MIKSI äiti haluaa tietää, mitä isä tekee lapsensa kanssa?

Vierailija

lapsen äiti haluaa aina tietää, mitä isä tekee lapsen kanssa. Meneekö puistoon vai kauppaan vai hoploppiin vai mitä. Lapsi on 5-6 v. 

Isä näkee lasta viikottain. Eikä ole juoppo eikä mitään erityistä. 

MIKSI?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Keneltä lapsen äiti sitä kysyy? Tivaako eksältään etukäteen vai jutusteleeko jälkikäteen lapsen kanssa, että mitä kivaa teitte iskän kanssa?

Vierailija

Tivaa eksältä etukäteen, tai silloin kun hakee lapsen. 

Isä on aina hoitanut lapsen moitteettomasti. Mitä merkitystä sillä on, missä he viettävät aikaansa? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Isä on aina hoitanut lapsen moitteettomasti. Mitä merkitystä sillä on, missä he viettävät aikaansa? 

Et taida olla äiti itse, ap? Ihan normaalia kysyä mitä tekevät noin pienen lapsen kanssa. Tai ei ainakaan epänormaalia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla äiti itse, ap? Ihan normaalia kysyä mitä tekevät noin pienen lapsen kanssa. Tai ei ainakaan epänormaalia.

Nimenomaan. Kuka tahansa äiti (ainakin kunnollinen äiti) ymmärtää, että vanhemman yksi tehtävä on pitää lapsen arki ja tarina eheänä ja yhtenäisenä - sille lapselle. Sitoa hetkiä yhteen. Siksi kysellään mitä seuraavaksi tapahtuu ja kysellään jälkeenpäin millaista oli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä, olen äiti. Ja olen aina jättänyt lapsen isovanhemmille, enkä ole soittanyt perään vauva-ajan jälkeen. 

Onko tuo sinusta normaalia? Voisitko avata ajatuksenkulkua, koska en kykene ymmärtämään.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä, olen äiti. Ja olen aina jättänyt lapsen isovanhemmille, enkä ole soittanyt perään vauva-ajan jälkeen. 

Onko tuo sinusta normaalia? Voisitko avata ajatuksenkulkua, koska en kykene ymmärtämään.

ap

Sama juttu kun päiväkodissa kerrotasn miten lapsen päivä mennyt tai annetaan viikkolista mitä tehdään minäkin päivänä. En ymmärrä mitä epänormaalia on kysyä mitäs ajattelitte tehdä tai mitä on tehnyt. Toki voi sanoa ei vielä tiedä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Kuka tahansa äiti (ainakin kunnollinen äiti) ymmärtää, että vanhemman yksi tehtävä on pitää lapsen arki ja tarina eheänä ja yhtenäisenä - sille lapselle. Sitoa hetkiä yhteen. Siksi kysellään mitä seuraavaksi tapahtuu ja kysellään jälkeenpäin millaista oli.

ööö... Lapselle tarina on eheä: isä tulee tiettynä päivänä, ja isän kanssa tehdään asioita x ja y. 

Ymmärrän, että äiti on jälkikäteen kiinnostunut, mitä tapahtui ja mistä juteltiin. Mutta miksi hänellä on tarve tietää, tehdäänkö tänään x vai y?

lapsi on kuitenkin 5-6 v. Ei mikään taapero.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sama juttu kun päiväkodissa kerrotasn miten lapsen päivä mennyt tai annetaan viikkolista mitä tehdään minäkin päivänä. En ymmärrä mitä epänormaalia on kysyä mitäs ajattelitte tehdä tai mitä on tehnyt. Toki voi sanoa ei vielä tiedä.

en minä koskaan kysynyt päiväkodista, mitä teette tänään. Luotin, että he hoitavat hommansa. Jälkikäteen kyselin sitten. 

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
...olen aina jättänyt lapsen isovanhemmille, enkä ole soittanyt perään vauva-ajan jälkeen.

ap

??? Et siis kysele mitä isovanhemmilla on tehty, miten lapsi on viihtynyt? Vai tarkoitatko todella että jätä lapsesi johonkin etkä kysele perään?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:...olen aina jättänyt lapsen isovanhemmille, enkä ole soittanyt perään vauva-ajan jälkeen.

ap

??? Et siis kysele mitä isovanhemmilla on tehty, miten lapsi on viihtynyt? Vai tarkoitatko todella että jätä lapsesi johonkin etkä kysele perään?

no, en muista tarkalleen, miten silloin toimin. Olin ehkä utelias myös etukäteen ja jälkikäteen. Mutta KOSKAAN en sanonut isovanhemmille, että heidän pitää kertoa minulle, mitä aikovat tehdä lapsen kanssa. Uteluni oli pikemminkin uteliaisuutta, mutta ei velvoitetta. 

Tämä äiti haluaa tietää etukäteen, mitä tapahtuu. Se ei ole enää uteliaisuutta, vaan tarvetta tietää. 

Ja mietin tässä, miksi äidille pitäisi raportoida? 

Ap

Vierailija

No mikset voi vain kertoa?

Asia liittyy oman kokemuksen perusteella pelkästään äidinrooliin. Hän haluaa suunnilleen hahmottaa, mitä lapsen kanssa on tehty milloinkin, ja siihen on jokin järkevä syy, joka liittyy hänen omiin suunnitelmiinsa tai johonkin, mitä on havainnut esim. lapsen päivärytmissä tai ruokahalussa tai missä nyt sitten.

Ota kyselyt neutraaleina. Niillä ei ole mitään tekemistä sun kanssa. Olet hänelle näissä asioissa vain joku tyyppi, jolle hän jättää lapsensa säännöllisesti, ja siksi kiinnostunut. Vähän kuin lastenhoitaja. Ja varmaan hän tykkää myös, että lapsilla on isä, koska se on lapsille hyväksi, jos olet kunnollinen.

On tosi rasittavaa, jos exmies alkaa kuvitella, että lapsiin liittyvissä asioissa olisi millään tavalla kyse pariskunnan parisuhdeväleistä ja sellaisista vanhoista riidoista.

Suosittelen, että vastaat kysymyksiin. Voithan lisätä, että "miksi kysyt".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämä äiti haluaa tietää etukäteen, mitä tapahtuu. Se ei ole enää uteliaisuutta, vaan tarvetta tietää.

Ap

Ihan tarkkaa kuvaa tässä ketjussa ei saa siitä miten kyseinen äiti nyt sitten toimiii... mutta kannataisiko kysyä kyseiseltä ihmiseltä miksi hän toimii kuten toimii?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sä saat sen kyselyn kuulostamaan jotenkin huonolta asialta. Miksi äiti ei haluaisi tietää?

koska se ei kuulu äidille, mitä isän kanssa tehdään. 

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan tarkkaa kuvaa tässä ketjussa ei saa siitä miten kyseinen äiti nyt sitten toimiii... mutta kannataisiko kysyä kyseiseltä ihmiseltä miksi hän toimii kuten toimii?

emme oikeastaan ole puheväleissä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat