Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

autosta kuuluu kauhea ääni ajaessa ja jarrut ei meinaa pitää

Vierailija
30.10.2015 |

Mikähän sillä on?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palat tai levyt loppu.

Vierailija
2/35 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko ääni penkin ja ratin välistä?

Jarrut pitävät paremmin, jos painat poljinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko viedä korjaamolle, ikävä jos rysäytät toisen perään. Ensin tuli mieleen pakoputkiongelma mutta tuskinpa se jarruihin vaikuttaa.

Vierailija
4/35 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin korjaamon pihaan kun en uskalla ajaa kotiin keskustaan. Ne on varmaan ne jarrupalat! Meinaa ko tulla kalliiksi?

Vierailija
5/35 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin korjaamon pihaan kun en uskalla ajaa kotiin keskustaan. Ne on varmaan ne jarrupalat! Meinaa ko tulla kalliiksi?

Jos pääset pelkillä palojen vaihdolla olisiko jotain 100-150e vaihdettuna ja jos levyt ja palat molemmat vaihtaa, niin jotain 300-450e. Riippuu autosta ja missä vaihdat.

Vierailija
6/35 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostat jarrupalat ja vaihdat itse niin jotain 20 €

Vierailija
7/35 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdella kympillä et paloja saa, mutta ei jarrupalojen vaihtaminen ole vaikeaa.

Vierailija
8/35 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jarruttaessako kuuluu ääntä? Silloin on jarrupaloista pinta kulunut ja rauta jäljellä, jolloin jarruttaessa jarrupalojen rauta hinkkaa jarrulevyä vasten. Ja paljon ei noin tarvitse ajaa, kun vaihtoon menee palat ja levyt. Palat eivät ole kovin kalliita eikä ajallisesti mene paljoa aikaa. Hintoja en tiedä, meillä vaihdetaan palat aina itse. Renkaita vaihtaessa kannattaa aina palojen kunto katsoa, ettei käy noin.

Vierailija
9/35 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin automerkeillä tuo on ominaisuus, ei vika.

Vierailija
10/35 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuului kerran pahenevaa "moottorin ääntä" (niin luulin) ja se oli etupyörien laakerit. Tuskin aloittajalla, mutta vinkkinä ehkä ketjun myöhemmin löytäville, jos ääntä on vaikka jarrut toimii...

Vierailija
11/35 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että jää keskiverto av-mammalta vaihtamatta, on se sen verran vaikeaa. En viitisi alkaa itsekkään vaihtamaan.

t.mies

Vierailija
12/35 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että jää keskiverto av-mammalta vaihtamatta, on se sen verran vaikeaa. En viitisi alkaa itsekkään vaihtamaan.

t.mies

Mä kyllä myönnän että en osaisi jarrupaloja vaihtaa. Tiedä sitten osaisinko silloinkaan jos olisi ohjeet naaman edessä.

Vierailija
13/35 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jarruttaessako kuuluu ääntä? Silloin on jarrupaloista pinta kulunut ja rauta jäljellä, jolloin jarruttaessa jarrupalojen rauta hinkkaa jarrulevyä vasten. Ja paljon ei noin tarvitse ajaa, kun vaihtoon menee palat ja levyt. Palat eivät ole kovin kalliita eikä ajallisesti mene paljoa aikaa. Hintoja en tiedä, meillä vaihdetaan palat aina itse. Renkaita vaihtaessa kannattaa aina palojen kunto katsoa, ettei käy noin.

Kyllä ajaa voi, kunhan ei jarruttele. Omasta autosta pääsi kerran kulahtamaan jarrupalat loppuun ja ajoin muutaman päivän käytännössä ilman jarrutuksia. Aika mielenkiintoista.

Vierailija
14/35 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha... olen itse maksanut autosta n 350 e. Ehkä nyt olis ihan hyvä hetki myydä se varaosiksi

Vierailija
15/35 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha... olen itse maksanut autosta n 350 e. Ehkä nyt olis ihan hyvä hetki myydä se varaosiksi

Mikä auto? Kysy amiksesta, ne tekee halvalla asiakastöitä ja jarrupalan vaihto on ihan perusremppa.

Vierailija
16/35 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetin jarrurempan, ja työt maksoi 150€. Siinä vaihdettiin nesteet, palat, levyt, liukutapit ja satuloihin kaikki tiivisteet + männät hoittiin. Eli vaikka tuon osaisi itse tehdä, niin ei tuohon hintaan kannata edes alkaa tekemään. Jos jättää tuon satuloiden huollon tekemättä, niin se ei maksa tuotakaa, se vie eniten aikaa.

Vierailija
17/35 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edit: Jarruremppa tehtiin siis etupäähän ei koko autoon.

T: 16

Vierailija
18/35 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetin jarrurempan, ja työt maksoi 150€. Siinä vaihdettiin nesteet, palat, levyt, liukutapit ja satuloihin kaikki tiivisteet + männät hoittiin. Eli vaikka tuon osaisi itse tehdä, niin ei tuohon hintaan kannata edes alkaa tekemään. Jos jättää tuon satuloiden huollon tekemättä, niin se ei maksa tuotakaa, se vie eniten aikaa.

Miksi ei kannata itse tehdä, jos osaa? Huolto ottaa kumminkin 55-70e tunnista. Milloin itse pääset tuollaisiin tuntipalkkoihin? Tuossa ei tarvitse edes mitään erikoistyökaluja.

Vierailija
19/35 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kannata itse tehdä, jos osaa? Huolto ottaa kumminkin 55-70e tunnista. Milloin itse pääset tuollaisiin tuntipalkkoihin? Tuossa ei tarvitse edes mitään erikoistyökaluja.

Jos minulta kysyt niin vastaus on. 

1. Auton rassaus on perseestä eli todellä ärsyttävää hommaa. Nuorena tuli rassattua ihan tarpeeksi ja ei kiinnosta enää.

2. Ei ole tallia, ja ei huvita näillä lämmöillä pihalla rassata.

Vierailija
20/35 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulta kysyt niin vastaus on. 

1. Auton rassaus on perseestä eli todellä ärsyttävää hommaa. Nuorena tuli rassattua ihan tarpeeksi ja ei kiinnosta enää.

2. Ei ole tallia, ja ei huvita näillä lämmöillä pihalla rassata.

Ok, minusta on mukava viikonloppuna vähän rassata autoa, kun on viikon istunut tietokoneen edessä. Tallikin on käytössä, mutta ei lämmintä.