Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peukutus, käytkö haudoilla pyhäinpäivänä

Vierailija
30.10.2015 |

Ylös juu, alas ei. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän haudalla käyn, on tässä lähellä. Isovanhemmat haudattu kauemmas, muistan heitä kotona sytyttämällä kynttilän. Lapset ovat aikanaan kulkeneet pienempinä mukana hautasmaalla, nyt nuoria aikuisia ja asuvat muualla opiskeluitten takia. Mutta jouluna käyvät sitten ihan ilman sanomista haudalla. N46

Vierailija
22/29 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kuolleet tiedä teidän vieneen kynttilöitä haudalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt koskaan. Mun vanhemmat (kuolleet 21 ja 15v sitten) ovat mun sydämessäni joka hetki (kuten muutkin menetetyt) eikä siellä kiven alla. Sytytän lyhdyt pihalle. Kuten joku muukin sanoi - elämä on eläviä varten.

Muuten muistan heitä aina matkoillani: kun käyn kirkoissa sytytän heille tuohukset eli "lähetän postikortin"

Ateisti

Vierailija
24/29 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43 enkä käy, koska ei ole ketään kuollutta tuttava- tai sukulaispiirissä, jonka olisin elinaikanani tuntenut. 

Vierailija
25/29 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin ja isovanhempien yhteiselle haudalle. Ehkä toistenkin isovanhempien haudalle. Sama hautausmaa.

42 v.

Vierailija
26/29 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kuolleet tiedä teidän vieneen kynttilöitä haudalle. 

Niin?

Vierailija
27/29 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt koskaan. Mun vanhemmat (kuolleet 21 ja 15v sitten) ovat mun sydämessäni joka hetki (kuten muutkin menetetyt) eikä siellä kiven alla. Sytytän lyhdyt pihalle. Kuten joku muukin sanoi - elämä on eläviä varten.

Muuten muistan heitä aina matkoillani: kun käyn kirkoissa sytytän heille tuohukset eli "lähetän postikortin"

Ateisti

Miksi pihalle lyhdyn sytyttäminen ja tuohuksen sytyttäminen on jotenkin fiksumpaa kuin kynttilän vienti haudalle?

Vierailija
28/29 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita vaan omasta puolestasi.

Sulla toi ikä ny heittelee.

Vierailija
29/29 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, koska ei ketään ole haudattuna samassa kaupungissa. Muuten kävisin mummojeni haudoilla mutta ne on 200km päässä niin en jaksa sinne asti lähteä, käyn sitten kun olen muutenkin siellä päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan