Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?

Vierailija
28.10.2015 |

Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?

Kommentit (1197)

Vierailija
1101/1197 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut raiskattiin pikkujouluissa. Ikinä en uskaltanut kertoa kenellekään. Vaihdoin vain työpaikkaa muutama kuukausi myöhemmin. 

Tiedän tapauksen jossa tehdashallin haalarimiehet joukkoraiskasivat toimiston ainoan naisen puolikuoliaaksi. Nainen olisi todennäköisesti kuollut monikymmenpäisen miesjoukon käsittelyssä jos naisen aviopuoliso ei olisi tullut toimitiloihin sisään ihmettelemään miksi nainen ei tule kotikyytiin vaikka noutoaika firman pihalta oli yhdessä sovittu.

Jos kyse on miesvoittoisesta firmasta, naisen ei kannata lähteä firman pikkujouluihin.

Vierailija
1102/1197 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna pikkujoulujärjestelyt sinänsä olivat kivat, mutta yksi kollegani latisti mun tunnelman ihan täysin; hän päätti riipaista aikamoiset rynnäkkökännit jo heti siinä alkuillasta ja alkoi yhtäkkiä huutoitkemään ja avautumaan kurjasta lapsuudestaan ja alkoholisti-isästään.

Minä sitten istuin siinä hänen kanssaan kaksin sivummalla, kun muut työkaverit jatkoivat hauskanpitoa ja kävivät välillä muka huolestuneena varmistamassa, että kai minä pidän huolta tästä itkijästä ja katson, että hän pääsee hyvin kotiin. Oma pää selvisi ja fiilikset lähti kyllä hyvin nopeasti, kun kuuntelin sitä itkijän traumadumppaamista. Lopulta sitten tilasin meille taksin ja vein hänet kotiin. Hän ei ole ainakaan toistaiseksi kiittänyt tai pyytänyt anteeksi. Seuraavissa pikkujouluissa ja virkistystapahtumissa aion vältellä häntä kuin ruttoa.

Meidän työpaikalla tuollainen kännien vetäjä raahattiin puoliväkisin taksiin ja lähetettiin kotiin. Toinen tapaus oli, kaksi työkaveri paskoi housuihin eikä taksi ottanut häntä kyytiin. Piti soittaa hänen puolisonsa  paikalle ja suojasimme takapenkin jätesäkeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1197 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna tj soitti kitaraa teamsin välityksellä. Jokainen katsoi esityksen omalta ruudultaan. Sitten pikkujoulut oli ohi ja ihmiset palasivat työhön. 

Tämähän on suoraan siitä mainoksesta "Mä oon teidän ceo" 😅

Liekö Mandela-efekti kyseessä?

Vierailija
1104/1197 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut raiskattiin pikkujouluissa. Ikinä en uskaltanut kertoa kenellekään. Vaihdoin vain työpaikkaa muutama kuukausi myöhemmin. 

Tiedän tapauksen jossa tehdashallin haalarimiehet joukkoraiskasivat toimiston ainoan naisen puolikuoliaaksi. Nainen olisi todennäköisesti kuollut monikymmenpäisen miesjoukon käsittelyssä jos naisen aviopuoliso ei olisi tullut toimitiloihin sisään ihmettelemään miksi nainen ei tule kotikyytiin vaikka noutoaika firman pihalta oli yhdessä sovittu.

Jos kyse on miesvoittoisesta firmasta, naisen ei kannata lähteä firman pikkujouluihin.

Eiköhän tuosta olisi joku juttu noussut?

Vierailija
1105/1197 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena olin töissä eräällä kaupungin yksiköllä jossa oli lähinnä keski-ikäisiä miehiä ja naisia, oikein mukavia kylläkin. Pikkujoulut oli paikallisessa juhlatilassa, juteltiin ja vitsailtiin, juotiin niitä muutamia oluita mitä oli tarjolla ja tunnelma oli mukava ja rento. Ohjelmaksi oli luvattu yllätysnumero. Yhtäkkiä leppoisa keskustelu ja puheensorina katkesi kun musiikki pärähti soimaan ja lavalle ryntäsi joukko räväköitä nuoria naisia jumppa-asuissa ja vetivät sähäkän tanssiesityksen. Kaikki katsoivat muutaman minuutin esityksen hämmentyneen kohteliaasti ja tämän jälkeen seurasi vaivaantuneet aplodit. Tunnelma onneksi palautui kun ymmärsimme ettei lisää ole tulossa.

Ajattelin silloin nuorena että en varmaan nuorena vain ymmärrä keski-ikäisten viihdettä, vaan nyt 20 vuotta myöhemmin en kyllä edelleenkään ymmärrä kuka tuollaisesta ohjelmasta nauttii ja miksi sellainen tilataan työpaikan pikkujouluihin. Olisivat ostaneet niilläkin rahoilla vaikka jokaiselle muutaman ylimääräisen juoman. 

Jos joku tykkää tämänkaltaisesta ohjelmasta niin olisi kiva kuulla mikä siinä viihdyttää. 

Vierailija
1106/1197 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

it-jannu kirjoitti:

Meillä iso kansainvälinen firma.. ei koskaan pikkujouluja, tai oikeastaan mitään muutakaan pippaloa.. "koska se olisi epäreilua niitä kohtaan joilla ei ole" .. miljoonia tahkotaan.. mutta niukkaa on. Firman politiikka on että tarjoiluja ei ole. Kerran yksi pomo maksoi kierroksen olutta läheisessä baarissa paikalla olleille.. omistaan. Jotkut kollegat ottavat niukkuuden vittuiluna, mutta itsenäni ei haittaa.. ei tulisi muutenkaan osalllistutta.. ja viinaa en käytä. Hupaisaa sen sijaan on seurata viinankipeiden valitusta vuodesta toiseen.

Ja etenkin kun meillä kaikki tienaa niin hyvin että voisi ihan hyvin maksaa kaikki itse.

Pikkujouluissa ei ole kyse siitä että työntekijät olisi viinankipeitä alkoholisteja tai etteikö olisi rahaa maksaa omia juomiaan. Fiksut pikkujoulut on yrityksen kiitos työntekijöilleen menneestä vuodesta ja ele jolla kerrotaan että työntekijöitä arvostetaan. 

Vierailija
1107/1197 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kuultu tarina, itse en ollut paikalla. Kaakkois-suomalaisen autoketjun toimari päätti olla näppärä ja kutsui kaikkien myymälöiden tyäntekijät samaan aikaan pikkujouluihin. Lopputulos oli joukkotappelu ja artikkeli molemmissa iltapäivälehdissa. Siinä firmassa ei huhun mukaan ole juhlia sen koommin järjestetty. 

Vierailija
1108/1197 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman pikkujoulut isolla tapahtumapaikalla, jonne tuli kaikkien maakunnan toimipisteiden työntekijät. Ikähaarukka jotain 18-30 + esihenkilöt jossain nelissäkympissä. Esiintymässä jotain pikkubändejä ja Kirka (taisi olla pari kuukautta ennen kuin kuoli), ilmaista viinaa niin paljon kuin jaksettiin juoda. Bussikyydit kotikaupungista paikan päälle ja takaisin.

Itse bileet meni ihan hyvin, mutta ennen lähtöä bussiin piti vielä tietenkin kiskoa sitä ilmaista viinaa niin paljon kuin kerkisi. Eli bussissa villi meno oman toimiston jengin kanssa, osa sammui ja osa oksenteli. Itse päädyin silloin istumaan yhden itseä n. 10 vuotta vanhemman miestyökaverin viereen, joka oli hirveän kiltti ja avulias ja ujo. Otin siltä sitten siinä suvereenisti ns. suikkiin kesken bussimatkan. Tyyppi raukka rakastui tietenkin, varmaan sen ensimmäinen naiskokemus, itseä pelkästään oksetti ja otin loparit helmikuussa kun en enää kestänyt sitä hullua. Ihan paskafirma onneksi olikin!

Vierailija
1109/1197 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firman pikkujoulut isolla tapahtumapaikalla, jonne tuli kaikkien maakunnan toimipisteiden työntekijät. Ikähaarukka jotain 18-30 + esihenkilöt jossain nelissäkympissä. Esiintymässä jotain pikkubändejä ja Kirka (taisi olla pari kuukautta ennen kuin kuoli), ilmaista viinaa niin paljon kuin jaksettiin juoda. Bussikyydit kotikaupungista paikan päälle ja takaisin.

Itse bileet meni ihan hyvin, mutta ennen lähtöä bussiin piti vielä tietenkin kiskoa sitä ilmaista viinaa niin paljon kuin kerkisi. Eli bussissa villi meno oman toimiston jengin kanssa, osa sammui ja osa oksenteli. Itse päädyin silloin istumaan yhden itseä n. 10 vuotta vanhemman miestyökaverin viereen, joka oli hirveän kiltti ja avulias ja ujo. Otin siltä sitten siinä suvereenisti ns. suikkiin kesken bussimatkan. Tyyppi raukka rakastui tietenkin, varmaan sen ensimmäinen naiskokemus, itseä pelkästään oksetti ja otin loparit helmikuussa kun en enää kestänyt sitä hullua. Ihan paskafirma onn

Siis julkisella paikalla työkavereiden nähden teit näin eikä hävetä yhtään?

Vierailija
1110/1197 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on totta niin mitä seuraamuksia tästä aiheutui?

Vierailija
1111/1197 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Meillä kävi silleen, että pomo kuukauden päivät hehkutti, että pikkujoulut 1.12. Sitten pidetään hauskaa! No, pikkujoulupäivä koitti. Tehtiin duunit pitkin viikkoa jo osa etukäteen, että perjantaina kello 14.00 ollaan nätteinä, kun pomo tulee. H-hetki koitti ja pomo tuli nolona paikalle. Siinä ruoes kahvinkeitto puuhiin ja tarjosi meille neljään pekkaan fazerin sinisen levyn. Siinä kauniina natusteltiin suklaata ja kuunneltiin häpeän pomon selityksiä. Hän oli viimeiseen saakka yrittänyt saada rahaa juhliin, kuten ennenkin vaan ei. Itse tuumasin, että mikäs hätä tässä, vieressä on alepa eikun ostoksille tai mennään syömään edes yhdessä - omakustanteisesti. Ei kelvannut vanhemmalle väelle, kun kusetetuksi tultiin. Hirveen älämölön kanssa hävisivät pois ja me pomon kanssa kaksin käytiin syömässä. Miehemme ja muutamia kavereita tuli myöhemmin ja hemmetin hauska ilta siitä tulikin. Naurattaahan tuo nyt. Työpaikan pikkujoulut ja

Törkeää käytöstä työkavereilta pomoa kohtaan. Tämä halunnut järjestää työntekijöille juhlat mutta omistajat eivät suostuneet. Pomo on varmasti tehnyt parhaansa asian eteen.

Vierailija
1112/1197 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion virastossa. Niin kuivaa porukkaa, että...nykyään käyn vaan hyvin syömässä, katson iltaan kuuluvan maksetun esityksen ja lähden. Puolison kanssa on pari kertaa menty kahdestaan ja kerran kaveriporukalla jatkoille. Onkin ollut paljon hauskempaa.

Voi olla hauskaakin porukkaa vapaa-ajalla jos alkoholia tarjolla reilusti. 

Vierailija
1113/1197 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltainen työpaikka ja pihi järjestäjä. Syötiin taukotilassa järjestäjän itsensä keittämää riisipuuroa, jälkkäriksi joulutorttu (1 kpl per hlö) ja kuppi kahvia, omakustannehintaan. Taustalla soi Vesa-Matti Loirin joululauluja. Mantelin puurosta saanut voitti rasian Juhlapöydän konvehteja.

:D :D

Tää oli mun suosikki.

Olen ollut monessa työpaikassa jossa ei ollut minkäänlaisia pikkujouluja eikä työnantaja antanut mitään joululahjaksi niin tämäkin kuulostaa jo ihan hyvältä. 

Vierailija
1114/1197 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena olin töissä eräällä kaupungin yksiköllä jossa oli lähinnä keski-ikäisiä miehiä ja naisia, oikein mukavia kylläkin. Pikkujoulut oli paikallisessa juhlatilassa, juteltiin ja vitsailtiin, juotiin niitä muutamia oluita mitä oli tarjolla ja tunnelma oli mukava ja rento. Ohjelmaksi oli luvattu yllätysnumero. Yhtäkkiä leppoisa keskustelu ja puheensorina katkesi kun musiikki pärähti soimaan ja lavalle ryntäsi joukko räväköitä nuoria naisia jumppa-asuissa ja vetivät sähäkän tanssiesityksen. Kaikki katsoivat muutaman minuutin esityksen hämmentyneen kohteliaasti ja tämän jälkeen seurasi vaivaantuneet aplodit. Tunnelma onneksi palautui kun ymmärsimme ettei lisää ole tulossa.

Ajattelin silloin nuorena että en varmaan nuorena vain ymmärrä keski-ikäisten viihdettä, vaan nyt 20 vuotta myöhemmin en kyllä edelleenkään ymmärrä kuka tuollaisesta ohjelmasta nauttii ja miksi sellainen tilataan työpaikan pikkujouluihin. Olisivat ostaneet ni

Köyhän miehen stripteasea ja silmäniloa..

Vierailija
1115/1197 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin johtotehtävissä ja sattui aika stressaava elämänvaihe pikkujoulujen aikaan.. aina säntillinen, asiallinen ammattilainen ja koskaan en firman juhlissa ollut humalassa..

Kunnes tuolloin, risteily perinteiseen tapaan, ilmasta viinaa ja tajusin liian myöhään että nyt meni juominen yli.. kompuroin hytille, kun olin ensin illallisella hirveässä kännissä yrittänyt syödä mm. hummeria, joka putosi lattialle, jota yritin nostaa ja tipuin itse lattialle.. kilistellyt laseja niin että puolet juomasta läikkyi jokapuolelle.. ylemmän johdon miespuolinen kollega kovin viattomasti yritti pitää musta "huolta". Lähti myös saattamaan hytilleni, jota en löytänyt. Vei sitten omaan hyttiinsä ja hämäriä muistikuvia jostain pussailusta, oksentamisesta, aamulla heräsin samasta sängystä alasti.. en ollut suostunut seksiin, mutta hävetti niin pirusti..koko työpaikka juorusi tästä pitkään ja oletti että me pantiin..

Vierailija
1116/1197 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut pillua toimiston flikoilta koko iltana ja olen sentään POMO

Vierailija
1117/1197 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltainen työpaikka ja pihi järjestäjä. Syötiin taukotilassa järjestäjän itsensä keittämää riisipuuroa, jälkkäriksi joulutorttu (1 kpl per hlö) ja kuppi kahvia, omakustannehintaan. Taustalla soi Vesa-Matti Loirin joululauluja. Mantelin puurosta saanut voitti rasian Juhlapöydän konvehteja.

Maksoiko järjestäjä kaiken omasta pussistaan? Ymmärrän pihiyden varsinkin jos on kyse matalapalkka-alan työpaikasta kuten usein naisvaltaisilla aloilla.

Vierailija
1118/1197 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla ruotsinlaivalla risteilyllä jouduin samaan hyttiin kolmen lapsen (naimisissa olevan ja kunnollisena pidetyn) äidin kanssa joka toi sinne jonkun randomin äijän ja joittenka ähellystä jouduin yöllä kuuntelemaan yläkerran bunkassa.

Meillä oli neljän hengen naisten ja miesten hyttejä, mutta porukat sekoittuivat kun osa kollegoista päätyi paneskeleman miesten ja osa naisten hytteihin. Paitsi yksi hyttikaverini, joka hävisi jo alkuillasta pian buffan jälkeen ja ilmestyi takaisin hyttiin aamulla kaula syötynä. Tämä oli 2010-luvulla. Seuraaviin pikkujouluihin en lähtenyt, silloin porukka sekoili Tallinnassa ja ilmeisesti samaan tapaan kuin edellisenä vuonna laivalla.

Vierailija
1119/1197 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoiko järjestäjä kaiken omasta pussistaan? Ymmärrän pihiyden varsinkin jos on kyse matalapalkka-alan työpaikasta kuten usein naisvaltaisilla aloilla.

Tuossahan luki, että omakustannehintaan.

Vierailija
1120/1197 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni toimisto ja vaatimattomat juhlat. Ohjelmanumeroina nuorimman työntekijän keksimiä leikkejä, kuten tuolileikki, jossa tuoleja on yksi vähemmän kuin osallistujia. Musiikin soidessa kierretään tuolien ympäri ja kun musiikki lakkaa, kaikki yrittävät ehtiä istumaan tuoleille. Aina yksi jäi ilman tuolia ja tuolit vähennettiin yksitellen. Voittaja oli se, joka ehti istumaan viimeiselle tuolille. Tämän jälkeen poistuinkin jo juhlahumusta🥳🙄🥱😴

Ilta oli päättynyt kuulemma tämän samaisen työntekijän estottomaan tanssiin pöydällä ja työkaverin iskuyritykseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi