Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?
Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?
Kommentit (1197)
GAAAH! Shoot me. Olen julkisella sektorilla, meillä olisi MILJOONA lakisääteistä tehtävää, mutta kiva koska oli budjetissa rahaa, niin esimiehet keksi tällaisen kivan ohjelman.
joku konsulttifirma puhuu meille 3 h (sori he käyttävät sanaa presentoida) elon muskista, gen z somekäytöksestä, us vaaleista. Mikä ei siis MILLÄÄN tasolla liity meidän lakisääteisiin tehtäviin.
Tämän yhteydessä oli kivat tarjoilut ja sitten illalla syömään. Ne on meidän pikkujoulut ne.
Kuulin, että konsulttifirma laskuttaa jotain 10.000 tästä presentoinnista. Sitten ei osata edes enkkua niin sanotaan messenker .
Näin ne verorahat kuluu. Kyllä annan niin paljon palautetta meidän anonyymissä kyselyissä ja myös suoraan esihenkilöille. Mutta vastaus on että budjetissa olleet rahat ei voi siirtää lakisääteisten tehtävien tehostamiseen.
10 vuotta samassa firmassa ja ei kertaakaan pikkujouluja, kerran pomo ehdotti että voisin mennä "kuokkimaan" toisen firman pikkujouluihin,no enpä mennyt
Muutama vuosi sitten aloitin uudessa työpaikassa ja osallistuin ensimmäistä kertaa työpaikan pikkujouluihin. Kyseessä miesvaltainen työpaikka ja suurin osa työntekijöistä on keski-ikäisiä. Olin ainoa sinkkunainen työpaikalla ja myös kaikista nuorin. Työpaikalla oli aina ollut todella asiallinen ilmapiiri, mutta pikkujouluissa nämä aikaisemmin asialliset, itseäni parikymmentä vuotta vanhemmat työkaverimiehet (joista monet olivat naimisissa) vetivät kännit ja yrittivät vuorollaan iskeä minua. Tanssikutsuihin en uskaltanut suostua, sillä se oli lääppimistä. Jos yritin jutella jonkun kanssa, niin takana saattoi olla useampi äijä koputtamassa olkapäätä ja odottamassa, että pääsevät ehdottelemaan. Tilanne oli niin absurdi, että ajattelin jo, että ovatkohan lyöneet keskenään jotain vetoa. Lähdin aikaisin kotiin, enkä ole sen koommin osallistunut mihinkään firman juhliin. Toimistolla oli seuraavalla viikolla jäätävän kiusaantunut ilmapiiri.
Miksi hitossa pitää käyttäytyä niin. Kai he nyt itsekin ymmärsivät, että heillä ei ole mitään mahdollisuuksia. Nolasivat vain itsensä täysin. Ahdistavaa ja kiusallista olla sen jälkeen tekemisissä töissä.
Olin aikaisemmin ollut vain naisvaltaisissa työpaikoissa, joissa oli ollut todella kesyt pikkujoulut, niin tämä tuli aika yllätyksenä.
Tänä vuonna pikkujoulujärjestelyt sinänsä olivat kivat, mutta yksi kollegani latisti mun tunnelman ihan täysin; hän päätti riipaista aikamoiset rynnäkkökännit jo heti siinä alkuillasta ja alkoi yhtäkkiä huutoitkemään ja avautumaan kurjasta lapsuudestaan ja alkoholisti-isästään.
Minä sitten istuin siinä hänen kanssaan kaksin sivummalla, kun muut työkaverit jatkoivat hauskanpitoa ja kävivät välillä muka huolestuneena varmistamassa, että kai minä pidän huolta tästä itkijästä ja katson, että hän pääsee hyvin kotiin. Oma pää selvisi ja fiilikset lähti kyllä hyvin nopeasti, kun kuuntelin sitä itkijän traumadumppaamista. Lopulta sitten tilasin meille taksin ja vein hänet kotiin. Hän ei ole ainakaan toistaiseksi kiittänyt tai pyytänyt anteeksi. Seuraavissa pikkujouluissa ja virkistystapahtumissa aion vältellä häntä kuin ruttoa.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna pikkujoulujärjestelyt sinänsä olivat kivat, mutta yksi kollegani latisti mun tunnelman ihan täysin; hän päätti riipaista aikamoiset rynnäkkökännit jo heti siinä alkuillasta ja alkoi yhtäkkiä huutoitkemään ja avautumaan kurjasta lapsuudestaan ja alkoholisti-isästään.
Minä sitten istuin siinä hänen kanssaan kaksin sivummalla, kun muut työkaverit jatkoivat hauskanpitoa ja kävivät välillä muka huolestuneena varmistamassa, että kai minä pidän huolta tästä itkijästä ja katson, että hän pääsee hyvin kotiin. Oma pää selvisi ja fiilikset lähti kyllä hyvin nopeasti, kun kuuntelin sitä itkijän traumadumppaamista. Lopulta sitten tilasin meille taksin ja vein hänet kotiin. Hän ei ole ainakaan toistaiseksi kiittänyt tai pyytänyt anteeksi. Seuraavissa pikkujouluissa ja virkistystapahtumissa aion vältellä häntä kuin ruttoa.
Tällaiset terapeutinryöstäjät ovat aivan kauheita.
Bileistä piti maksaa sisäänpääsymaksu. Jokainen sai sitte 3 drinkkilippua eli 3 olutta tai 3 sidukkaa. Ruoka loppui kesken oli joko salaattia tai uuniperunoita, en muista kumpia näissä bileissä. Kaikilla opm eli oma pullo mukana ja hyvin nopessti mentiin muualle baariin. Kiitos Stocka.
Yks firma Jyväskylässä. Oli tosi kovat viinatarjoilut. Porukka ihan tuutissa. Mulle tuli mitta täyteen. Päätin vaan häippäistä. Kun etsin takkiani avasin vahingossa siivoskomeron. Siellä oli toimitusjohtaja, paikan thaimaalainen siivooja ja huoltomies 3-somessa. Kaiken lisäksi avasin oven sepposen selälleen ja koko juhlakansa näki aktin.
MAanantaina töissä oli hieman vaivautunut tunnelma. Siivooja jätti eroanomuksen.
Painotalo Vallilassa 1980-luvulla. Asiakkaat kävivät päivän mittaan syömässa ja heiltä jääneet tähteet annettiin seuraavana päivänä työntekijöille. Siinä teidän "pikkujoulut".
Vierailija wrote:
Yks firma Jyväskylässä. Oli tosi kovat viinatarjoilut. Porukka ihan tuutissa. Mulle tuli mitta täyteen. Päätin vaan häippäistä. Kun etsin takkiani avasin vahingossa siivoskomeron. Siellä oli toimitusjohtaja, paikan thaimaalainen siivooja ja huoltomies 3-somessa. Kaiken lisäksi avasin oven sepposen selälleen ja koko juhlakansa näki aktin.
MAanantaina töissä oli hieman vaivautunut tunnelma. Siivooja jätti eroanomuksen.
Taas se on alemmassa asemassa oleva nainen joka joutui lähtemään, eikä huoltomies saati toimitusjohtaja joka käytti törkeästi asemaansa hyväkseen. Milloinkohan aletaan vaatimaan miehiltäkin vastuuta näistä tilanteista.
1. Menin avautumaan työkaverimiehelle, että olin ihastunut häneen. Tunne oli yksipuolinen, ja hän kiusaantui todella paljon. Töissä oli sen jälkeen hirveää.
2. Esimiehet suutelivat toisiaan kaikkien nähden. Molemmat naimisissa. Kaikki olivat kuin eivät olisi nähneet mitään.
3. Mieskollegoiden lähentelyt ja lääppimiset.
Lääppimise, kouraisutt ja rivot puheet ovat vanhaa perinteistä kulttuuria pikkujouluissa.
Viime vuonna tj soitti kitaraa teamsin välityksellä. Jokainen katsoi esityksen omalta ruudultaan. Sitten pikkujoulut oli ohi ja ihmiset palasivat työhön.
Firmalla meni vähän huonosti mutta halusivat silti pitää pjoulut henkilöstölle, pidettiin sitten omassa paskaisessa hallissa pikkujoulut. Pitopalvelu sentään tuli ja tarjoili zonssonin kiusausta meille ja muutama bisse per nokka. Propsit siitä että sentään jotain järkkäsivät !
Meidän firmalla on kaksi toimipaikkaa A ja B, sijaitsevat noin sadan kilometrin päässä toisistaan. Yhteinen johto, joka istuu enimmäkseen paikkakunnalla A, paikkakunnalla B päällikkö ja tiiminvetäjiä. Perinteenä on ollut, että pikkujoulut järjestetään vuorotellen näillä paikkakunnilla. Yleensä kuvio menee niin, että normaalin työpäivän aikana on yhteistä kokoustamista, ajankohtaisia asioita ja muuta. Lounas on omakustanteinen. Iltapäivällä voi tehdä töitä konttorilla jossain pöydänkulmalla läppärin kanssa keikkuen.
Pikkujoulupäivänä aamun kokous alkaa viimeistään yhdeksältä, joten kauempaa tulevat ovat lähteneet liikkeelle seitsemän – puoli kahdeksan maissa. Iltapäivällä työpäivän saa päättää kahden tai kolmen aikaan. Ajatus on, että sitten voi käydä kotona ja valmistautua illanviettoon. Näin varmasti, jos satut asumaan järjestämispaikkakunnalla. Kauempaa tulleet sitten lähinnä tekevät töitä vähän pidempään ja lähtevät toimistolta juhlapaikkaan kuudeksi. Majoittua toki saa, mutta omakustanteisesti. Siinä sitten syödään ja jutellaan ja viimeistään kahdeksalta toisen toimipisteen ihmiset ovatkin lähdössä kotiin. Järjestävän toimipisteen ihmiset jatkavat iltaa normaaliin pikkujoulutyyliin.
On yritetty monta kertaa ehdottaa, että josko vain pidettäisiin molemmilla paikkakunnilla ihan omat pikkujoulut. Ei käy pomolle. Hän haluaa yhteisöllisyyttä. Työpäivän tapahtumiin osallistuminen on pakollista eikä pikkujouluista pois jäämistä katsota hyvällä. Siinä mielessä tietenkin hyvä järjestely, että v***tus osuu vuorovuosina kummankin toimipisteen ihmisille.
Tj:n kitaransoitto TEAMSissa vie kyllä voiton 😀. Kerrassaan ikimuistoiset bileet, joihin on panostettu...
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna tj soitti kitaraa teamsin välityksellä. Jokainen katsoi esityksen omalta ruudultaan. Sitten pikkujoulut oli ohi ja ihmiset palasivat työhön.
Jos veti Little Wingin virheettömästi omalla pienellä twistillä, niin antaisin kyllä propsit.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on suoraan siitä mainoksesta "Mä oon teidän ceo" 😅
Kaikenlaiset Secret Santa-leikit ja muut "osta-väkisin-joululahja-työkaverille"-hommat on kyllä karseinta mitä tiedän. Samoin jos aktiviteetti on jotain väkinäistä ryhmähengen nostattamista tms..
Mä tykkäisin, jos tilattaisi vaan hyvää ruokaa toimistolle ja juotais muutamat juomat rennosti ja juteltaisiin. Ehkä simppeliä, mutta ennemmin niin, kuin väkipakolla leikkimistä.