Kumman valitsisit: VW Polon vai Ford Fiestan?

Pikkuinen

Uutta työautoa olen hankkimasa ja pari ykkösehdokasta olisi jo varmoja. Mutta kumman itse ottaisitte?

http://www.autotie.fi/vaihtoautot/VOLKSWAGEN/Polo/ILS-694/1936

http://www.autotie.fi/vaihtoautot/FORD/FIESTA/GKY-647/2278

Sivut

Kommentit (92)

aloittaja

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta Polo mutta isommalla koneella.

Monet tutut kyllä suosittelivat isompaa moottoria mutta sellaiselle itselläni ei ole tarvetta.
Ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Meillä on 1.2 TSI 77kW, 105 hv, ja painaa menemään moottoritiellä kuin isompikin auto. Kaupungissa silti näppärä käännellä, ja mukavan pienikulutuksinenkin on. Ainoa vain, että sitä ei enää kovin uutena saa, meidän auto (vm 2012) taisi olla niitä viimeisiä tuolla koneella, uudemmat ovat olleet ainakin teholtaan pienempiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Meillä on 1.2 TSI 77kW, 105 hv, ja painaa menemään moottoritiellä kuin isompikin auto. Kaupungissa silti näppärä käännellä, ja mukavan pienikulutuksinenkin on. Ainoa vain, että sitä ei enää kovin uutena saa, meidän auto (vm 2012) taisi olla niitä viimeisiä tuolla koneella, uudemmat ovat olleet ainakin teholtaan pienempiä.

Polosta löytyy myös GTI-malli, taitaa olla lähemmäs 200 hv.

Mutta joo, mahdollisimman isolla koneella, koska ne ovat yksinkertaisesti parempia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polosta löytyy myös GTI-malli, taitaa olla lähemmäs 200 hv.

Mutta joo, mahdollisimman isolla koneella, koska ne ovat yksinkertaisesti parempia.

Löytyy GTI, joo, mutta hintaa sillä on pikkuisen enemmän kuin noilla tavallisilla malleilla... Blue GT taisi olla noiden välissä, vieläkö sitä tehdään?

m39v

Vierailija kirjoitti:

Uutta työautoa olen hankkimasa ja pari ykkösehdokasta olisi jo varmoja. Mutta kumman itse ottaisitte?

http://www.autotie.fi/vaihtoautot/VOLKSWAGEN/Polo/ILS-694/1936

http://www.autotie.fi/vaihtoautot/FORD/FIESTA/GKY-647/2278

Itse kävin koeajamassa poloa 1.4bensa turbo moottorilla ja mun täytyy sanoa että meidän lastutettu alustasarjalla ja 17" pyörillä oleva 1.9tdi golf iv variant oli huomattavasti parempi ajaa, tuo polonen oli jotenkin hutera ja moottoritie nopeuksissa epävakaa.
Fiestasta en tiedä muutakuin 1.0turbo bensa on todella hyvä moottori ajaa ainakin focuksessa ja focus oli muutenkin miellyttävä, 100hv fiestasta saa lastuttamalla 150hv.
Mun valinta olisi fiesta 1.0ecoboost 100hv.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet tutut kyllä suosittelivat isompaa moottoria mutta sellaiselle itselläni ei ole tarvetta.
Ap.

Kaikki volkkarit käy pajalla, niiden moottorit ja vaihteistot on surkeita. Osta uusi Fiesta, niin on takuukin voimassa, jos sattuu maantaiyksilö.

Vierailija

Älkää miettikö edes noita litraisia koneita autoa ostaessanne. Voi olla, että näennäisesti säästää desin tai pari polttoaineenkulutuksessa johonkin 1,5 litraiseen verraten, mutta kääntöpuolena on se, että moottorit ovat usein aivan yliviritettyjä ja jo moottoritienopeuksissa niillä on täysi työ auton liikuttamisessa. Pahimmassa tapauksessa jos autossa on 5 ihmistä matkatavaroineen, niin saa ajaa kaasu pohjassa päästäkseen kahdeksaakymppiä. Tästä seuraa se, että moottorit kuluvat nopeasti ja auton elinikä on huomattavasti lyhyempi kuin hieman isommalla moottorilla. Ajomukavuudesta nyt puhumattakaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat