Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vietätte halloweenia?

Vierailija

Oletteko kotona vai menettekö naamiaisiin? Vai jotain muuta? Mitä syötte halloweenina?
Minun olisi tarkoitus kaivertaa kurpitsasta lyhty mutta en halua heittää sisältöä pois. Kauanko kurpitsan sisäelimet säilyy jääkaapissa? Ja mitä niistä voi tehdä, jotain helppoa mieluusti.. Minä oon halloweenin varmaan vain kotona, joku pelottava juustokakku pitäisi tehdä. Kauhuleffoja varmaan katselen.

Kommentit (13)

Vierailija

Kurpitsan sisuksista voi tehdä vaikka keittoa ja piirakkaa, ja siemenet paahtaa.

En vietä itse halloweenia, sillä se on mielestäni amerikkalaisten juhla. Meillä täällä Suomessa on pyhäinpäivä. Tuntuis suunnilleen yhtä fiksulta viettää thanksgivingiä. Naamiaiset kuuluu vappuun.

Vierailija

Lapsi viettää Halloweenia päiväkodissa, mutta kotona emme vietä. Eli Halloween kuuluu meillä samaan kategoriaan kuin joulu. Emme vietä kumpaakaan kotona mitenkään, mutta töissä ja päiväkodissa jos on jotain ohjelmaa järjestetty.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi halloweenia vietetään?

Se on all Hallow's eve, eli pyhäinpäivän aaton juhla. Pyhäinpäivän juhlintaa siis. Alun alkaen juhla on ollut sadonkorjuunpäätösjuhla.

Vierailija

Halloween ja pyhäinpäivä ei ole sama asia. Ne nyt tänä vuonna sattuu olemaan samana päivänä. Halloween on aina 31.10.
Meillä on lapsen tekemiä haamu koristeita ja kurpitsalyhty. Laitetaan kynttilöitä. Syödään ihan tavallista ruokaa, mutta illalla otetaan sipsejä ja karkkia. Lapsi haluaa pukeutua ja käydä mummolassa karkki ja kepposkierroksella.

Mun mielestä olisi hauskaa jos suomessa vietettäisiin samalla tavalla Halloweenia kun jenkeissä. Suomessä ei ole mitää hauskaa juhlaa lapsille! (Paitsi joulu) muut kaikki on aikuisten ryyppybileitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta mitä siinä oikeesti juhlitaan?

Talven alku, sadonkorjuun päättymistä ja pyhiä.

Vierailija

Musiikkia, karkkia, herkkuja, valoja, koristeita, kynttiloita ja kaiverrettuja kurpitsoja, jne.

Tana vuonna  osuu 31.10. lauantaille, silloin on varmasti paljon porukkaa liikkeella. Namiaispuvut odottavat valmiina. Tuttavapariskunnat on kutsuttu alkudrinkeille. Luultavasti jatkamme iltaa laheisessa ravintolassa The Great Pumpkin Halloween Party -teemalla.

Karnevaalitunnelman voi jo aistia, Kiva paasta taas vahan irrottelemmaan.

Happy Halloween!

(asun yhdysvalloissa, ita rannikon tuntumassa)

http://gadgetsedge.com/wp-content/uploads/2015/10/Happy-Halloween-Wallpa...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat