Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdota koirarotua meille!

Vierailija
31.10.2015 |

Koiran hankinta ei ole juuri nyt ajankohtainen. Meillä on koira, mutta sillä on jalkavaivaa, joten valitettavasti emme voi pitää koiraa kovin montaa vuotta enää. Haluaisin jo hyvissä ajoin hakea tietoa eri roduista, jotta löytäisimme meille mahdollisimman sopivan koiran. Tässä kriteerejä:

- Aika pienikokoinen (tämä ei ole mitenkään ehdoton, tykkäisin itse pienemmästä koirasta, mutta keskikokoinenkin käy)

- Ei riistaviettiä (meillä koira saa olla vapaana pihalla ja lisäksi otamme koiran usein metsään - ei ole kiva, jos koira lähtee jatkuvasti jonkun elukan perään)

- Sopii lapsiperheeseen

- Kestää kylmää (mielellään ei pukemista)

- Turkki on lyhyt ja helppohoitoinen

- Ei haittaa, jos koira on kova haukkumaan

- Ei koiraa, joka vaatii ylenmäärin aktivointia, touhua ja harrastetta, tai muuten alkaa tuhostella tai käyttäytyä ongelmallisesti

- Ei erikoista rakennetta, joka vaikeuttaa koiran elämää (lyhyitä jalkoja, kuonottomuutta, mulkosilmiä)

-

Villakoiraa olen kovasti harkinnut, mutta epäilyttää kylmänsietokyky ja oma motivaatio turkin hoitoon.

-

No niin, saa ehdottaa!

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borderterrierillä on ihan helkkaristi riistaviettiä. Muutenkin ovat melko kovapäisiä corgiin verrattuna, jos siis haette samantyyppistä luonteeltaan. Villakoirilla on ongelmia etupään kulmausten kanssa.

Vierailija
22/91 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomenlapinkoira, mutta silläkin on pitkä turkki.

Mä karsastan ihan hirveästi sitä pitkää turkkia, muuten tietenkin olisi kiva koira. Tuo corgin turkki on niin hyvä, pysyy puhtaana, kuivuu hyvin ja on tosi lämmin, että oon ehkä liiankin nirso turkin suhteen.

Tää oli siis ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tössäsi heti ensimmäiseen kohtaan, koska en kykene suosittelemaan kenellekään mitään alle puolen metrin korkuista koiraa.

Vierailija
24/91 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borderterrieriä en kyllä ottaisi noilla spekseillä. Turkki on helppo hoitaa mutta ei se kyllä ulkona tarkene. 

Vierailija
25/91 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko vaikea yhdistelmä toi kylmänsietäminen ja lyhyt/helppo turkki. Muut kriteerit kuulostaa musta taas oikein kohtuullisilta, enkä ymmärrä ihmisten nillitystä ja mukahauskoja kommentteja jostain tamagocheista

Vierailija
26/91 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Borderterrierillä on ihan helkkaristi riistaviettiä. Muutenkin ovat melko kovapäisiä corgiin verrattuna, jos siis haette samantyyppistä luonteeltaan. Villakoirilla on ongelmia etupään kulmausten kanssa.

No tämä on hyvä tietää! Ei sen koiran tarvitse olla corgi 2, mutta olisi kyllä hyvä, että koiran kouluttaminen ei olisi ihan hirveän hankalaa, koska tiedän oman rajoitteeni siinä.

-

Mitä nuo villakoiran rakenneongelmat tarkoittavat käytännössä, millaisia ongelmia siis tuottavat?

-

Ap

Vierailija
27/91 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tössäsi heti ensimmäiseen kohtaan, koska en kykene suosittelemaan kenellekään mitään alle puolen metrin korkuista koiraa.

Luepa tarkemmin :)

-

Ap

Vierailija
28/91 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhamyymälästä joku koirapatsas? Ei vaadi ylenmäärin aktivointia, touhua ja harrastetta, ei riistaviettiä. Kestää kylmää. Helppohoitoinen.

Vierailija
29/91 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Borderterrieriä en kyllä ottaisi noilla spekseillä. Turkki on helppo hoitaa mutta ei se kyllä ulkona tarkene. 

Ok, tämä on hyvä tietää :)

-

Ap

Vierailija
30/91 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jack russel tai parsonrussel? Pari kertaa vuodessa turkki nypittävä, mutta jos ei itse tätä halua tehdä niin löytyyhän niitä trimmaajia sitten.

Vierailija
31/91 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko vaikea yhdistelmä toi kylmänsietäminen ja lyhyt/helppo turkki. Muut kriteerit kuulostaa musta taas oikein kohtuullisilta, enkä ymmärrä ihmisten nillitystä ja mukahauskoja kommentteja jostain tamagocheista

Heh, corgilla on kyllä maailman paras turkki (mun mielestä) :)

-

Ihmiset, jotka haluavat länkyttää, länkyttävät, vaikkei asiaa olisikaan. Ei siitä kannata välittää :)

-

Ap

Vierailija
32/91 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jack russel tai parsonrussel? Pari kertaa vuodessa turkki nypittävä, mutta jos ei itse tätä halua tehdä niin löytyyhän niitä trimmaajia sitten.

Russelit ovat kyllä mun mielestä aivan ihania koiria, niitä on ollut lähipiirissä monta. Mutta tarkenevatko ne hyvin? Yksi pitkän linjan russel-ihminen on kyllä sanonut, että kun rodusta on tullut suosittu, koirissa on tosi paljon sekä sairaita että luonteeltaan huonoja koiria. Osaatko kommentoida tähän?

-

Ap

Vierailija
33/91 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labbis?

Vierailija
34/91 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

Ihmiset, jotka haluavat länkyttää, länkyttävät, vaikkei asiaa olisikaan. Ei siitä kannata välittää :)

-

Ap

niin no tietty riippuu mitä tarkoitat "kylmällä" sellaista yli -5 astetta  vai alle -20 asteen pakkasta?

Vierailija
35/91 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://koirarodut.suntuubi.com/

Tuolta kattelet läpi nuo rodut mitä on tähän mennessä ehotettu. Musta tuo on aika hyvä sivusto kun siellä kerrotaan roduista negatiivisiakin asioita.

Meillä on borderterrieri, mutta en mä sen kanssa olisi pentuna pärjännyt jos olisi ollut lapsia. 2-3-vuotiaana siitä tuli oikeasti toimiva olento ja sen olemassaolo on siitä lähtien ollut suuri ilo. Mutta terävä, kovapäinen, itsenäinen ja älykäs pentu joka vaatii tuntikausia energian purkamista päivässä ei olisi toiminut lapsiperheessä. Se on kyllä aina ollut lapsisosiaalinen eikä lasten tulo sitten myöhemmin ollut mikään ongelma.

Vierailija
36/91 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä villakoirat imuroidaan.

Mies

Vierailija
37/91 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Labbis?

Mä kyllä tykkäisin labbiksesta. Mies on tosin aina sanonut, että labbis on liian iso jne., mutta luulen, että tämä on vain tottumiskysymys. Mutta saako ei-käyttökoiralinjaa muuta kuin niitä hirveän raskasrakenteisia yksilöitä? Mä tykkäisin mieluummin, että koira olisi aika kevyehkö. Semmoinen käyttölinjainen labbis on kyllä niin kaunis koira, mutta olisikohan se meille liian riistaviettinen?

-

Ap

Vierailija
38/91 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

-

Ap

niin no tietty riippuu mitä tarkoitat "kylmällä" sellaista yli -5 astetta  vai alle -20 asteen pakkasta?

No Suomen oloihin olen ottamassa, enkä asu Etelä-Suomessa. Me tehdään paljon metsäretkiä, joten semmoinen koira pitäisi olla, joka tarkenee siellä, tai pystyy  oleilla omassa pihassa pitkään, kun ulkoillaan.

-

Ap

Vierailija
39/91 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttölinjaiset koirat ei sovi teille mistään roduista kun ne vaatii sitä työn teettämistä koiralla.

Vierailija
40/91 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://koirarodut.suntuubi.com/

Tuolta kattelet läpi nuo rodut mitä on tähän mennessä ehotettu. Musta tuo on aika hyvä sivusto kun siellä kerrotaan roduista negatiivisiakin asioita.

Meillä on borderterrieri, mutta en mä sen kanssa olisi pentuna pärjännyt jos olisi ollut lapsia. 2-3-vuotiaana siitä tuli oikeasti toimiva olento ja sen olemassaolo on siitä lähtien ollut suuri ilo. Mutta terävä, kovapäinen, itsenäinen ja älykäs pentu joka vaatii tuntikausia energian purkamista päivässä ei olisi toiminut lapsiperheessä. Se on kyllä aina ollut lapsisosiaalinen eikä lasten tulo sitten myöhemmin ollut mikään ongelma.

Kiitos!

-

Ehkä tuo borderterrieri on meiltä sitten poissuljettu!

-

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi