Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerroin raskaudesta työkavereille! Inhottava fiilis jäi :(

Vierailija

Kerroin siis tänään työpaikalla, että meille tulee vauva. Olen nyt raskausviikolla 13. Työkavereiden reaktio oli nauraa suureen ääneen ja porukalla alkaa kälättämään, että kai me nyt ollaan tiedetty ja huomattu. Olivat kuulemma jo keskenään keskustelleet ja odotelleet, että koska aion kertoa. Jäi tosi ikävä fiilis koko hommasta! Muutama hoksasi kai onnitellakin...

Kommentit (14)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Täh? Minkä takia paska fiilis?

no, jotenkin nyt vaikea selittää tätä, mutta olisi ollut ihanaa jos reaktiot olisivat olleet yllättyneitä ja ilahtuneita. Nyt jäi enemmänkin sellainen fiilis, että "ähäkutti, mepäs jo tiedettiin!". Tämä on meille iso asia, koska lasta on yritetty kauan ja takana on myös keskenmeno. Ap

Vierailija

Aloittaja ilmeisesti luulee, että lisääntyminen on jotain elämässäonnistumista sen sijaan että se olisi ihan normaalia elämää.

Vierailija

Onnittelut =)
Vaikka tein samoin yhden työkaverin kohdalla, en tajunnut ensin onnitella vaan sanoin iloisesti että hah, tiesin sen =D (tästä on kohta 5v. aikaa ja ollaan vielä ystäviä vaikka ei enää työkavereita niin en usko että pahastui...)
Olin vain itse juuri käynyt ekassa neuvolassa ja ekassa ultrassa, ja kun työkaveri oli poissa töistä ensin yhtenä aamuna n. tunnin ja muutaman viikon kuluttua taas tuli aamulla myöhemmin niin oli helppoa arvata mistä oli kyse, varsinkin kun hänkin alkoi ravata tiheämmin vessassa =D
(En muuten kyttäisi työkaverin työaikoja, mutta kun oltiin päiväkodissa samassa ryhmäsdä oli vähän vaikeaa olla huomaamatta kun yksi on poissa).
En usko että sun työkaverit tarkoittivat pahalla =)

Vierailija

No höh! olipa tympeä reaktio työkavereilla. Ymmärrän, että kuvittelit saavasi onnitteluja. Muistan kuinka (varsinkin ensimmäisestä) raskaudesta kertominen oli jännittävää :) Toivottavasti äitisi, kaverisi yms yms ovat reagoineet mukavammin! Todella paljon onnea! :)

Vierailija

Sinulla on juntteja työkavereita. Vaikka olen välillä huomannutkin, niin osaan kyllä olla aidosti yllättyneen näköinen ja onnitella ilahtuneesti :-). Onnea paljon! 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Minkä takia paska fiilis?

no, jotenkin nyt vaikea selittää tätä, mutta olisi ollut ihanaa jos reaktiot olisivat olleet yllättyneitä ja ilahtuneita. Nyt jäi enemmänkin sellainen fiilis, että "ähäkutti, mepäs jo tiedettiin!". Tämä on meille iso asia, koska lasta on yritetty kauan ja takana on myös keskenmeno. Ap

Ymmärrän, mutta toisaalta, työkaverit on työkavereita, (ellei siis oikeasti olla ystäviäkin), ei heitä useinkaan ihan ilahdukseen tai yllättymiseen asti kiinnosta. Nyt varmaan moni tulee sanomaan, että kylläpäs minä ainakin olen täydestä sydämestä onnellinen työkaverin raskaudesta. Hyvä niin, mutta useimpia ei kuitenkaan niin paljon kiinnosta. Toivottavasti mielesi siitä parantuu tuon asian osalta :) Ei kannata pahoittaa mieltään. 

Vierailija

No voi jeesus. Alkanut jo näemmä hormonit laittamaan päätä sekaisin. Miksi pitäisi esittää yllättynyttä, jos tietää jo asiasta? Ja itse en ainakaan onnittele yhtäkään sikiäjää, todella itsekästä tehdä lapsia tällaiseen maailmaan, jossa ihmisiä on jo ihan liikaa.

Vierailija

Hoitaja? 

Voin vain kuvitella. niin hyvässä kuin pahassa. 

Onnea, vaikka perinteen mukaan raskaudesta ei onnitella, vasta vauvan syntymästä. 

Olet herkille viritetty, niin kuin raskaana olevan naisen kuuluukin olla,  joten älä "ylivälitä" kälättäjistä. Ehkä he ajattelivat hyvää kuitenkin. 

Onko ensimmäinen?

Vierailija

Muistathan, että vaikka raskaus on teille tosi iso juttu, se ei ole sitä sun työkavereille. Oot nyt pikkasen liian herkkis, koska ei työkaverit varmaankaan tiedä pitkästä yrityksessä ja keskenmenosta.

heille sinun raskautesi ja vauvasi on vain yksi monien joukossa.

ihan positiivisestihan he reagoivat. Tuollaisessa ryhmätilanteessa saattaa helposti unohtua onnitella, älä ota sitä niin vakavasti

Vierailija

Vieläkin nolottaa, että kun tuttava kertoi raskaudesta, menin kysymään, oliko kyseessä yllätysraskaus. Reaktio oli totta kai loukkaantuminen. Olisi pitänyt pelkästään onnitella. Plääh.

En tosin tarkoittanut mitään pahaa. Olimme pari kuukautta aiemmin jutelleet perhe-elämään liittyvistä jutuista ja hän oli sanonut, että heidän lapsilukunsa on nyt täynnä, lisää lapsia ei ole tulossa. Tuolloin hän myös näki kovasti vaivaa, että pääsi aiemmista raskauskiloista eroon ja voisi aloittaa "uuden elämänvaiheen."

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat