Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pahaa siinä on jos vie 9kk ikäisen päiväkotiin ja itse menen töihin?!

Vierailija
09.02.2006 |

Eikö lapselle ole parasta saada pienestä pitäen tutustua muihin ihmisiin, bakteereihin yms.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ihmiset olko niin ahdasmielisiä, sillä hoitoon vieminen koskee niin lapseen kuin äitiinkin tunnetasolla!

Vierailija
2/50 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat päätöksensä ja heillä on myös oma elämäntilanteensa jokaisella. Eikä kenenkään pidä mennä arvostelemaan toisen päätöksiä, kun ei oikeasti tiedä, mistä on kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

veisi vielä pitkään aikaan. Mutta joskus ei ole muita vaihtoehtoja. Kannattaa kuitenkin tarkkaan miettiä onko niitä vaihtoehtoja.

Itse olen päivähoidon ammattilainen ja trendi näyttää ainakin helsigissä olevan että yhä nuorempia tuodaan hoitoon (jonossa alle 1 vuotiaita ennätysmäärä) ja aina se ei todellakaan ole rahasta kiinni, ei vain jakseta olla kotona vauvan kanssa.

Itse en oikein tätä ymmärrä, koska kun lapsen tekee/saa täytyyhän silloin aikuisen ihmisen ymmärtää mitä se arkeen tarkoittaa! Jos ei ole mistään valmis luopumaan miksi tekee lapsia? Itse olen nyt äitiyslomalla ja toki on välillä " tylsää" mutta nautin oman lapseni seurasta silti suunnattomasti.

Jos päiväkotiin vie ja on mahdollisuus valita niin mahdollisimman pieneen ryhmään sitten tai pph:on. Itse olin viimeiset työssäoloajat 9 lapsen pienten ryhmässä jossa oli 10kk-2v. lapsia ja 2 hoitajaa. Kyllä tuli itselle paha mieli kun ei ollut mahdollisuus tarjota kaikille syliä samaan aikaan. Tämän ikäisillähän on tapana että kun yksi itkee kohta itkee kaikki. Siinä sitten istuttiin lattialla ja kummallakin oli 3 lasta sylissä ja kaks huusi naama punaisena vieressä. Silloin mietin että tarviiko nää kaikki tosiaan oikeasti hoitopaikkaa?! Ei sen ikäiset myöskään vielä leiki keskenään. Lapsi siirtyy rinnakkaisleikistä roolileikkiin n.3 vuotiaana. Sitä ennen lapset leikkivät yksin mutta toki vierekkäin. Eivät he vielä osaa leikkiä kaverin kanssa.

Päiväkodeissa annetaan varmasti parasta hoitoa mitä pystytään tarjoamaan, mutta se on kuitenkin aina ryhmä- EI yksilöhoitoa! Jos vanhempana tämän ymmärrät ja hyväksyt niin miksi ei. En usko että moni lapsi mitään traumoja hoitoon laitosta saa mutta jos puhutaan siitä mitä alle 2-3v. tarvitsee niin vastaus on kyllä vanhempiaan. piste.

Vierailija
4/50 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmisiin että bakteereihin tutustumiseen ei tarvita koko pitkää, raskasta päivää -ja pitkää ja raskasta siis LAPSELLE. Lapsen saatuasi näitä asioita pitää ajatella sen iän kantilta missä lapsesi on, ei omasta näkökulmastasi.

Vierailija
5/50 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei mitään pahaa jos haluat töihin lähteä.

Vierailija
6/50 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rahatilanteessa ihan turha edes ajatella muutamaa kk pidempään, asuntolaina ja miehen elarit niskassa.

Vierailija
7/50 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tulee vielä joku hoitotäti neuvomaan. Aina ei ole mahdollisuuksia jäädä kotiin, eikä aina edes aikuiset osaa ennakoida omia psyykkisiä voimavarojaan. No mutta täytyyhän sitä hoitotätiä uskoa ennen kuin lääkäriä, jos lääkäri sanoo, että viet lapsesi hoitoon, että itsekin jaksaisit, mutta hoitotäti sanoo, että tänne et lastasi tuo. Kumpaa siinä uskotaan?????????

Vierailija
8/50 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vie lapsensa sen takia hoitoon, vaan yksinkertaisesti rahkeet eivät riitäkään siihen mihin on ryhtynyt tai rahat loppuu ym. En usko, että kukaan tahallaan tai pelkästään omasta mukavuudenhalustaan on menettelee noin.

Vierailija
9/50 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse oon kortistossa vaikka en kyllä aio mennä töihin toviin...

ei oo pelkoo työpaikan saannista kun asuu pienellä paikkakunnalla ja oman alan töitä ei ylipäätään ole tarjolla edes isoilla paikkakunnilla!

Kotihoidontuella vaan ei elä kun puolisonkin tulot on mitä on...

Kaipa tätäkin tilannetta moni pitää pahana...sosiaalipummihan mä olen!

Mutta olen ollut yli 10 v työssä ennen lapsen saantia ja maksanut silloin kunnon verot, joten kaipa jotain on tullut yhteiskunnalle tuotettuakin!

Eikös 9 kk yleensä melko hyvin sopeudu hoitoonkin, omani on nyt 9 kk ja tosi paljon vierastaa, mutta sehän on yksilöllistä.

Vierailija
10/50 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan tosiasia.

Näitä ihmisä on yllättävän paljon.

*tuntee ainakin 3*

Vierailija
11/50 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos jään nyt kotiin, saanko koskaan enää töitä? Millä perhe sitten elää? En ole ap.

Vierailija
12/50 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat olleet lastensa kanssa kotona sen 2-3 vuotta. Itsekin olen ollut kaikki äitiyslomat ja suoraan sen jälkeen periaatteessa töissä, mutta käytännössä tehnyt töitä kotoa /vuorotellut isän kanssa lasten hoidossa, ja lapset olleet joka tapauksessa kotihoidossa.

Vierailija
13/50 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

a hoitoa. JOs taas on sitä mieltä että päiväkotiin vaan, se on hyvä paikka, niin varmasti lapsi kärsii kahta kauheammin.

itse vein 9 kk:n ikäisen hoitoon, eikä se mitään herkkua ollut kumallekaan. Mutta koska pystyin sentään myöntämään itselleni, että se ei ollut lapsen kannalta paras ratkaisu, tein kaikkeni tehdäkseni hoidossa olosta ja hoitoajoista siedettävät ja valitsin hoitopaikan tarkkaan.

Jos siis paras ei syystä tai toisesta onnistu (kotihoito), niin panostakaa edes sitten hyvään hoitopaikkaan, älkääkä vaan jeesustelko, että " kun minä äiti olen nyt virkeämpi, niin lapsellanikin on parempi olla" , vaikka lapsi, vielä vauva viettäisi päivänsä ylisuuressa lapsiryhmässä väsyneiden hoitajien kanssa, joutuisi istumaan vaunuissa pihalla ulkoilut yms yms. Se ei varmasti ole lapselle mitäänherkkua, vaikka äidille työ olisikin.

Vierailija
14/50 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän joistakin ihmisistä on koskaan tullut mitään ,kun joskushan ei äitiyslomat olleet kuin muutaman kuukauden, jonka jälkeen lapsi vietiin seimeen.

Ei lapsen vienti tarhaa ole kummallekaan helppoa, ja moni äiti hoitaisi kotona lastaan, mutta ei voi. Turhaa syyllistämistä pidetään puolin ja toisin.

Vierailija
15/50 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ehkä kuitenkin on parempi, että annetaan mahdollisuus viedä sinne hoitoon.

Vierailija
16/50 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei kannata tulla kyselemään onko siinä jotain pahaa... Tällä palstalla tuskin saa kovin fiksuja vastauksia..!

Vierailija
17/50 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja, vaikka eihän se omaa äitiä korvaa, mutta niin kuin tässä on puhuttu joskus ei äitiyslomat olleet kuin noin 1 kk eli pakkohan lasten oli silloinkin tarhaan laittaa.

Vierailija
18/50 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärin käyttää sanaa paha. Täältä et tosiaan ratkaisua ongelmaasi saa. Eihän ihmiset halua tai pysty asettumaan toisten asemaan. Ovat vain heti tuomitsemassa.

Vierailija
19/50 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on vaan mentävä töihin /kouluun tms... Minkäs sille voi. Amerikassahan on vaan 2kk äitiyslomat! Aatelkaa sitä

Vierailija
20/50 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakskymppisiksi, imetetään saman verran yms.