Jani Wickholm ja jalat

Vierailija

Siis selittäkää.. Mullakin on vajaatoiminta, mutta ei mun jalat kyllä tollasiksi turpoa. Voiko ne noin turvota kilpirauhasen vajaatoiminnan takia? 

Kommentit (14)

Vierailija

Mullakin on joskus kesällä turvonnut melko paljon, pitäisköhän tuota saada aikaiseksi könytä sinne lääkäriin. Jo vuosia sitten mulla oli lähete kilpparikokeisiin mutten saanut mentyä.

Vierailija

No mulla joskus epätasapainoisella vajaalla ollessa sekä turpoaa että muutenkin verenkierto jaloissa menee sekaisin ja tunnottomuutta ja puutumista.

Vierailija

Mulla on turvotusta silmien ympärillä, kasvoissa (=kuukasvot), sormissa ja jaloissa.  Plus kaikki muut oireet. Jos ap:lla ei ole jotain vajiksen oiretta, ei se tarkoita, ettei jollain toisella ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko toi sitten tavallista vakavampi juttu kun noin pahasti turpoaa jalat? 

Tai sitten joku vaan reagoi toisilla oireilla? Tietysti mitä paskamaisemmat oireet, sitä enemmän sairaus häiritsee, eikö. 

Vierailija

Kyllähän turvotus liittyy vajaatoimintaan, itsellänikin on aika kamalat jalat varsinkin kesäaikaan, vaikka olen normaalipainoinen. Janin tapauksessa on varmaan muitakin tekijöitä, jotka tuohon vaikuttaa, artikkelissa mainitaan ainakin verenpainelääkkeet.

Vierailija

Mulla turpoaa sormet ja kasvot, mutta ei ikinä jalat. Mutta ehkä se on yksilöllistä mikä osa kehosta on taipuvainen turpoamaan, olen vähän rimppakinttu ja se on sukuvika.

Vierailija

Mulla oli lähes samanlaiset turvokkeet, kun ei kilpparista ollut vielä tietoakaan. Laitoin vaan hellekesän piikkiin. 

Sitten syksyllä kävin ihan toisissa asioissa lääkärissä ja tämä päätti ottaa ne kilpparikokeet.

Sitähän se sitten oli ja parisen vuotta meni, että lääkitys löytyi kohdilleen. Sen parin vuoden aikana paino tippui kuin itsestään 28 kiloa.

Missä vaiheessa on Janin hoidot ja sydeemit?

Vierailija

Todennäköisesti munuaisten vajaatoiminta. Nestettä alkaa kertyä kroppaan ja se näkyy myös muualla, kilpirauhasissa ja väsymyksenä. Siitä ei ihan tyroxinia popsimalla selviäkään kun dialyysihoidot kutsuu. 

Mutta on Wickholm on varmaan tosi raskas tapaus, sellainen marttyyrimäinen kitisijä ja tosikko. Aina häntä rangaistaan ja voivoivoi ja uliuliuli ja kukaan ei välitä ja levytkään ei myy.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat