Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?
Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?
Kommentit (1197)
Mnetiin työporukalla ensin ravintolaan syömään ja tietty alkoakin kului melkoisesti. Sen jälkeen meidän horjuileva ja mölyävä sakki kiikutettiin takseilla hohtokeilaamaan, jossa huiskittiin keilapalloja sinne tänne, monet saivat sen varpailleenkin.
Hassu Suomi kirjoitti:
Olin aikanaan töissä Turun kupeessa, pienellä paikkakunnalla pienessä tukkuliikkeessä.
Firman pikkujoulut vietettiin työaikana, jolloin työntekijät saivat muutaman lahjan.
Kun lahjoja jaettiin, huomasin, että paketteja on yksi liian vähän. Lopulta, kun kaikki muut olivat saaneet lahjansa, niin omistajapariskunnan rouva kääntyi minua kohti ja sanoi : olisi epäreilua muita kohtaan, jos sinäkin saisit lahjan, he ovat työskennelleet koko vuoden ja sinä et.
Aloitin yrityksessä 10.1.
Olisin tuon jälkeen nostanut kytkintä ja vaihtanut työpaikkaa.
Tästä on jo aikaa, mutta sain kolme seurustelutarjousta. Loppuillasta toimitusjohtaja käsirysyssä työntekijän kanssa, ja molemmat itki!
Kyl oon sitä mieltä, että pikkujouluihin se 1-2Egen paketti on suht. ok.
Kun vaan kaikki muistaisi sen verran. Monet pippalot ovat epäonnistuneet liiallisen dokailun takia. Tosin mitä vanhoja miettimään uudet tuulet vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kaikkien tarkoitus ole juoda itseään sekaisin.
Miten niin?
Koska osa on raittiita ja osa omalla autolla?
Lääkitys estää?
Kuiva alkkis?
Esim.?
Meillä oli 2000-luvun alussa todella kosteita pikkujouluja, kun työskentelin pääkaupunkiseudulla isossa ruokakauppaketjussa parikymppisenä. Porukka oli tosi humalassa johtoporrasta myöten ja aina sattui ja tapahtui! Yhdissä pikkujouluissa oli vuokrattu juhlatilat ja tarjoilut oli hyvät. Vedettiin kunnon etkot ja oltiin tuiskeessa jo juhlien alussa. Yksi ohjelmanumeroista oli tehdä mahdollisimman pitkä vaatejono päällä olevista vaatteista. Osallistuin tietty ja lopulta mulla oli päällä vain stringit ja narutoppi. Housut, paita, sukat ja rintsikat luovutin kisaan. No oli siellä jotkut lähes alastikin. Onneksi en sentäs mä! Olin ihan päissäni siellä. Hävetti kyl seuraavana päivänä, kun mietin miten olin juossut perse paljaana kaikkien edessä Juhlissa oli toista sataa osallistujaa. Mun silloinen pomo, 20 vuotta vanhempi ja perheellinen mies, yritti iskeä mua. Onneksi en mennyt sänkyyn sen kanssa vaan kiemurtelin pois. Tuolla oli kyllä niin humalainen meininki, että tanssilattialla näki tyyppien pussailevan ja hipelöivän keskenään. Se oli ihan normi meininki ton firman bileissä.
Toiset pikkujoulut vietettiin risteilyllä, ja osa työkavereista oli niin päissään, että yksikin joutui jäädä maihin eikä päässyt satamasta laivaan. Yksi keski-ikäinen muija joi liikaa laivalla ja juoksi tissit paljaana hyttikäytävällä. Sitä ennen se oli käynyt muiden hyteissä ja vienyt kaikkien vaatteita ja tavaroita. Eipä tullut muuten enää töihin tuon risteilyn jälkeen vaan jäi pitkälle saikulle ja vähin äänin pois. Laivalla varatut naivat ristiin rastiin. Löysin 2 eri paria hyteissä panemassa. Ja siis varattuja olivat nuo kaikki ja perheellisiä. Kattelin ihmeissäni sitä menoa. Ja taas vanhemmat äijät yritti iskeä nuoria kassatyttöjä. Kunnon sekoilua oli noi bileet aina. Mut kuitenkin jollain sekavalla tavalla mtös hirveän hauskoja! Riitti juoruamista viikoiksi työpaikalla, että kuka teki mitä, kuka oli kännissä ja ketkä panivat keskenään jne.
Ei mitään erityisen pahaa noin yleensä.
Yleensä mennään oman vuoron tiimin ja muutaman muun kanssa baariin kiskomaan kaljaa.
Ehkä siellä on jotain tyhmää tullu sanottua.
Yhen kerran kyllä tunnettu kännissä kusipääksi muuttuva henkilö kävi jo hermoille sen verta kun panetteli ja haukkui aikansa että olin lähellä murskata kaljapullon pöydän kulmaa vasten kaataa sen äijän lattialle ja uhata repiä sen kurkun silpuksi sillä pullon pätkällä.
Onneksi yksi työkaveri äkkäsi ja osasi rauhoittaa tilanteen.
Lyhyt piinahetki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvatkaa, vahdattiinko minua henkeä pidätellen, että mitä tilaan ruoan kanssa juomaksi..? :O :D :D No toki vahdittiin!!! :D
Vieressä istuva kollega tilasi juuri minua ennen ruokajuoman, ja oikein merkitsevästi pohjusti, että minäpä taidankin kyllä ottaa ihan ison annoksen viiniä ruoan kanssa! :O Ja tilasi jonkin viinin - ihan vain siksi, että minäkin uskaltaisin tilata alkoholia ja todistaisin näin koko porukalle, että olen itseasiassa alkoholisti! ;) :DVoin vain arvata, mitn siellä on spekuloitu, että oli pakko lähteä, jottei ratkeaisi... Tai että oli kiire miehen kanssa kostean viikonlopun viettoon! :D :D :D
Hei, tää oli "karmeimmat työpaikan pikkujoulut", ei "karmeimmat salaliittoteoriat" -ketju.
Voi, ihanko tosi? :O :D
Kerroin omista karmeimmista pikkujouluistani ja siitä, miksi ne minusta olivat karmeimmat pikkujoulut. Sinä et varmaankaan ollut tuolla töissä, joten olet jäävi sanomaan mitään noihin "salaliittoteorioihin"... Ruukaatkohan itse harrastaa sellaisia, kun tuonkin sellaisena luit? :D
Ite kuitenkin tiedän, että minua oikeasti luultiin tuolla työpaikalla alkkikseksi, ja ietoni perustan juttuihin, jotka myös liittyvät asiaan. Mutta kaikkea en tietenkään tässä kerro, koska tämähän on PIKKUJOULUketju! ;) :D
Jotta jätetäänkö tämä jo tähän, kun ei minun tarinani olut edes lähellekään pahimmasta päästä? ;)
Hymiöiden ja kirjoitusvirheiden perusteella MENI TUNTEISIIN! On se sarkasmi/vitsailu sitten vaikea laji..
Meillä iso kansainvälinen firma.. ei koskaan pikkujouluja, tai oikeastaan mitään muutakaan pippaloa.. "koska se olisi epäreilua niitä kohtaan joilla ei ole" .. miljoonia tahkotaan.. mutta niukkaa on. Firman politiikka on että tarjoiluja ei ole. Kerran yksi pomo maksoi kierroksen olutta läheisessä baarissa paikalla olleille.. omistaan. Jotkut kollegat ottavat niukkuuden vittuiluna, mutta itsenäni ei haittaa.. ei tulisi muutenkaan osalllistutta.. ja viinaa en käytä. Hupaisaa sen sijaan on seurata viinankipeiden valitusta vuodesta toiseen.
Ja etenkin kun meillä kaikki tienaa niin hyvin että voisi ihan hyvin maksaa kaikki itse.
Aika mietoa on itsellä ollut, mutta kerran "minä" meinasin saada turpiini pikkujouluissa, joissa en edes ollut mukana.
Olin kuluneena vuotena suututtanut kärkkäillä kommenteillani erään tukitoiminnoissa työskentelevän (joka oli saanut kait pomoiltaan haukkua mun suorasukaisen, mutta mielestäni vähintäänkin tarpeellisen palautteen takia). Pikkujouluissa oli jostain syystä luullut erästä työkaveriani minuksi ja haastanut riitaa kunnolla.
No nykyisessä työpaikassa pikkujoulut ovat olleet seuraavanlaisia:
- ruokana broilerisalaatti, patonkia ja jälkkärinä kahvia ja joku keksi
- ohjelmana yhteislaulua ja ehkä joku lahjakierros.
- koko show ohi klo 16.30 mennessä.
Karmeimmat työpaikan pikkujoulut olisi sellaiset, jotka ihan oikeasti järjestetään ja joihin pitäisi vielä mennäkin velvollisuudentunnosta. 🤢🎄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtuullisen hyvännäköinen naispomo iski minut 60+ vuotiaan ukkelin. Käytiin naimassa pari varvia ylimmässä kerroksessa, työntelin takaapäin näköalaikkunan ääressä kun väki lipui ulos toimitalosta. Vielä piti antaa toinen ja kolmas kierros myöhemmin.
Seuraavana päiväne ei ollut tuntevinaankaan.
Ei tuon ikäisellä seiso kunnolla selvinpäinkään saati tuiskeessa.
Velttoa luttanaa oot läpsytelly ulkopuolella.Voe kuule natiainen, ihmeellistä on elämä. Ei sitä nyt enää jaksa samaa 6-8 kertaa päivässä kuin 25 vuotta sitten hurjimpina aikoina kun 7 naisen rinkiä pyöritin, se on totta. Aika aikaa kutenin. Mukava on kuitenkin muistellessa.
Huh, oletko jotenkin ylpeä tuosta? Itse olisin kyllä hyvin hiljaa jos olisin sekoilut noin pahasti.
Melkonen h*ropili kyllä, jakanut oikein huolella kuppakeppiään kaikille. Hyhhh...
Olen ollut kaksissa työpaikan pikkujouluissa. Toiset olivat omakustanteiset, mutta se ei haitannut. Kivaa oli molemmissa.
Nyt on taas kerran määräaikainen työ, joka loppuu ennen joulua.
En osallistu mihinkään missä on naisia työpaikalta ja alkoholia. Ei kiinnosta potkut ja syytteet.
Rikoin perheeni panemalla työpaikan pikkujouluissa todella humalassa erästä naista. Tai eihän siitä edes mitään tullut kun ei seissyt kunnolla. Vaimo ei edes suostunut kuuntelemaan vaan 15-vuoden suhde oli ohi heti kun tunnustin mitä tuli sekoiltua. Vaimo sai lasten yksinhuoltajuuden ja minä jäin aivan yksin. Ei todellakaan ollut kaiken arvoista tuo hetken huuma
1986 oli pikkujouluissa vapaa alkolitarjoilu, lähdin pois selvinpäin, vaikka muuten maistui. Ilmapiiri oli kireä. Maanantaina päällikkö sanoi, että siellä oli tappelu. Seuraavana vuonna oli "vain " hyvä ateria .
Olin aikanaan töissä Turun kupeessa, pienellä paikkakunnalla pienessä tukkuliikkeessä.
Firman pikkujoulut vietettiin työaikana, jolloin työntekijät saivat muutaman lahjan.
Kun lahjoja jaettiin, huomasin, että paketteja on yksi liian vähän. Lopulta, kun kaikki muut olivat saaneet lahjansa, niin omistajapariskunnan rouva kääntyi minua kohti ja sanoi : olisi epäreilua muita kohtaan, jos sinäkin saisit lahjan, he ovat työskennelleet koko vuoden ja sinä et.
Aloitin yrityksessä 10.1.