autosta kuuluu kauhea ääni ajaessa ja jarrut ei meinaa pitää
Kommentit (35)
Juu jouduinhan minäkin sillä ajamaan vian huomattuani, eihän sitä voinut keskelle liikennettä jättää. Kyllä jännitti huonoilla jarruilla ja kun lapsi vielä oli kyydissä. Autojen korjailu ei ole mun juttu, en lähe mitään helppoakaan tekemään itse koska sekin vaatis jo aika paljon paneutumista =tuntien työ ja hermot. Mulla on sikäli onnekas tilanne, että me ei välttämättä edes tarvita autoa jokapäiväisesti, voin ilmankin olla. Voin valita pyytääkö kaveria katsomaan sitä, vienkö amikselle/korjaamoon vai myynkö pois. Kiitos vastauksista.
Onko siihen vinkkejä, miten viallinen auto myydään?
Vierailija kirjoitti:
Jaaha... olen itse maksanut autosta n 350 e. Ehkä nyt olis ihan hyvä hetki myydä se varaosiksi
Noin halpaan kannattaa miettiä millä hinnalla korjaa. Itse olen monesti ajellut alle 500 euron autoilla vuoden tai pari. Joskus halpa on yllättävän kestävä mutta aina huoleton heivata.
Anoppi kerran ihmetteli mikä ääni autossa aina kun jarruttaa. Kävin kokeilemassa niin selvä peli. Jarrupalat täysin lopussa, sen kuuli äänestä. Eikä ollut oikein jarrujakaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu jouduinhan minäkin sillä ajamaan vian huomattuani, eihän sitä voinut keskelle liikennettä jättää. Kyllä jännitti huonoilla jarruilla ja kun lapsi vielä oli kyydissä. Autojen korjailu ei ole mun juttu, en lähe mitään helppoakaan tekemään itse koska sekin vaatis jo aika paljon paneutumista =tuntien työ ja hermot. Mulla on sikäli onnekas tilanne, että me ei välttämättä edes tarvita autoa jokapäiväisesti, voin ilmankin olla. Voin valita pyytääkö kaveria katsomaan sitä, vienkö amikselle/korjaamoon vai myynkö pois. Kiitos vastauksista.
Onko siihen vinkkejä, miten viallinen auto myydään?
Jos on aikaa ja taitoa parhaan hinnan saat, kun myyt osina. Eiköhän tuon joku osta jarruvikaisenakin, ei tuo ole suuri työ sellaiselle, joka osaa korjata autoa.
Pakoputken kannattimesta olikin laakeri hajonnut, tuli halvalla kuntoon.
Kannattaako korjauttaa ja myydä normaalihinnalla vaiko myydä viallisena halvemmalla????? Ehjän auton arvo on aika monta tonnia.
Minun automobiilihan ei ole edes äännellyt mitenkään oudosti. Pitkään aikaan en ole voinut ajaa, MUTTA silloin muutama kuukausi sitten kun ajelin, ei todellakaan kuulunut mitään omituisia ääniä. Jarrut eivät ole ikinä kirskuneet. Huomaan kyllä, jos autossa on jotain outoa ääntä tai tuntumaa.
Ap
Ja jos ikinä mitään outoa ääntä tai tuntumaa olisi ollut, olisin vienyt automobiilin korjaamolle heti, koska tiedän miten vaarallisia jarruongelmat ovat. Että hieman nyt ihmettelen, että on niin kamalaa vikaa, mutta ei mitään oiretta.
Senhän kuulee jopa jalankulkijana, kun jokin auto ääntelee epänormaalisti. Eli en kuskina todellakaan voisi sivuuttaa mitään vikoja.
Kannattaako korjauttaa ja myydä normaalihinnalla vaiko myydä viallisena halvemmalla?????
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako korjauttaa ja myydä normaalihinnalla vaiko myydä viallisena halvemmalla?????
Tunge se sinne minne ei päivä paista.
Olisin voinut laittaa jarrut kuntoon ilmaiseksi, pientä palvelusta vastaan jos ap on nainen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä auto ja vuosimalli? Milloin katsastettava?
Lähtökohtaisesti ehjä auto on helpompi myydä.
Ääntä pitävien jarrujen korjaus: Yksitellen irti. Elikä liukutapit (tai liukutappien lukitusmutteri) irti, niin satulat irtoavat asetelmasta. Jos palat ovat kuluneet epätasaisesti ja jarrusatuloissa on 2 tai enemmän mäntää, niin osa männistä on jumissa. Tällöin tehdaskorjatut satulat tilalle (ja jarrujen ilmaus) ja vanhat takaisin kauppiaalle panttia varten (ei kannata pelleillä itse korjaussarjojen kanssa!). Jos ei jumia, niin liukutapit putsataan ja rasvataan jarrukumirasvalla ja asennetaan (lopuksi) takaisin. Palat jos kuluneet, niin ostetaan uudet ja ennen lopullista asennusta viilataan ensin ne urissa liukuvat "korvat", koska kokemus on, etteivät koskaan ole "pulttaa kiinni"-palat yhdetkään. Elikä viilataan, testataan etteivät jumita urissa, viilataan hieman lisää jne. Erittäin yksinkertaista. Sitten "korviin" laitetaan joko keraamista- tai kuparitahnaa. Sitten vaan palat asetelmaan, jarrusatula päälle ja liukutapit sisään ja liukutappien lukitusmutterit kiinni.
Ajoit vrmaan maaseudulla? Kaupunkiajossa erittäin hullua, kun voi lapsi hypätä yllättäen auton eteen tms.