Vierailija

Haluan tukea näinä vaikeina aikoina suomalaista työllisyyttä, vaikka tukien varassa elävänä opiskelijana se on vaikeaa. Kaupassa on usein pakko valita se kaikkein halvin vaihtoehto, kun rahat ei riitä muuhun. Siksi yllätyin iloisesti, kun huomasin että osa X-tra -terveyssiteistä on valmistettu Suomessa. Ostin 14 siivellisen ohutsiteen pakkauksen, joka maksoi Prismassa 80 senttiä. Muutaman päivän kokemuksella hinnan suhde laatuun on erinomainen.

Mitä muita hyviä ja halpoja suomalaisia tuotteita tiedätte?

• ylös 27
  • alas 0

Sivut

Kommentit (37)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

XZ ja sitten vielä halvemmat; Linna ja Erittäin hieno suomalainen.

Serto pyykinpesuaineet ovat mielestäni edullisia, varsinkin tarjouksessa.

• ylös 22
  • alas 0
kamaa

Vaikka Fiskars ei olekaan halpa, niin pienet ja vähän suuremmat käyttötavarat ei aina kaada budjettia, jos niitä tarvii. Esimerkkejä:

- sakset

- vesuri

- kirves

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Xz shampoot ja hiitoaineet on oikeasti hyviä.

Kuoman ja Sievin kengät on hyviä ja laatuunsa nähden halpoja.

Sauson hanskat on hyviä, mutta ei ehkä erityisen halpoja laatuunkaan nähden, aika keskihintaisia - enkä oo varma, missä ne tehdään.

Fiskarsin Suomessa tehdyt (tekopaikan saa tietää lukemalla tuoteselosteen) teräsastiat ja välineet on hyvänlaatuisia (uunivuoat jne€) mutta monet niistä vähän kalliita. 

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Kaali, porkkana, punajuuri ja lanttu. Kaikki väheksyttyjä mutta maukkaita, terveellisiä ja monikäyttöisiä kasviksia. Maksaa halvimmillaan n. 0,50 €/kg (juurekset 2 kilon pusseissa).

• ylös 31
  • alas 0
Vierailija

Mun mielestä suurin osa rainbown tavaroista on käyttökelpoisia. Niin ruoka kuin muutkin päivittäistavarat

Vierailija

Ne Xtran siteet on tosiaan hyviä, mielestäni parempia kuin Libresse ja samaa tasoa kuin Always.

Vierailija

-Pirkan sukat

-Fazerin suklaa

-Vuokkoset-siteet

Yleensäkin monissa elintarvikkeissa Suomessa valmistettu ei ole hirveästi kalliimpaa. Olen itsekin vähävarainen ja pyrin ostamaan suomalaista, jos ei aivan hirveää hintaeroa ole.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Halpa, hyvä ja suomalainen ei oikeen samaan lauseeseen mahdu. Ei ole tullut yhtään sellaista tuotetta kyllä vastaan.

• ylös 4
  • alas 17
Vierailija

En tiedä ovatko suomalaisia, mutta käytän Pirkka-tuotteita paljon. 

Voin myös sanoa, että oman K-supermarkettini sopimusviljelijän juurekset (alle euron/ kg) ovat vallan mainioita. On jopa lähiruokaa. 

Mutta hyvä ja halpa? Kerta-ostoksena halpa vai pitkän käyttöiän kautta halpa? Kun talvi lähenee, tämä tulee mieleen: käytin edellistä talvitakkiani, Jukka Rintala/ Marimekko liki 10 vuotta. Sen jälkeen se ei enää lämmittänyt Helsingin talvisissa tuulissa, joten jouduin luopumaan siitä. Ostin uuden talvitakin, Vuokko Nurmesniemi/ Vuokko. Se maksoi Vuokon alessa 400 e. Olen nyt käyttänyt sitä neljä vuotta, eli "kulutus" on 100 e/ vuosi. Se tulee suojaamaan minua tuulelta, pakkaselta ja rännältä vielä useita vuosia (vuorin joudun kyllä vaihtamaan, vaikka takki muuten on laatutyötä). Lisäksi se on mun mielestä erittäin makean näköinen ja sopii tyyliini. Se on hyvä, mutta millä mittarilla se on halpa tai kallis? Edellistä Vuokon takkia käytin 15 v. Puolessavälissä sen ikää muokkautin mallia vähän ompelimossa. 

Ostin n. 20 v. sitten ekalla palkallani Artekista Alvar Aallon suunnitteleman nojatuolin lukutuolikseni. Kerran se on verhoiltu uudestaan ja tuossa se vain edelleen tuottaa iloa silmälle ja istujalle. Se maksoi todella paljon silloin (olen unohtanut hinnan, elettiin markkaa-aikaa). Hyvä se on, ja halvaksi tullut vaikka ostohetkellä oli kallis.

Käyttämäni ompelimot ja verhoilija ovat tietenkin kotimaisia pienyrittäjiä. Ai niin, vanha "välikausitakkini" sai juuri muutaman vuoden lisää elinaikaa, kun paikallinen ompelija vaihtoi siihen uuden vetoketjun. Ketju + työ maksoi 25 euroa ja sen myötä takki ei kun halpenee! :)

Eli mieti, mitä kuluttajana haluat ja millainen kuluttaja olet. Kiva ja halpa voivat kulkea käsikädessä, hyvä ja halpa harvemmin. 

• ylös 17
  • alas 1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.