Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman valitsisit: VW Polon vai Ford Fiestan?

Pikkuinen
29.10.2015 |

Uutta työautoa olen hankkimasa ja pari ykkösehdokasta olisi jo varmoja. Mutta kumman itse ottaisitte?

http://www.autotie.fi/vaihtoautot/VOLKSWAGEN/Polo/ILS-694/1936

http://www.autotie.fi/vaihtoautot/FORD/FIESTA/GKY-647/2278

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta Polo mutta isommalla koneella.

Vierailija
2/92 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polo tietysti mitä edes mietit muuta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet tutut kyllä suosittelivat isompaa moottoria mutta sellaiselle itselläni ei ole tarvetta.

Ap.

Vierailija
4/92 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Meillä on 1.2 TSI 77kW, 105 hv, ja painaa menemään moottoritiellä kuin isompikin auto. Kaupungissa silti näppärä käännellä, ja mukavan pienikulutuksinenkin on. Ainoa vain, että sitä ei enää kovin uutena saa, meidän auto (vm 2012) taisi olla niitä viimeisiä tuolla koneella, uudemmat ovat olleet ainakin teholtaan pienempiä.

Vierailija
5/92 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin Polo. Meillä oli Polo ja oli ihana ajettava. Nyt ajellaan Golfilla.

Vierailija
6/92 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fordissa on aika hassun näköinen ohjaamo. En tykkää. Tosin volkkariakaan en ottaisi....

Vierailija
7/92 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Meillä on 1.2 TSI 77kW, 105 hv, ja painaa menemään moottoritiellä kuin isompikin auto. Kaupungissa silti näppärä käännellä, ja mukavan pienikulutuksinenkin on. Ainoa vain, että sitä ei enää kovin uutena saa, meidän auto (vm 2012) taisi olla niitä viimeisiä tuolla koneella, uudemmat ovat olleet ainakin teholtaan pienempiä.

Polosta löytyy myös GTI-malli, taitaa olla lähemmäs 200 hv.

Mutta joo, mahdollisimman isolla koneella, koska ne ovat yksinkertaisesti parempia.

Vierailija
8/92 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polosta löytyy myös GTI-malli, taitaa olla lähemmäs 200 hv.

Mutta joo, mahdollisimman isolla koneella, koska ne ovat yksinkertaisesti parempia.

Löytyy GTI, joo, mutta hintaa sillä on pikkuisen enemmän kuin noilla tavallisilla malleilla... Blue GT taisi olla noiden välissä, vieläkö sitä tehdään?

Vierailija
9/92 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutta työautoa olen hankkimasa ja pari ykkösehdokasta olisi jo varmoja. Mutta kumman itse ottaisitte?

http://www.autotie.fi/vaihtoautot/VOLKSWAGEN/Polo/ILS-694/1936

http://www.autotie.fi/vaihtoautot/FORD/FIESTA/GKY-647/2278

Itse kävin koeajamassa poloa 1.4bensa turbo moottorilla ja mun täytyy sanoa että meidän lastutettu alustasarjalla ja 17" pyörillä oleva 1.9tdi golf iv variant oli huomattavasti parempi ajaa, tuo polonen oli jotenkin hutera ja moottoritie nopeuksissa epävakaa.

Fiestasta en tiedä muutakuin 1.0turbo bensa on todella hyvä moottori ajaa ainakin focuksessa ja focus oli muutenkin miellyttävä, 100hv fiestasta saa lastuttamalla 150hv.

Mun valinta olisi fiesta 1.0ecoboost 100hv.

Vierailija
10/92 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiestan. Sitä saa myös tehokkaammalla konella.

Vierailija
11/92 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiestasta en tiedä muutakuin 1.0turbo bensa on todella hyvä moottori ajaa ainakin focuksessa ja focus oli muutenkin miellyttävä, 100hv fiestasta saa lastuttamalla 150hv.
Mun valinta olisi fiesta 1.0ecoboost 100hv.

Fiestaaa saa kaupasta lastuttamattakin 1.0L 140hp moottorilla.

http://www.autotalli.com/uusi-auto-heti-ajoon/33852259/Ford/Fiesta/1,0%…!?pos=1&page=1

Vierailija
12/92 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volkkarin, en edes miettisi.

Vierailija
13/92 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet tutut kyllä suosittelivat isompaa moottoria mutta sellaiselle itselläni ei ole tarvetta.
Ap.

Kaikki volkkarit käy pajalla, niiden moottorit ja vaihteistot on surkeita. Osta uusi Fiesta, niin on takuukin voimassa, jos sattuu maantaiyksilö.

Vierailija
14/92 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää miettikö edes noita litraisia koneita autoa ostaessanne. Voi olla, että näennäisesti säästää desin tai pari polttoaineenkulutuksessa johonkin 1,5 litraiseen verraten, mutta kääntöpuolena on se, että moottorit ovat usein aivan yliviritettyjä ja jo moottoritienopeuksissa niillä on täysi työ auton liikuttamisessa. Pahimmassa tapauksessa jos autossa on 5 ihmistä matkatavaroineen, niin saa ajaa kaasu pohjassa päästäkseen kahdeksaakymppiä. Tästä seuraa se, että moottorit kuluvat nopeasti ja auton elinikä on huomattavasti lyhyempi kuin hieman isommalla moottorilla. Ajomukavuudesta nyt puhumattakaan.

Vierailija
15/92 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Volkkari Polon.

Vierailija
16/92 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen näkökulmaa :)

Tuo polo on ihan täysin karvalakkivarusteilla, ei edes nahkarattia. Ford taas on titanium varusteinen eli siellä on jo melko paljon kaikenlaista herkkua. Näkeehän sen jo noista sisätiloistakin, että Polo on tosi aneeminen ja Fiesta näyttää sisältä tosi hyvältä. Lisäksi Fordit on aivan erinomaisia ajaa. Turvallisuus noissa on aikalailla täsmälleen samaa tasoa.

Itse ottaisin ehdottomasti noista kahdesta  tuon paremmin varustellun Fordin, enkä askeettista Poloa. Laatuvaikutelma noissa on samaa tasoa sisällä. Tietenkin nahkarattia on mukavampi pyöritellä kuin muovista ja mielestäni on mukava jos on jotain varusteitakin eikä vain metalliväri ja lohkolämmitin.

Uusista volkkareista on myös paljon kokemuksia. Niissä on ollut paljon vaihteistovikoja ja jakoketjun venymisiä. Kumpikaan noista ei kuitenkaan koske tuota linkittämääsi Poloa, vaan siinä on perusvarma tekniikka. Hyviä perusautoja ja toimivat kuin ajatus. Kyllä tässä Ford vetää autona kuitenkin pidemmän korren. Poloa varmaan kehutaan vain siksi täällä, että volkkari mielletään Fordia paremmaksi merkiksi.

Kaikesta huolimatta mulla ei ole Fordia eli tämä on ihan objektiivinen näkemys :D Tällä hetkellä alla kutakuinkin unelmapelini -08 Audi A8 4.2Tdi, mutta mielelläni pistän nokkani muiden autoasioihin :)

Vierailija
17/92 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiestassa paremmat varusteet, mm. vakionopessäädin ja lämmitettävä tuulilasti.

Vierailija
18/92 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko fiestassa kunnon sinkitty kori?

Vierailija
19/92 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Kaikki volkkarit käy pajalla, niiden moottorit ja vaihteistot on surkeita. Osta uusi Fiesta, niin on takuukin voimassa, jos sattuu maantaiyksilö.

Joka ikinen auto tai malli käy ennemmin tai myöhemmin pajalla, riippumatta siitä onko kyseessä vaatimattomampi Polo, Fiesta vai M-sarjan BMW (viimeksi mainitun pajakäynnit tosin maksaa ihan muuta kuin Polon).

Minulla on harrasteautona vanhempi, erikoinen Polo ja vieläpä tuon vaihteisto sekä moottori pelaa moitteettomasti. Siinä onkin aikansa isoin ja kuulemma "paras" moottori.

Minäkin noista Polon valitsisin mutta moottori saisi olla isompi.

Vierailija
20/92 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volkkarin jälleenmyynti arvoon varmasti vaikuttaa tämä päästöhuijausskandaali. Itse pidättäytyisin ostamasta pelkästään sen takia, ettei tiedä mitä muutakin vilunkia harrastavat. Vag konsernissa muutenkin heikkoja automaattivaihteistoja, moottoririkkoja ja suurta öljynkulutusta. En vaan uskaltais.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi