Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteletko sinäkin että lihavilla on mt-ongelmia?

Vierailija
28.10.2015 |

Tiedän, ettei kaikilla lihavilla ole mitään varsinaisia mielenterveyden ongelmia, mutta silti se usein tulee mieleen ja ensivaikutelmani on sellainen, että ihmisellä on jotain enempikin häikkää elämässä, kun ei saa painoa pysymään kurissa. 

(En siis tarkoita haukkua lihavia, eihän mt-ongelmille mitään voi)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lääke, joka toimii ainakin naisille. Nimi on Havidol. Auttaa laihtumaankin. Todella hyvä.

Vierailija
22/37 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ovat vain välinpitämättömiä, tahdonvoimattomia, laiskoja tai näiden yhdistelmiä. Harvemmin mielenvikaisia.

Tiedätkö, että on olemassa sellainenkin mt-sairaus, johon liittyy harhaluuloja omasta itsestään, omasta ylivoimaisuudestaan muihin nähden.

Kannattaisi käväistä lääkärissä, sinulla saattaa olla se.

Oletko välinpitämätön, tahdonvoimaton, laiska vai näiden yhdistelmä?

Hehee. Olen pitkä, hoikka, kauniiksi ja tyylikkääksi kehuttu.

Kaikesta päätellen olen myös huomattavasti sinua älykkäämpi, empaattisuudesta puhumattakaan.

Se on suurin fantasia, ymmärrän kyllä sen. Syö vähän lisää suklaakakkua ja unelmoi sokerihuumassasi lisää. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta päätellen olen myös huomattavasti sinua älykkäämpi, empaattisuudesta puhumattakaan.

Narsisti.

Vierailija
24/37 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jotain (mt)ongelmia on, jo ei pysty hallitsemaan syömistä. Ylilihavilla on usein ns. sammunut katse, mistähän se johtuu? Sokerit koholla?

Vierailija
25/37 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi implikoit, että ylipainoiset eivät voi olla tyylikkäitä?

Vierailija
26/37 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstapsykologit taas vauhdissa.

Vierailija
27/37 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai jotain (mt)ongelmia on, jo ei pysty hallitsemaan syömistä. Ylilihavilla on usein ns. sammunut katse, mistähän se johtuu? Sokerit koholla?

Tutustuppas nälän neurologisiin ja endokrinologisiin tekijöhin. Aloita googlaamalla leptiini.

Vierailija
28/37 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finriski-tutkimuksen mukaan suomalaismiehistä normaalipainoisia on enää 33 prosenttia ja naisista 48 prosenttia, joten aika monella taitaa olla, myös mt-ongelmia... - Ja kieltämättä taitaa olla onni, että itse on niin pöhkö, että ihan tarkkaan itse tiedäkään, mitä kaikkea ongelmaa on omien korvien välissä.  

Vierailija
29/37 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finriski-tutkimuksen mukaan suomalaismiehistä normaalipainoisia on enää 33 prosenttia ja naisista 48 prosenttia, joten aika monella taitaa olla, myös mt-ongelmia... - Ja kieltämättä taitaa olla onni, että itse on niin pöhkö, että ihan tarkkaan itse tiedäkään, mitä kaikkea ongelmaa on omien korvien välissä.  

Sairaudentunnottomuus on nimenomaan mt-ongelmassa tyypillistä.

t. SV-255453

Vierailija
30/37 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloisen lihava, joka ei pysty laihduttamaan, on jollain lailla mielenterveysongelmaa, kuten masennusta, ahdistusta, menneisyyden taakkoja, läheisen menetys, hyväksikäyttö tms. Voi olla että lihava itsekään ei tiedosta sitä miksi syö tunteisiin.

Syöminen on samanlainen addikti kuin mikä tahansa muukin, alkoholi, tupakka, lääkkeet, shoppailu, irtoseksi, juokseminen... Jostain syystä kaikista eniten paheksutaan ihmisiä jotka lääkitsevät itseään ruualla. Ja vielä kun kuvitellaan että lihavat syö järkyttävän isoja määriä, kilo- ja litratolkulla jatkuvasti, tuntuu todella pahalta. Lihavana pysyy kyllä ihan sillä että syö sen mitä kuluttaa, eli minun kohdalla n. 2600 kaloria vuorokaudessa.

Vierailija
31/37 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko käynyt mielessä että masentunut lihoo helposti? Tai laihtuu, jotkut lopettavat syömisen masentuneena, jotkut lisäävät syömistä ja vähentävät liikkumista.

Vierailija
32/37 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaaloisen lihava, joka ei pysty laihduttamaan, on jollain lailla mielenterveysongelmaa, kuten masennusta, ahdistusta, menneisyyden taakkoja, läheisen menetys, hyväksikäyttö tms. Voi olla että lihava itsekään ei tiedosta sitä miksi syö tunteisiin.

Syöminen on samanlainen addikti kuin mikä tahansa muukin, alkoholi, tupakka, lääkkeet, shoppailu, irtoseksi, juokseminen... Jostain syystä kaikista eniten paheksutaan ihmisiä jotka lääkitsevät itseään ruualla. Ja vielä kun kuvitellaan että lihavat syö järkyttävän isoja määriä, kilo- ja litratolkulla jatkuvasti, tuntuu todella pahalta. Lihavana pysyy kyllä ihan sillä että syö sen mitä kuluttaa, eli minun kohdalla n. 2600 kaloria vuorokaudessa.

Kumpi on syy ja kumpi seuraus? Jos lihoo (vaikkapa kilpirauhasen vuoksi) ja yhteiskunta diskriminoi lihavia, niin onko masennus syy vai seuraus lihavuudesta?

Edelleen, lihavuus on leptiiniresistenssiä, ei muuta. Yksilö ei sitä tiedä, ellei kerrota.

Vierailija
33/37 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko käynyt mielessä että masentunut lihoo helposti? Tai laihtuu, jotkut lopettavat syömisen masentuneena, jotkut lisäävät syömistä ja vähentävät liikkumista.

Tutustu serotoniinin merkitykseen nälän hallinnassa. Siitä tämäkin asia aukeaa.

Vierailija
34/37 |
28.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että hyvin monella erittäin lihavalla (siis sellaisilla joiden paino on lähempänä 200 kuin 100 kiloa), on jonkinlaisia henkisen puolen ongelmia, jotka ovat osasyy suureen ylipainoon. En puhuisi suorastaan mt-ongelmista kuitenkaan. Miksi Jeppe syö? Ja tämän takia lihavuuden "korjaaminen" on paljon hankalampi ongelma kuin pelkkä "syö vähemmän kuin kulutat, niin laihdut". 

Ja tämän sanon entisenä 200-kiloisena.

Kyllä lihavuus osattiaisiin korjata, mutta se edellyttäisi ruokateollisuuden muutosta, sekä kusetuksen muuttamista. Biokemistit kehittelivät jo 70-luvulla vaikka minkälaisia aineita aromisuolasta lähtien, jolla ihmiset saadaan syömään enemmän. Yksilöiden syyllistäminen on turhaa.

Voiko joku väittää vastaan?

Vierailija
35/37 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja nimenomaan sellaisilla ihmisillä jotka ovat ihan sairaalloisen ylipainoisia. On kyllä häikkää korvien välissä jos syö itsensä niin lihavaksi ettei pysty kunnolla liikkumaan. Oma edesmennyt äiti hyvä esimerkikki.

Vierailija
36/37 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyään ole vallalla käsitys, että lihavuus itsessään on mielenterveysongelma kuten anoreksiakin? Yleensä kertoo vakavista tunne-elämän ongelmista.

Vierailija
37/37 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Se että ihminen on vaikeasti ylipainoinen on kyllä sen merkki että psyykkinen puoli ei ole kunnossa. 

Oma äiti oli tällainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä