Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?

Vierailija
28.10.2015 |

Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?

Kommentit (1197)

Vierailija
481/1197 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työporukalla mentiin töiden jälkeen syömään. Ihan sikamaisen kallis ravintola, johon tehtiin varaus. Tilattiin punaviiniä, alkupalat, pääruuat, jälkkärit, kahvit ja konjakit. Esimies kysyi aina kaikilta, mitä haluaa. Minä ajattelin, että kylläpä työnantaja tarjoaa mahtipontiset tarjoilut. Kun oli istuttu herkutellen 2,5 tuntia, tuli lasku!!! Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.

Ohis, mutta jos tuon kaiken mainitsemasi loppulasku oli vaan 85 euroa, niin ei todellakaan ollut "sikamaisen kallis" ravintola :D Mä olen maksanut samasta setistä mukisematta tuplasti. 

Vierailija
482/1197 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron eilisestä muutaman vuoden päästä, tänään ei vielä pysty ja tutut tunnistaa...

Oltiinkohan samoissa, missä päin Suomee ja mikä ala?

Toimistomme on toisessa Etelä-Suomen T:llä alkavista kaupungeista...

Turku kai jollakin logiikalla on Etelä-Suomea?!?

Mikä se toinen on?

Millä logiikalla ei sitten ole?

Länsi-Suomi?

Tässä kohtaa ehkä olisi syytä päivittää tietojaan ja vilkaista kartasta, missä päin Suomea Turku sijaitsee.

Niin no, Turku oli Länsi-Suomen läänin pääkaupunki. Joten eiköhän sitä voi ihan oikeutetusti sanoa, että sijaitsee Länsi-Suomessa.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Länsi-Suomen_lääni

Hyvä ihminen, mitään Länsi-Suomen lääniä ei ole ollut olemassa kohta kymmeneen vuoteen! Ja eiväthän nuo jättiläänit paljoa sen kauempaa ehtineetkään olla olemassa. Sitä ennen Turku kuului Turun ja Porin lääniin sekä tietysti Varsinais-Suomen maakuntaan. Varsinais-Suomeen se kuuluu edelleen, mutta _maantieteellisesti_ se sijaitsee lounaisrannikolla Etelä-Suomessa.

Jos Etelä-Suomeen luvataan lunta, sitä ei Turkuun tule.

Jos Länsi-Suomessa paistaa aurinko, Turussa voi hyvinkin olla pilvistä.

Turku on Lounais-Suomea ainakin Pekka Poudan ja muiden meteorologien maantieteellisessä paikannuksessa.

Terveissi vaan täält Suamen Turust :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1197 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä? Nämä viimeiset kommentit eivät liity taas mitenkään aiheeseen. Menkää muualle keskustelemaan Suomen kusipäisimmästä kaupungista, Turusta ja samoin ravintolahintoja voi taivastella muualla. Eikä minulta heru sympatiaa raittiille tylsimyksillekään. Joten pysytään aiheessa, joka käsittelee karseita pikkujouluja.

Vierailija
484/1197 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten illallisen edetessä minun viereiselle penkille oli oikeasti jono työpaikan tädeistä tekemään tikusta asiaa. Muutama myös halusi vähän kopaista. Enemmän huvittavaa kuin ahdistavaa.

Tänä vuonna meillä on teema, johon voi pukeutua enemmän tai vähemmän rohkeasti, ja viimeiset viikot olen saanut kuunnella lukuisia ideoita ja toiveita pukeutumiseeni naisilta. Tämäkin nyt on enimmäkseen huvittavaa ja siinä mielessä ihan kivaakin, että joukossa on pari omankin ikäistä levotonta neitoa.

Vierailija
485/1197 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa vaan mieleeni kirjoitti:

Semmoinen kommentti muuten, että moniko teistä viinankinuajista tietää, että firmojen järjestämiä juhlia säätelevät verottajan aika tarkat ohjeet?

Esim. viinatarjoilun määrä on verottajan ohjeissa rajattu muistaakseni kahteen drinksuun per lärvi. En ole itse taloushallinnon ihmisiä mutta sentään asioista vähän käryllä. Täällä on varmasti niitäkin jotka ovat alan spesialisteja ja voivat vääntää rautalangasta, miksi se on aika vaikeaa järjestää "juokaa niin paljon kuin lystäätte" bileitä.

Olen kyllä ollut "Drink As Much As U Can" bileissä Suomessa, mutta yleensä niissä:

a) kaikki ilmoitetaan mukaan vaikka hyvin tiedetään että vain 60% tulee --> näin saadaan lisää viinaa per lärvä

b) jos kaikki tuleekin bileisiin, viinaa on tosiaan vain 2 per lärvä ja that's it.

c) jos joku (=pomo) haluaa, niin hän voi ottaa riskin ja juotattaa viinaa ja tehdä siitä valheellisen kuitin kirjanpitoon ja sillä tavalla pysytään verottajan raameissa muodollisesti vaikka bileissä oikesti onkin vedetty perseet olalle - tässä metodissa joku ottaa huomattavan henkilökohtaisen riskin ja voi olla jopa ura vaakalaudalla, ette voi edellyttää että kukaan teidän ilmaisten viinojenne vuoksi toimii noin...(Olen ollut tuollaisissakin bileissä ja arvostan, kippis vaan Mats, oli hienot bileet ja olit reilu jätkä)

d) firmahan voi kyllä tarjota teille viunaa ja ruokaa ja muutakin huolenpitoa ENEMMÄN kuin verottaja hyväksyy liiketoimintakuluksi, mutta silloin se tapahtuu firman nettotuloksen kustannuksella eli on tavallaan tuloksenjakoa henkilökunnalle, toki tulosta ei jaeta rahassa vaan muina hyödykkeinä....se on sinänsä sivuseikka, onhan sitä muutakin hyvää mitä jaetaan ilman suoranaista palkkaa eli lounasseteliä, liikunta-avustusta jne - verotettavia etuja. Eli jos teille juotetaan ilmaista viinaa, niin siitä pitäisi vissiin oikeasti verottaa sit palkanluontoisena etuna.

No minä olen taloushallinnon ihminen ja verottaja on kyllä säätänyt tilanteet, milloin etuja laitetaan verolle mutta enpä ole tuollaiseen ilmaisen viinan verollisuuteen vielä törmännyt. Jos laitat linkin kyseiseen verottajan ohjeeseen, missä väitteesi todeksi kerrotaan niin syön hattuni.

Vierailija
486/1197 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aika vanha, mutta menköön. Meillä oli pikkujoulut, joiden teemaksi oli valittu naamiaiset. Juhlapaikkana oli eräs pitopalvelun paikka, joka oli täytetty viinalla ja vähän ruoallakin.

Eräs naistenmies päätti pukeutua naiseksi, eli hänellä asuna oli lyhyt bilemekko, korkokengät, käsilaukku mutta pikkuhousut oli unohtunut jonnekin.

No siinä illan mittaa "kulkuset" vain vilkahteli mekon alta ja hän luonnollisesti kävi naisten vessassa kusella. Yhden sihteerin hän vokotteli vessassa ja he alkoivat tosihommiin siellä naisten vessan lavuaarien päällä. Tästä nousi kauhea mekkala, kun firmamme muut naiset ei päässyt vessaan koko toimenpiteen aikana (n. 30 min).

Loppuillan tämä naisten mies vietti baaritiskillä ja esitteli siemennesteen kostuttamaa bilemekkoaan, kun se oli toiminut pehmikkeenä siinä lavuaareja varten.

Loppuillasta juotiin naisten miehen käsilaukusta kaivamaa Kossua ja samalla hän istui mekkonsa kanssa "man spreading" tyylisesti - edelleen ilman pikkuhousuja.

Palaute oli aika jäätävä seuraavana maanantaina. Porttikielto tuli sinne pitopalvelun tiloihin.

Vierailija
487/1197 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten konsulttifirman pikkujouluissa tapahtui siinä mielessä nolo tilanne, että päädyin hirveässä tuiskeessa loppuillasta rakastelemaan pomon vaimoa juhlatilojen invavessassa. Ihme kyllä, koko aikana ei kukaan tullut koputtamaan ovea, tosin yritettiin molemmat olla hiljaa. Silti muutama aika kova voihkaisu pääsi naiselta, vaikka kaikin voimin yritti pidättää suuta kiinni. Kuukauden päästähän minut sitten irtisanottiin, kun esimieheni oli saanut vihiä duunikaveriltani tapahtuneesta. Onneksi sain työllistettyäni itseni uuteen duunipaikkaan suht. nopeasti.

Jälkeenpäin huvitti, että näin pääsi käymään, kun olen aina itse pitänyt näitä pikkujoulun seksi-irstailuja lähinnä urbaanilegendana. Tulipahan tämäkin väärinkäsitys oiottua itselleni. Ja oli se sen arvoista. : )

Vierailija
488/1197 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen julkisen sektorin työntekijä (ope) ja me kyllä maksamme pikkujoulumme aina itse. Joskus saadaan kymppi tyhyrahaa. Ja oikein mukavia ovat pikkujoulut silti aina :)

Minä myös ja olen tottunut siihen, että pikkujoulut vietetään koulun tiloissa nyyttäriperiaatteella, omat juomat ja ohjelmat. Aina on ollut kivaa. Ihan hämmästyneenä täältä luen noita viestejä, joissa kritisoidaan köykäisiä puitteita. Minä onneton julkisen sektorin raataja en ole edes tiennyt, mistä olen jäänyt paitsi. Yksityisellä ihan toiset kuviot.

Vierailija
489/1197 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna olisi tarkoitus päästä 'naimahommiin' tulevissa työpaikan pikkujouluissa. Jo pari silmätikkua mielessä oman duunipaikan naisista. Lyötiin duunikaverin kanssa vetoa, että kumpi saa ensin vietyä jomman kumman rouvista (tai parhaassa tapauksessa molemmat) panohommiin. Saapa nähdä miten käy... Saldo viimeisen viiden vuoden ajalta vain kolme tapausta.

Vierailija
490/1197 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote] Repesin ääneen tälle. Yksi viinipullollinen on aika tarkkaan kolme lasillista. Saa olla aika aidosti dorka jos pitää tuota määrää kolmen ruokalajin illallisella isona. Anna kun arvaan; olet yksi niitä, jotka tilaavat koko illan lasillisia, vaikka kerron pullon olevan halvempi. Mutta kun se on ihan Pullollinen, voi hui.

T. Baarimestari

PS. Sori ohis[/quote]

No jo on ' baarimestari'. Yhdestä pullollisesta viiniä tulee seitsemän ja puoli annoslasillista viiniä.. eli aika paljon kuitenkin.. Baarimestari opettelee vähän ammattiaan..

Vierailija
491/1197 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikea mestari kirjoitti:

.

Repesin ääneen tälle. Yksi viinipullollinen on aika tarkkaan kolme lasillista. Saa olla aika aidosti dorka jos pitää tuota määrää kolmen ruokalajin illallisella isona. Anna kun arvaan; olet yksi niitä, jotka tilaavat koko illan lasillisia, vaikka kerron pullon olevan halvempi. Mutta kun se on ihan Pullollinen, voi hui.

T. Baarimestari

PS. Sori ohis

No jo on ' baarimestari'. Yhdestä pullollisesta viiniä tulee seitsemän ja puoli annoslasillista viiniä.. eli aika paljon kuitenkin.. Baarimestari opettelee vähän ammattiaan..

7 ja puoli? Eikö viinipullo ole 75 cl ja yksi annos 12 cl eli 6 ja yksi neljäsosa-annos.

Vierailija
492/1197 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen julkisen sektorin työntekijä (ope) ja me kyllä maksamme pikkujoulumme aina itse. Joskus saadaan kymppi tyhyrahaa. Ja oikein mukavia ovat pikkujoulut silti aina :)

Minä myös ja olen tottunut siihen, että pikkujoulut vietetään koulun tiloissa nyyttäriperiaatteella, omat juomat ja ohjelmat. Aina on ollut kivaa. Ihan hämmästyneenä täältä luen noita viestejä, joissa kritisoidaan köykäisiä puitteita. Minä onneton julkisen sektorin raataja en ole edes tiennyt, mistä olen jäänyt paitsi. Yksityisellä ihan toiset kuviot.

Olen aina elänyt uskossa, että pikkujouluihin mennään juurikin vain ilmaisen viinan perässä.

Tai ainakaan itse en keksi muuta syytä, miksi haluaisin viettää vähäistä vapaa-aikaa työkavereiden kanssa.

Vierailija
493/1197 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä pikkujouluista on jo muutama vuosikymmen mutta tuoreessa muistissa ovat silti. Miespomo vei meidät naiset ravintolaan, olisiko ollut nimeltään La Scala, jossa strippari riisui itsensä nakuksi tunnelmaan sopivan musiikin tahdittamana. Sain myös tanssia pomon kanssa niin että tämän toinen jalka ja lantio työntyivät jatkuvasti jalkojeni väliin.

Vierailija
494/1197 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina elänyt uskossa, että pikkujouluihin mennään juurikin vain ilmaisen viinan perässä.

Tai ainakaan itse en keksi muuta syytä, miksi haluaisin viettää vähäistä vapaa-aikaa työkavereiden kanssa.

Olen kaupungilla töissä, jääköön kaupunki mainitsematta. Menemme syömään tai esim. teatteriin. Ne maksaa työnantaja. Viinoja ei maksa, ne ostaa jokainen itse. Aiemmin työntekijöiden piti järkätä pikkujoulu työpaikan tiloihin, ahdisti ajatuskin enkä niihin mennytkään.

Vierailija
495/1197 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomolle tai sen pojalle raskaaksi jossain vaiheessa iltaa.

Vierailija
496/1197 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelattiin kahvihuoneessa Kimbleä ja juotiin edellisvuodesta jääneitä päiväysvanhoja Karhuja. Yksinäinen diskopallo pyöri katossa. Jos kertoisin firman nimen, ette ikinä uskoisi.

Vierailija
497/1197 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa vaan mieleeni kirjoitti:

Semmoinen kommentti muuten, että moniko teistä viinankinuajista tietää, että firmojen järjestämiä juhlia säätelevät verottajan aika tarkat ohjeet?

Esim. viinatarjoilun määrä on verottajan ohjeissa rajattu muistaakseni kahteen drinksuun per lärvi. En ole itse taloushallinnon ihmisiä mutta sentään asioista vähän käryllä. Täällä on varmasti niitäkin jotka ovat alan spesialisteja ja voivat vääntää rautalangasta, miksi se on aika vaikeaa järjestää "juokaa niin paljon kuin lystäätte" bileitä.

Olen kyllä ollut "Drink As Much As U Can" bileissä Suomessa, mutta yleensä niissä:

a) kaikki ilmoitetaan mukaan vaikka hyvin tiedetään että vain 60% tulee --> näin saadaan lisää viinaa per lärvä

b) jos kaikki tuleekin bileisiin, viinaa on tosiaan vain 2 per lärvä ja that's it.

c) jos joku (=pomo) haluaa, niin hän voi ottaa riskin ja juotattaa viinaa ja tehdä siitä valheellisen kuitin kirjanpitoon ja sillä tavalla pysytään verottajan raameissa muodollisesti vaikka bileissä oikesti onkin vedetty perseet olalle - tässä metodissa joku ottaa huomattavan henkilökohtaisen riskin ja voi olla jopa ura vaakalaudalla, ette voi edellyttää että kukaan teidän ilmaisten viinojenne vuoksi toimii noin...(Olen ollut tuollaisissakin bileissä ja arvostan, kippis vaan Mats, oli hienot bileet ja olit reilu jätkä)

d) firmahan voi kyllä tarjota teille viunaa ja ruokaa ja muutakin huolenpitoa ENEMMÄN kuin verottaja hyväksyy liiketoimintakuluksi, mutta silloin se tapahtuu firman nettotuloksen kustannuksella eli on tavallaan tuloksenjakoa henkilökunnalle, toki tulosta ei jaeta rahassa vaan muina hyödykkeinä....se on sinänsä sivuseikka, onhan sitä muutakin hyvää mitä jaetaan ilman suoranaista palkkaa eli lounasseteliä, liikunta-avustusta jne - verotettavia etuja. Eli jos teille juotetaan ilmaista viinaa, niin siitä pitäisi vissiin oikeasti verottaa sit palkanluontoisena etuna.

Niin, no ei esim. työpaikalla ympäri vuoden maksutta saatavaa kahviakaan veroteta etuna. Tai hedelmiä, tai mitä nyt eri työpaikoilla tarjotaankin.

Kaikissa firmoissa missä olen työskennellyt virkistys- ja huvitoimintaan on erikseen varattu budjetista rahaa.

Meillä hedelmien tarjoilu lopetettiin. Perusteluna (virallisena) oli, että ovat verotettavaa etua.

Ja joo, meillä ei pidetä pikkujoulujakaan... ...kuten voi ehkä arvata. :)

Kaikkea tekin uskotte..

Vierailija
498/1197 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää se, että niin moni kokee WC:n jonakin romanttisena panopaikkana... tosi ihanaa ryskyttää siellä paskanhajussa bilevaatteet nilkoissa.

Ikimuistoista, kun julkisessa vessassa käydessä kusinen pöntönrengas tuo hämyisiä panomuistoja firman pikkujouluista 8-/

Vierailija
499/1197 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metoo, vai miten se meni.

Vierailija
500/1197 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla isot lasit. Baarimestari muka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän