minulla menee 9 tuntia jos käyn kaupassa, tiskaan ja teen ruokaa

Vierailija

Sinä päivänä ei siis paljon muuta pysyt tekemään.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Tämä taisi olla se pakko-oireinen, jonka piti ensin pestä itseään suihkussa pari tuntia ennen kuin pystyi lähtemään kauppaan, ja tukihenkilökin piti saada mukaan? On kirjoitellut täällä ennenkin.

Vierailija

Minulla taas menee jo pelkkään aamukakkaan kolme tuntia, aamupalaan 5 tuntia, pukemiseen 7 tuntia ja sitten onkin taas aika käydä nukkumaan.

Miksi en saa mitään aikaiseksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

OCD?

Hankit ruuat ja teet ne armeijalliselle jonka jälkeen tiskaat astiat käsin?

On ocd, asun yksin ja teen vain ruoan itselleni. Käsin tiskaan. pakko-oireet vaikeuttavat. esim asiat pitää tarkastaa monta kertaa. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä oletat täältä saavasi, reseptejä?

Vertaistukea. Täällä on ollut muutama ketju, joissa pakko-oireiset kertovat elämästään. Olisi ihanaa jutella jonkun kanssa asiasta. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaistukea. Täällä on ollut muutama ketju, joissa pakko-oireiset kertovat elämästään. Olisi ihanaa jutella jonkun kanssa asiasta. ap

Onko sinulla tuohon lääkitystä, entä hoitava lääkäri, onko psykiatri. Mitä hoitoosi kuuluu, etkö saa terapiaa. Tuosta on mahdollista toipua,mutta se vaatii työtä, jonka joudut tekemään terapeutin avulla. Siedätätkö itseäsi, ihan opettelen pois pakko-oireista. On mahdollista tulla oireettomaksi, läheinen on sairastanut samaa oireyhtymää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla tuohon lääkitystä, entä hoitava lääkäri, onko psykiatri. Mitä hoitoosi kuuluu, etkö saa terapiaa. Tuosta on mahdollista toipua,mutta se vaatii työtä, jonka joudut tekemään terapeutin avulla. Siedätätkö itseäsi, ihan opettelen pois pakko-oireista. On mahdollista tulla oireettomaksi, läheinen on sairastanut samaa oireyhtymää.

Ei ole tällä hetkellä muuta lääkitystä kuin rauhoittavat. Masennuslääkkeillä oloni oli niin huono, että en pystynyt kuntouttamaan itseäni. On psykiatri, olen käynyt psykiatrilla siis jo 7 vuotta. En saa enää terapiaa, käyn n kerran mielenterveystoimistossa sairaanhoitajan juttusilla. Siedätän itseäni, mutta se on hankalaa, koska minulla on pakko-oireita koskien lähes jokaista toimea mitä teen. Lisäksi on tullut pakkoajatukset. Ja tuo kerran kuussa sh:n tapaaminen on liian harvoin eikä minulla ole voimia yksin altistaa itseäni lisää. Esim minun pitää kuitenkin mennä kuntouttavaan toimintaan useita kertoja viikossa, jos en tee kotona lähtiessä pakko-oireita, en pysty lähtemään ollenkaan. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OCD?

On ocd, asun yksin ja teen vain ruoan itselleni. Käsin tiskaan. pakko-oireet vaikeuttavat. esim asiat pitää tarkastaa monta kertaa. ap

...

Olen pahoillani puolestasi, ilmeisesti lääkkeistä ei ole paljonkaan apua sinulle? Mitä muuta olisi tehtävissä? Onko muista vaihtoehtoja?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

OCD?

...

Olen pahoillani puolestasi, ilmeisesti lääkkeistä ei ole paljonkaan apua sinulle? Mitä muuta olisi tehtävissä? Onko muista vaihtoehtoja?

No ainakin tuolla mielenterveystoimistossa käyn niinkauan kuin heillä on resursseja mut siellä pitää. Sitten yritän päästä psykoterapiaan jossain vaiheessa, olen siis yhden jakson käynyt mutta siinä oli pääasiallisena syynä toinen psyykkinen sairaus ja pakko-oireinen hoito jäi kesken. Kelalla  on siis 5 vuoden karenssi, joten en voi heti hakea uutta jaksoa vaan pitää odotella tässä muutama vuosi sitä kuntoutuspsykoterapiaa. Julkiselta puolelta on todella vaikeaa saada psykoterapiaa. Laitamme kuitenkin lääkärin kanssa hakemuksia jos jostain erityisrahastosta saisi tukea. Kaikki on niin tiukassa. Olen lisäksi kuntouttavassa toiminnassa joten jotain sisältä on arjessa. Olen kyllä hyvin väsynyt tähän kaikkeen. ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat