Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat: mitä mieltä olette tästä?

Vierailija
09.02.2006 |

Pandemian iskiessä kaikki kutsutaan töihin. Jos influenssa aiheuttaa pandemian, kaikki koulutetut hoitajat kutsutaan töihin. Hätätilassa otetaan käyttöön työvelvollisuus.

Uusi valmiuslakiesitys on parhaillaan lausuntokierroksella, nykyisin voimassa oleva valmiuslaki soveltuu huonosti vakavien kulkutautiepidemioiden oloihin.

Lain nojalla voidaan koulutettu tai muuten sopiva henkilö kutsua töihin, vaikka hän olisi eläkkeellä tai siirtynyt toiselle alalle. Yläikäraja on 65v, mutta uudessa laissa sitä nostettaisiin 68 vuoteen!

Vaikka onkin kutsumusammatti, niin minä kyllä rehellisesti vakuutan olevani KAUKANA, jos lintuinfluennsa muuttuu ihmisestä toiseen tarttuvaksi. Että voisivat oikein määrätä terveydenhuollon henkilökunnan tapattamaan varmuudella itsensä..??!

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta halusin sairaanhoitajaksi, ja sitä työtä olen tehnyt jo 10v. Eli menisin töihin -tietenkin- jos pandemia iskee. Parempi sitten olla näköalapaikalla kuin jossain korvessa piilossa pelkäämässä.

Tämän päivän Hesarissa etene suosittaa, että pandemian iskiessä ensimmäisenä (kun rokote on valmis) rokotetaan hoitohenkilökunta. Mun puolestani ne kotona löhöävät voidaan jättää rokottamatta.

Vierailija
42/101 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä hoitaja lupaa ja vannoo tulla auttamaan ihan jokaista sen kourissa kärvistelevää ihmistä. Mutta toistaseksi onneksi pandemian uhka ei ole hälyttävää... surulliseksi tulen kun luen että kollegat lähtisivät karkuun :(( minä en, koskaan.

T: sydämellä kutsumusammatissaan oleva sisar hento valkoinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinäkin pieni vauva tarvitsee äitiään jo ravinnonsaannin turvaamisessaan! Ja en TOD. ottaisi pientä vauvaa sinne " työpaikalle" mukaan!

Vierailija
44/101 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos rokotukset tippuu, menen töihin vaikka heti ensimmäisen tapauksen ilmettyä

t. sh

Vierailija
45/101 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika absurdia että pakotetaan töihin, verrattuna moneen muuhun alaan, mutta itsepähän on alansa valinnut. Ja saadaanhan me rokote ensimmäisenä, mikäli se nyt sit mitään suojaa. Kyllä kai mä menisin ja jos henki lähtisi, niin kai se olisi sitten tarkoituskin. Toki Taysin infektiolääkäri jo ennusti, että pandemia on täällä tänä keväänä/kesänä. Joten mene ja tiedä, ei ne uhkakuvat ihan tuulesta temmattuja ole. Rukoillaan ihmettä.

Vierailija
46/101 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" yliopistollisessa sairaalassa"

Että oikeinko yliopistollisessa sairaalassa, uuh, vau, hitsi!!! Tätini siivoaa YLIopistollisessa sairaalassa. Mä olen itse töissä YLIopistollisessa sairaalassa ja tiedän mitä lh:t tekee :D

Arvostan toki mieheni työtä, otin sen vain esimerkiksi, että hän on yhtä sopiva rokotteita jakamaan kuin lh. Arvaa miksi arvostan mieheni työtä? Hän tietää mitä tekee eikä esitä muuta - toisin kuin eräs nimeltämainitsematon ammattikunta joka haluaa esim päteä sanalla " yliopistollinen" . KIITOS, nauroin kippurassa ;)

t. se joka nauroi - ja kiitos sinun nauraa yhä - pikku lh:lle

Vierailija
47/101 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" yliopistollisessa sairaalassa"

Että oikeinko yliopistollisessa sairaalassa, uuh, vau, hitsi!!! Tätini siivoaa YLIopistollisessa sairaalassa. Mä olen itse töissä YLIopistollisessa sairaalassa ja tiedän mitä lh:t tekee :D

Arvostan toki mieheni työtä, otin sen vain esimerkiksi, että hän on yhtä sopiva rokotteita jakamaan kuin lh. Arvaa miksi arvostan mieheni työtä? Hän tietää mitä tekee eikä esitä muuta - toisin kuin eräs nimeltämainitsematon ammattikunta joka haluaa esim päteä sanalla " yliopistollinen" . KIITOS, nauroin kippurassa ;)

t. se joka nauroi - ja kiitos sinun nauraa yhä - pikku lh:lle

Voisitko poistua...

ap

Vierailija
48/101 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en silti epäile, etteikö lähihoitaja osaisi perushoitoa ja kyseenalaista sen tarpeellisuutta. Lisäksi olen aika satavarma, että lähihoitaja OSAA pistää rokotuksen, varsinkin paremmin kuin insinööri. Eikös rokote tule lihakseen ja lihakseenhan lähihoitajat saavat pistellä. Kyse on kai rokotusluvasta, eiköhän sellaiset järjesty, jos lähihoitajia oikeasti SIIHEN hommaan tarvittaisiin...

ps. Tiesittekö muuten, että jopa SOSIONOMEILLA voi olla lääkkeenjako, kanylointi ym. pisto-oikeudet!

Vierailija
49/101 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

(hah hah :DD Ihania ootte!)

Vierailija
50/101 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä siellä kun sinä 40 olet?

Minä olen lh ja tiedän mitä teen ja teen varmasti töissä enemmän kuin sinä TIEDÄT minun tekevän! Oletpa onneton ihminen, toivottavasti et ole hoitotyössä oleva.

Mutta sitten tähän asiaan, meillä ainakin lh koulutuksessa puhuttiin jo tästä velvollisuuudesta minkä ammatti tuo tullessaan.

Vierailija
51/101 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei takuulla pidä paikaansa!!

Vierailija
52/101 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet naiivi, jos luulet että työnantajasi turvaa selustasi! heittäydy sinä vaan marttyyriksi " hoitaja vaikka henki menisi" .. tää on kuule kuitenkin vaan TYÖTÄ, jota ihminen tekee elääkseen (ei kuollakseen)

ap

Vierailija
53/101 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen maailmanloppu oli Espanjantauti v. 1918...

Vierailija
54/101 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsumusammatti tämä ei ole,vaikka työstäni tykkäänkin. Tulkoon vaikka potkut, jos se suojaa lastani sairastumasta vakavasti.

En tiedä,olenko tälläinen luuseriyksilö vai ovatko muut (töihin ehdottomasti pandemian aikaan tulevat) vain av-hurskastelijoita. En tiedä tosiaan, ihan sama minulle. Näin tiedän vain toimivani.

kätilö

Vierailija
55/101 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En IKINÄ suostuisi siihen (viekööt vaikka vankilaan sitten!)

Vierailija
56/101 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työvelvollisuuttaan pakeneville. Sodan aikana pakenijat ammuttiin. Tämä on sotatilaan verrattava hätätilanne. Tuskin laistaja pelkkää nuhtelua saa.

Vierailija
57/101 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei panna vankilaan sen takia, että ei mene töihin vaikka olisi kuinka velvoitettu tahansa! työpaikka voi mennä mutta so what...

Vierailija
58/101 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille, jotka eivät mene työvelvollisuuttaan tekemään. Silloin on paniikki päällä, jos pandemia tulee ja otteet kovenevat. Hoitohenkilökunta olisi pakko laittaa kovaan kuriin. Eihän kohta kukaan olisi hoitamassa.

Vierailija
59/101 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutten kaikki jäisi hoitamatta ja ihmisiä kuolisi julmetusti.

Vierailija
60/101 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alanne valinneet hoitajat voitte olla noin itsekkäitä. Ajatelkaa, jos sodan aikanakin miehet olisivat olleet tuollaisilla fiiliksillä. He eivät sentään olleet itse valinneet mitään sotilaan uraa, vaan se oli kaikkien tietynikäisten miesten velvollisuus. Hävetkää pelkurit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä