Uskovaiset! Voisitteko rukoilla että avomiehenikin tulisi uskoon?
Toivoisin vastauksia vain uskovilta, koska tilannetta ei auta se, että joku kommentoi, että tämä on järjetön aihe tms. Toivon rukousta, koska ketään ei voi saada tuputtamalla uskoon, enkä siihen lähde.
Tilanne siis se, että ollaan avoliitossa (kyllä, se on väärin, mutta itse tulin vasta uskoon) ja pitäisi alkaa tekemään ratkaisua siitä, mennäänkö naimisiin. Seurustelua takana 3,5v josta 2,5v avoliitossa. Omalta puoleltani paras ratkaisu olisi se, että mies tulisi uskoon ja menisi kanssani naimisiin. Jos hän ei uskoon tule, ei avioliitto ole poissuljettu, mutta täytyy varmistaa että kumpikin on sitten varma ratkaisustaan. Vaikuttaahan usko moneenkin asiaan. Olisin kiitollinen jos viitsisitte rukoilla asiaa :)
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, oletko kuullut sellaisesta kuin uskonnonvapaus? Kokisin itse tuon käännytysyrityksenä ja eroaisin sinusta. Eiköhän miehesi saa valita itse uskooko/ ei usko. Kuuluuko kristinuskoon vai johonkin toiseen.
Sinä saat olla kristitty, mutta et saa vaatia sitä muilta.
Rukoilla saa. Ei yrittää manipuloida Jumalaa/saada Jumalaa manipuloimaan muita. Mutta meitä on nimenomaan kehotettu rukoilemaan ja rukoilemaan myös toistemme puolesta, mitä toisten elämään kuuluukin.
Jos Jumala ei jostain syystä tahdo että ap:n puolison uskoontulon puolesta rukoillaan, Pyhä Henki tekee sen selväksi tavalla tai toisella.
"Uskovaiset! Voisitteko rukoilla että avomiehenikin tulisi uskoon?"
On eri asia rukoilla toisen puolesta muuten vain kuin rukoilla, että toinenkin tulisi uskoon.
19:
MITÄÄ? Että jos googlaat jonkin aihepiirin asioita, niin netistä sattuu löytymään siihen liittyvää asiaa ja vieläpä suurinpiirtein about samanlailla kuin sä sen muotoilisit? USKOMATONTA että googlamalla löytää hakusanan aihepiiriin kuuluvia asioita!
Eiku hetkinen. Sitten ehkä, jos se tietokone menis itsestään päälle ja hyppäis sivulle, josta olis hightlightilla sanasta sanaan sun lause. Muuten se on ihan se hakusana ja sun klikkailut mikä sen aiheuttaa. Ärsyttävää taikauskoa.
Viittaatko tällä siihen että oon kaverin kanssa puhunut jostain ja sitten se sama asia on tullut netistä esille? En oo tällöin googlettanut mitään, vaan mennyt koneelle, avannut youtuben, hakenut jonkun henkilön nimellä saarnan (niitä saattaa olla vaikka 20) ja ainoa tieto on ollut tyyliin "pastori x Helsingissä 2.2.2012". Nimi ei tällöin oo viitannut yhtään siihen mitä saarna sisältää. Siitä se asia on sitten pompannut. Samalla periaatteella ilman tarkempia hakuja on myös tullut ne kirkossa kuullut jakeet esille. Asiahan voi olla sattumaa jos voi päätellä edes suuntaa-antavasti mitä saarna sisältää.
Voisinpa neuvoa miehellesi jättämään sut, ansaitsee parempaa nimittäin.
Miksette te moraalittomat uskovaiset hörhöt voi vaan kadota?
Edellinen oli siis taas ap, joka ei osaa lainata viestiä. Vastaajan 19 viesti loppuu sanoihin "ärsyttävää taikauskoa", josta alkaa mun vastaus.
Kiitos kaikille vastanneille, nyt joutuu lähtee tekee jo muutakin.
Vastaan vielä tämän: niin moni on sitä mieltä, ettei avomieheni kannata minun kanssani olla, että aion kysyä olisiko hänen mielestään parempi että eroaisimme.
-ap
Kannattaa kokeilla jotain uhrilahjaa Jumalalle, Vanhassa Testamentissa on kovat näytöt sen toimivuudesta. Jumala tuntuu pitävän uhrilahjoista. Voit aloittaa vaikka vuohesta tai kanasta, lehmä on ehkä vähän iso ja kallis. Vaikka ei rakkautta voikaan rahassa mitata.
Älä ihmettele, että Paholainen vastustaa Jeesuksen rukoilemista ihmisten puolesta. Kysele neuvoa seurakunnassa vaikka sielunhoitajalta, ja tietysti Raamatun valossa. Muistelen, että Raamatussa neuvotaan aviopuolisoita, että jos uskomaton puoliso suostuu jatkamaan liittoa, niin OK. Avioliitto (ei avoliitto) on ilman muuta Jumalan tahto ja ainoa suotava yhdessä elämisen muoto pariskunnalle.
Ja se on väärin, eikä tuollaiseen ajattelutapaan, jossa yleiset sanat on varattu vain tietylle ryhmälle ja muilla on tarve jatkoselittelylle, saada muutosta, jos kaltaisesi ihmiset eivät edes suostu harkitsemaan joustamista kyseisten sanojen käytön suhteen.