Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdota koirarotua meille!

Vierailija

Koiran hankinta ei ole juuri nyt ajankohtainen. Meillä on koira, mutta sillä on jalkavaivaa, joten valitettavasti emme voi pitää koiraa kovin montaa vuotta enää. Haluaisin jo hyvissä ajoin hakea tietoa eri roduista, jotta löytäisimme meille mahdollisimman sopivan koiran. Tässä kriteerejä:

- Aika pienikokoinen (tämä ei ole mitenkään ehdoton, tykkäisin itse pienemmästä koirasta, mutta keskikokoinenkin käy)

- Ei riistaviettiä (meillä koira saa olla vapaana pihalla ja lisäksi otamme koiran usein metsään - ei ole kiva, jos koira lähtee jatkuvasti jonkun elukan perään)

- Sopii lapsiperheeseen

- Kestää kylmää (mielellään ei pukemista)

- Turkki on lyhyt ja helppohoitoinen

- Ei haittaa, jos koira on kova haukkumaan

- Ei koiraa, joka vaatii ylenmäärin aktivointia, touhua ja harrastetta, tai muuten alkaa tuhostella tai käyttäytyä ongelmallisesti

- Ei erikoista rakennetta, joka vaikeuttaa koiran elämää (lyhyitä jalkoja, kuonottomuutta, mulkosilmiä)

-

Villakoiraa olen kovasti harkinnut, mutta epäilyttää kylmänsietokyky ja oma motivaatio turkin hoitoon.

-

No niin, saa ehdottaa!

Sivut

Kommentit (91)

Vierailija

Gööttiä tai corgia oisin ehdottanut mutta miksi ei lyhytjalkaista? Sheltti? Sillä on kyllä vähän turkkia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Gööttiä tai corgia oisin ehdottanut mutta miksi ei lyhytjalkaista? Sheltti? Sillä on kyllä vähän turkkia.

Meillä on juuri corgi, eikä koskaan enää :( Ihana koira muuten, mutta en halua enää ottaa koiraa, jolla on niin epäterve rakenne.

-

Shelttiä en halua turkin takia. Vanhemmilla on collie, jota usein hoidamme, ja en yhtään lämpene sille turkille!

-

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

mun porukoilla on Tiibetinspanieli. Hommatkaa semmone.

Mites se turkki? Saa kertoa kokemuksia hoidosta!

-

Ap

Vierailija

Noilla kriteereillä mikään koira ei sovi sinulle.

Kaikki koiran piirteet ovat mielestäsi ongelmia.

Osta tamakotsi.

Vierailija

Ehdottomasti ei villakoiraa, älykäs rotu joka vaatii todella paljon aktivointia ja tekemistä tai alkaa hyppiä seinille!

shetlanninlammaskoira ehkä, tosin pitkä turkki mutta ei mahdoton hoitaa. vaikka vaatiihan sekin aktivointia ja touhuamista. Onko oikeasti edes olemassa ns. sohvaperunarotua?

espanjanvesikoira, islanninlammaskoira..

riistaviettikin on aika hyvin hallittavissa koulutuksella, itsellä neljä lintukoiraa ja kulkevat kyllä vapaana metsässä ja mökillä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tiibetinterrieri ja partakone.

Yhdellä perhetutulla on tuollainen, ja on kuulemma aivan ihana koira (en ole tavannut, mutta vanhempani ovat). Mutta mitenkähän on, jos leikkaa pitempikarvaisen turkin lyhyemmäksi? Toimiikohan se silloin hyvin, siis lämmittääkö ja pysyy puhtaana?

-

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Borderterrieri.

Tätä oon muuten itsekin ajatellut! Mun yläasteaikaisella kaverilla oli tämmöinen. En kauheasti fanita borderterrierin ulkonäköä, mutta se on kyllä ihan sivuseikka!

-

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti ei villakoiraa, älykäs rotu joka vaatii todella paljon aktivointia ja tekemistä tai alkaa hyppiä seinille!

shetlanninlammaskoira ehkä, tosin pitkä turkki mutta ei mahdoton hoitaa. vaikka vaatiihan sekin aktivointia ja touhuamista. Onko oikeasti edes olemassa ns. sohvaperunarotua?

espanjanvesikoira, islanninlammaskoira..

riistaviettikin on aika hyvin hallittavissa koulutuksella, itsellä neljä lintukoiraa ja kulkevat kyllä vapaana metsässä ja mökillä

Anteeksi, en huomannutkaan viestiäsi! Mjaa, mä oon hoitanut paljonkin tätini koiraa, ja ainakin se viihtyi semmoisella ihan normaalilla lenkityksellä. En sitten tiedä, oliko jotenkin harvinainen yksilö.

-

En ole etsimässä mitään sohvaperunarotua, mutta en siis mitään bordercollieta. Sellaista koiraa, jolle riittää normaali lenkkeily, pihassa oleminen ja metsässä käyminen.

-

Islanninlammaskoiraa oon itsekin harkinnut! Mites nuo vesikoirat, nekö tarkenevat hyvin?

-

Varmasti koulutuksella saa minkä tahansa koiran toimimaan kuin unelma, mutta en tiedä, olenko ihan niin armoitettu koirankouluttaja!

-

Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat