Minkälaisia ovat tuntemanne ns. henkiset ihmiset?

Vierailija

Tai koetko itse olevasi sellainen ja mitä se sinulle tarkoittaa ja mitä ajattelet ihmisistä jotka eivät ole kiinnostuneita henkisyydestä? Tarkoitan henkisyydellä siis kaikkea mahdollista kristinuskosta enkeliterapiaan.

Kommentit (13)

Vierailija

Ei sellaiset fiksuimmasta päästä taida yleensä olla... Tämän huomattuani suhde ei etene. Mulla on rajoitteeni; rajaan kiinnostuneksi vain itselleni riittävän fiksuihin. :O

Siis syvällisyyttä minä arvostan, arvostan sellaista tummempaakin luonnetta, tai mitäköhän se oikein on, ehkä kykyä kestää ja käsitellä kaikkea ja samalla oppia, mutta paasaaminen jostain jopa huuhaasta ja elämän huippuoivalluksista aivan kuin toisilla ei olisi omasta takaa kykyä ja kapasiteettia pohdiskella elämää sen eri kanteilta... no tuossa on ovi. Mitä viisaampi itsekin ajatellut ihminen, sitä vähemmän hän tyrkyttää toisille yhtään mitään. Joskus voisi enneminkin lähestyä kysymällä nokkelia oivalluksia tuottavia kysymyksiä, mutta sitä virhettä ei kannata ajattelukykyisen ihmisen kanssa tehdä että lähtee etenemään "saarnaamalla".

Vierailija

En koe olevani hengellinen ihminen mutta ajattelen niin, että elämässä tärkeintä on se, että selviää, ja se, että löytää ne asiat, jotka tuovat sitä voimaa siihen selviytymiseen. Jos se on henkisyys tai enkeliterapia, niin sitten on.  Ja jos ihmisellä on tällaisia henkisiä kokemuksia, niin ne ovat hänelle totta, enkä minä ainakaan niitä kyseenalaista.

Useimmat ihmiset kuuluvat tähän samaan melko yksinkertaiseen massaan kuin minäkin. Heidän varassaan ei ole ihmiskunnan tekninen eikä älyllinen eikä henkinenkään kehitys. Minä en todellakaan olisi koskaan keksinyt internettiä enkä kännykkää enkä tahdistinta enkä lentokonetta, joten maailmassa voi olla melko paljon muitakin asioita, joita minä en osaa edes kuvitella ja joista en tiedä mitään, ennen kuin joku ne mulle opettaa tai jotka itse näen. Henkiset asiat voivat olla tai voivat olla olematta tosia, minä en voi sitä tietää.

Vierailija

Helppouskoisia idiootteja. Kykenemättömiä ajatteluun. Ilkeitä ja täysin moraalittomia. Näille on vain se oma napa ainoa millä on väliä. Valehtelevat minkä kerkeävät.

Vierailija

Taikauskoisia, epärationaalisia, helposti höynäytettäviä, rasittavaa seuraa. Eräs läheiseni käytti kuusisataa euroa taikavoimia sisältävään jalkakylpylaitteeseen, joka värjää veden ruosteen avulla ruskeaksi. Tällainen ihmisten kusettaminen saisi olla laitonta.

Vierailija

Ennen kaikkea onnellisia. Tarkoitan nyt valaistuneita tai mitä nimeä itse kukakin haluaa käyttää ihmisestä, joka on saavuttanut etsimänsä henkisellä tiellä, esimerkkinä palstalle kirjoitellut Kristitty mystikko. Itse koen olevani henkinen etsijä ja esim. kumppanina olen tällä hetkellä aika vaativa, kun arvostan eri asioita kuin valtaväestö ja toivoisin samaa kumppaniltani. Mutta joku päivä minusta tulee hurjan onnellinen -tiedän sen 😊

Vierailija

Mun yksi tuttu on ja hän on aivan ihana ihminen. Hän tekee työkseen just jotain enkeliterapioita, maditaatiota, kristallijuttuja, jotain jumalatar-juttuja jne. Viihdyn todella hyvin hänen seurassaan ja jo ensimmäisestä tapaamisesta asti hän on tuntunut sellaiselta vanhalta tutulta. Tosi ihana ja lämmin tyyppi kaikin puolin :) 

Itsekkin koen olevani vähän. Tai en ainakaan ole se yltiö rationaalinen tyyppi joka uskoo vain evoluutioon ja siihen että kun ihminen kuolee, siitä tulee madonruokaa. Musta se nyt ei niinkään näy päällepäin ja aika harvoin tulee kavereiden kanssa juteltua näistä. Kyllä mä uskon ehdottomasti karmaan ja sieluelämään. Ei ihmisen sielu kuole ruumiin mukana. Sitä en vain tiedä mitä sielulle sitten tapahtuu kun ruumis kuolee. Joskus musta tuntuu että tietenkin se siirtyy seuraavaan syntyvään vauvaan, toisinaan musta tuntuu että se menee johonkin suurempaan "sielujen massaan" joka ohjailee elämää täällä, pitää huolta meistä ihmisistä jne.. Ja joskus taas uskon että kaikkialla luonnossa on henkiä.. Ja kyllä mä uskon just vaikka noihin enkeleihin mistä toi tuttuni on puhunut.

Ei nää jutut vaikuta mun elämän mitenkään ihmeellisesti. Toki ehkä juuri näkemysteni vuoksi arvostan luontoa, muita ihmisiä ja eläimiä tosi paljon, ja ehkä enemmän kuin jos olisin yltiö rationaalinen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Helppouskoisia idiootteja. Kykenemättömiä ajatteluun. Ilkeitä ja täysin moraalittomia. Näille on vain se oma napa ainoa millä on väliä. Valehtelevat minkä kerkeävät.

Kuvauksesi ei millään lailla sovi henkisiin ihmisiin, olet sekoittanut asiat pahan kerran. Jos joku tuntemasi ihminen on tuollainen ja kutsuu itseänsä henkiseksi ei se silti hänestä sellaista tee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Taikauskoisia, epärationaalisia, helposti höynäytettäviä, rasittavaa seuraa. Eräs läheiseni käytti kuusisataa euroa taikavoimia sisältävään jalkakylpylaitteeseen, joka värjää veden ruosteen avulla ruskeaksi. Tällainen ihmisten kusettaminen saisi olla laitonta.

Taikauskoisuus, yksinkertaisuus, asioiden kyseenalaitsemattomuus ei ole henkisyyttä.

Vierailija

He ovat ihmisiä jotka kunnioittavat muita riippumatta näiden maailmankatsomuksesta. Ajattelevat pintaa syvemmälle. Elmänarvoissa materia ei ole päällimmäisenä. Heidän tspainoisuutensa ja onnellisuutensa ei ole riippuvainen ulkoisista tekijöistä eikä muiden mielipiteistä. Ystävällisiä, luotettavia, rauhallisia.

Vierailija

Tuntemani hengelliset ihmiset (esim. ev.lut. aktiiviseurakuntalaisia ja myös lestadiolaisia sekä pari muslimia) ovat  enimmäkseen ihan fiksuja ja "tavallisia" kansalaisia. 

Sitten tunnen henkistyneitä ihmisiä, jotka pikkuhiljaa tulkitsevat kaikkea ympärillä tapahtuvaa ja ihmisten sanomisia joidenkin yksisarvisten, enkeleiden ja tarot-korttien kautta. Heistä on tullut jotenkin epätasapainoisia (osa on tainnut olla jo ennen henkistymistä) ja tuntuu, että tää reaalimaailma on heille liian rankkaa, vähän semmosia ressukoita. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat