytöstä. Periaatteessa kyseessä oli heitteillejättö ja tuollaiseen mieheen en ikinä enää luottaisi.

Pellolle moinen, ei lieventäviä asianhaaroja. Ja jatkossa, muistat, että hoidat homman paremmin itse, myös seksin puolella. Huonosti tiskatut astiat voivat johtaa ruokamyrkytykseen ja vauvalle tulee ainaskin mahanpuruja niistä.

Ja vielä, jatkoa ajatellen kannattaa hankkia se tiskikone.