Hoitajat: mitä mieltä olette tästä?
Pandemian iskiessä kaikki kutsutaan töihin. Jos influenssa aiheuttaa pandemian, kaikki koulutetut hoitajat kutsutaan töihin. Hätätilassa otetaan käyttöön työvelvollisuus.
Uusi valmiuslakiesitys on parhaillaan lausuntokierroksella, nykyisin voimassa oleva valmiuslaki soveltuu huonosti vakavien kulkutautiepidemioiden oloihin.
Lain nojalla voidaan koulutettu tai muuten sopiva henkilö kutsua töihin, vaikka hän olisi eläkkeellä tai siirtynyt toiselle alalle. Yläikäraja on 65v, mutta uudessa laissa sitä nostettaisiin 68 vuoteen!
Vaikka onkin kutsumusammatti, niin minä kyllä rehellisesti vakuutan olevani KAUKANA, jos lintuinfluennsa muuttuu ihmisestä toiseen tarttuvaksi. Että voisivat oikein määrätä terveydenhuollon henkilökunnan tapattamaan varmuudella itsensä..??!
Kommentit (101)
Vierailija:
alanne valinneet hoitajat voitte olla noin itsekkäitä. Ajatelkaa, jos sodan aikanakin miehet olisivat olleet tuollaisilla fiiliksillä. He eivät sentään olleet itse valinneet mitään sotilaan uraa, vaan se oli kaikkien tietynikäisten miesten velvollisuus. Hävetkää pelkurit.
Ole hyvä ja ilmoittautuu vaan... =D
eli kyllä se on niin että apua on annettava....
missä toi ennustus on et linnut tuo tuhon, ei raamatussa????
Vai mitä te saisitte. Hei haloo, se on teidän velvollisuutenne.
kun ei meitä pikku-lähihoitajia kerran mihinkään tarvita!:D joo,tottakai sairaanhoitajat osaa enemmän,käyhän ne kouluakin monta vuotta enemmän kun lh:t,mutta entä sitten jos tauti vie sh:t, insinööritkö seuraavaks pyydetään rokotuksia jakamaan?:D:D ja eipä se sairastuneiden hoito pelkkää pistämistä ole, eiköhän ne tarvi perushoitoa myös... mä niin toivon,että jos JOUDUN joskus vielä töihin sairaalaan/tk:n että joku tommonen turhantärkee valittaja tulee mun potilaaks...itsekin toki pidän sairaanhoitajia " tietävämpinä" ,siis tottakai ne osaa enemmän kun me lh:t,mutta jonkunhan se paskaduunikin on tehtävä,ei sh:lla ole aikaa pestä mummojen takapuolia yms... olis kiva joskus saada palkkaakin työstään...muutakin kun sitä rahallista,joka työmäärään verrattuna on melkoisen mitätön...pieni kiitos sillointällöin ei varmasti vie ketään konkurssiin;) itse työskentelen onneksi lasten parissa,siellä sentään saa hymyn ja iloisia ilmeitä ja kauniita sanoja joka päivä!aikuisilla olis paljon opittavaa alle kouluikäisiltä...:)
Mutta arvostan kovasti teitä tänne kirjoittaneita hoitajia, joille se oma napa ei ole se ainoa, jota kumarretaan, vaan velvollisuuskin merkitsee vielä jotakin. Hienoa, että teitäkin löytyy.
Mutten olekaan sairaanhoitaja, vaan diplomi-insinööri.
niin ajatelkaa. Olisi aika kurja olla itse vankilassa, kun maassa riehuisi vaarallinen kulkutauti ja ei saisi olla lasten kanssa, jotka pelkäisivät. Jos kotona olevat lapset sairastuisivat, niin ei saisi olla heitä hoitamassa. Entä, jos mies olisi töissä ja hoitaja vankilassa. Lapset siis jossain hoidossa ja vaarassa.
turha mumista, kukaan ei voi töihin pakottaa. kyllä hätä keinot keksii. omiaan puolustaa viimiseen asti. ja niin tekisitte tekin.
Kotonanne kuolisitte, jos kaikki muutkin yhteiskunnan ylläpitäjät päättäisivät jäädä kotiin. Ette olisi omavaraisia riittävän kauan. Entä, jos joku tulisi teille ryöstelykeikalle kun arvelisivat teillä olevan paljon ruokaa ja poliisit piileskelisivät perheidensä parissa.
Mutta mitä järkeä niitä sairaita on " hoitaa" kun ne kuolee kumminkin, tauti vain leviää sillä entisestään!
vaikka toisaalta onni onnettomuudessa, Suomi on suhteellisen harvaan asuttu maa, kyllä täällä korpea riittää...
Vaan sekään ei takaa sitä, etteikö meistäkin 1/3 olisi historiaa vuoden loppuun mennessä...
rikkaita venäläisiä, jotka rynnisivät rajan ylitse tänne parempiin oloihin.
ikävä tosiasia, ei kukaan vaaranna oman perheensä henkeä. vaikka oma henki menisi niin lapsiani en vaarantaisi siltikään.
jos olet hoitaja, olet rekisterissä. jos olet suomalainen, sinulla on henkilötunnus. jos sinulla on henkilötunnus, sinut voidaan hakea myös VÄESTÖrekisteristä, missä on osoitteesi.
Tarkoitti varmaan sitä, että kun suomi on niin harvalukuinen, että ei täällä pöpöt leviä niin vauhdilla kuin jossain tokiossa. Ja teoriassa tuo levittäytyminen " korpiin" ei ainakaan pahenna asiaa.
Vierailija:
jos olet hoitaja, olet rekisterissä. jos olet suomalainen, sinulla on henkilötunnus. jos sinulla on henkilötunnus, sinut voidaan hakea myös VÄESTÖrekisteristä, missä on osoitteesi.
Kyllä sodan aikaankin oli aikaa etsiä rintamakarkureita. Yleisen kurin ylläpitämiseksi on pakko etsiä vastuutaan pakoilevat, muuten kohta kukaan ei tee yhtään mitään. Naapurit ja tutut ovat tunnetusti yllättävän hyviä ilmiantajia.
Vierailija:
Yhtä surkean peruspalkan kuin ennenkin. Mulle on ihan sama mikä se rangaistus on, koska henkihän siitä töihinmenemisestä 99% varmuudella lähtee!!