Kunka kauan kehtaa olla maksamatta lainaa ystävälle?
Jos olet lainannut suuren summan rahaa ystävältä, kuinka kauan kehtaat olla maksamatta lainaa? Mitä selityksiä olette keksineet? Kestikö ystävyys kuitenkin samanlaisena vaikket maksanut takaisin?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Jos olet lainannut suuren summan rahaa ystävältä, kuinka kauan kehtaat olla maksamatta lainaa? Mitä selityksiä olette keksineet? Kestikö ystävyys kuitenkin samanlaisena vaikket maksanut takaisin?
Miten niin kehtaa ja kuinka kauan??? Ei sitä tarvitse maksaa ikinä takaisin ellei lainasta ole tehty kirjallista todistusta. Ystävän omaa tyhmyyttä jo lainaa suuren summan epävirallisesti eikä vaadi lainaajalta velkakirjaa, jossa on nimet alla. Sitä saa mitä tilaa ja tyhmyydestä sakotetaan.
Kerro tarkasti mihin sun rahat kuluu niin me kerrotaan mistä voit luopua ja saat maksettua lainan pois.
Lainaaja aina lainatessa kertoo takaisinmaksusta ja pitää sovitusta kiinni. Jos jostain syystä ei voi eräpäivänä maksaa, siitä kerrotaan etukäteen ja tekstari ei kelpaa.
enimmillään olen lainannut reilun tonnin oikeaan tarpeeseen ja sovittu maksusta satanen aina palkkapäivänä. Pari erää ehdin saada sovitusti, sitten tuli loput kerralla kun kaverin ositus oli selvinnyt.
ei mulla ole huonoja kokemuksia kavereille lainaamisesta. Johtuen sitten kai kaveripiirin laadusta.
Tollasessa tilanteessa kannattaa ennen lainaamista miettiä kumpi tärkeämpää: kaverisuhde vai raha.
Isoja summia en koskaan lainaisi ja kaikkien summien kohdalla voi vetkutella niin kauan kuin olette sopineet. Ei enempää
Vierailija kirjoitti:
Mutta entä jos ei pysty maksamaan? Kaikki rahat aina menee joka kuukausi, mitään ei jää yli.
Ap
Sitten sitä pitää hommata kaikin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kehtaa ja kuinka kauan??? Ei sitä tarvitse maksaa ikinä takaisin ellei lainasta ole tehty kirjallista todistusta. Ystävän omaa tyhmyyttä jo lainaa suuren summan epävirallisesti eikä vaadi lainaajalta velkakirjaa, jossa on nimet alla. Sitä saa mitä tilaa ja tyhmyydestä sakotetaan.
Ystävän omaa tyhmyyttä jos lainaa suuren summan epävirallisesti eikä vaadi vainaajalta velkakirjaa, jossa on nimet alla. Ei mulla muuta.
Voit pitkittää niin kauan, kunnes ystäväsi alkaa vittuuntua odottamiseen. Sen jälkeen voit joko maksaa tai luultavasti menetät ystävän. Simple
Aina pitää tehdä velkakirja, kun on kyse isommista summista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävän omaa tyhmyyttä jos lainaa suuren summan epävirallisesti eikä vaadi vainaajalta velkakirjaa, jossa on nimet alla. Ei mulla muuta.
Mielenkiintoinen käsitys teillä ystävyydestä
Ei se ystävä kuitenkaan tarvitse niitä rahoja. Ei kai muuten olisi antanut pitkää maksuaikaa? Olen aika pienipalkkaisessa työssä ja hän varmasti tienaa tuplasti ja pärjää hyvin kaikkine elatusapuineen ja lapsilisineen. Voin varmaankin vedota tuohon?
Ap